Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Auto posiadam od dwóch tygodni. Wczoraj pojawił się problem z ogrzewaniem. Po przejechaniu kilku kilometrów było wszystko ok, ale później zaczęło lecieć tylko zimne powietrze. Okazało się, że zborniczek wyrównawczy był pusty. Uzupełniłem stan do poziomu pomiędzy max/min (dwa litry koncentratu Prestone, rozcieńczając go). Ogrzewanie powróciło do zadowalającego poziomu.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, to nie zauważyłem niepokojących spadków czy wzrostów odczytu.

Dzisiaj sprawdziłem zbiornik - jest pusty.

Wybieram się jak najszybciej na kanał w celu zlokalizowania wycieku, ponieważ inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy (sprawdziłem stan oleju, bez zmian).

 

Mam prośbę do kolegów o udostępnienie schematu układu chłodzenia (Grantour 1.9 dci kombi), najlepiej z opisem. Może się przydać takiemu laikowi jak ja :) a nigdzie nie potrafię go odszukać.

Znalazłem tylko do Laguny, który załączam. Potrzebowałbym właśnie coś takiego.

post-95799-0-35994500-1478811121_thumb.jpg

 

Mile widziane fachowe porady - zapewne z doświadczenia wiecie, gdzie najczęściej pojawiają się wycieki.

Z góry dzięki za każdą poradę.Pozdrawiam,

Piotr.

 

Dodano: 12 lis 2016 - 22:29

Szkoda, że nie posiadam tego schematu. Mógłbym lepiej poznać układ chłodzenia.

Wyciek znalazłem - uszczelka termostatu, uszkodzone osadzenie uszczelki.

 

post-95799-0-95094000-1478985870_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie posiadam tego schematu. Mógłbym lepiej poznać układ chłodzenia.

 

A na Download patrzył :?:

Q...wa każdemu nowemu trzeba pokazywać gdzie co jest na forum, a wystarczy przeczytać regulamin i to co jest pod linkami na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzył, patrzył :)

Coś znalazłem i mam pytanie. Czy zaznaczony fragment schematu:

post-95799-0-39056200-1479157208_thumb.png

to jest ten fragment instalacji:

post-95799-0-69748800-1479157330_thumb.jpg

?

 

Jeśli chodzi o download, to nie mogę odszukać typowych instrukcji dla mojego auta (Grandtour 1,9 kombi 2005r). Czy istnieją w ogóle takie dedykowane instrukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz trafiłem na ten temat. W 1,9 często są problemy z wyciekami przy termostacie, czyli to standard. Jeśli zdjęcie termostatu pochodzi z Twojego auta to bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzoną obudowę termostatu, a dokładnie rowek, w którym powinna siedzieć uszczelka. Nie ma rowka, to uszczelka wpada do środka robiąc ujście dla płynu.

Miałem to samo w lagunie II, kupiłem obudowę termostatu za 5zł z allegro, używaną, wkład wsadziłem swój i po problemie. Nowy termostat kosztował w sklepie ok 120zł, zamiennik.

Te węże ze zdjęcia to magistrala, która jest zamontowana między silnikiem a chłodnicą. Gruby wąż idzie z bloku silnika do dołu chłodnicy, cieńsze węże idą do chłodnicy oleju i z tego co pamiętam do termostatu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane III 1,9 130KM termostat wygląda praktycznie tak samo jak do wersji 120KM, różni się tylko jednym króćcem, ale miejsce mocowania do bloku jest dokładnie takie same i taka sama usterka jest jak najbardziej prawdopodobna. Masz mały wyciek, być może gdzieś się poci, kapie na gorący silnik i od razu odparowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz trafiłem na ten temat. W 1,9 często są problemy z wyciekami przy termostacie, czyli to standard. Jeśli zdjęcie termostatu pochodzi z Twojego auta to bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzoną obudowę termostatu, a dokładnie rowek, w którym powinna siedzieć uszczelka. Nie ma rowka, to uszczelka wpada do środka robiąc ujście dla płynu.

Dokładnie tak jak piszesz kolego. Uszkodzony jest rowek (brakuje około centymetra jego wewnętrznej części) i uszczelka wciągnięta do środka. Nawet jest teraz zbyt długa na obwodzie i nie będzie się już nadawała do nowej obudowy.

Nie posiadam jeszcze nowej obudowy i wstyd się przyznać ale doraźnie uszczelniłem, cały brzeg obudowy termostatu, silikonem wysokotemperaturowym. Obudowę niebawem zakupię.

Pierwszy raz "dobierałem" się do termostatu i wiele kłopotu sprawiało mi poluzowanie opaski zaciskowej węża na krućcu:

post-95799-0-57135600-1479159618_thumb.png

Czy są jakieś specjalne narzędzia do tego celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zniknęły ze 3 cm tego rowka :-)

Do opasek ja używam szczypiec zaciskowych Morse'a, chociaż są do tego specjalne narzędzia, które mocno ułatwiają życie, szczypce z linką do opasek zaciskowych:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6326587565

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie auta zauważyłem brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Uzupełniłem (nie było widać wycieku pod samochodem) i na drugi dzień, po zrobieniu około 100 km, płynu ponownie nie było widać w zbiorniku.

Z takim uszkodzeniem obudowy zauważyłem ubytek tylko przy pracującym silniku, na postoju nic nie cieknie, ale nie wiem czy to jest prawidłowość przy tego typu usterce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy takim pęknięciu ubytek musi być spory. W moim przypadku jest niewielki. Ale spróbuje czymś obłożyć obudowę termostatu i sprawdzić czy gdzieś tam nie przecieka. Pod warunkiem, że uda mi się do tego dobrać. Ciasnota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że uda mi się do tego dobrać. Ciasnota :)

U mnie również ciasnota straszna. Po kilku dniach zauważyłem spadek poziomu płynu poniżej minimum. Nie jestem w stanie, bez demontażu osłon, sprawdzić czy wyciek nadal istnieje. Poobserwiję przez kilka dni i jeśli się to powtórzy, to niezwłocznie kupuję nową obudowę termostatu. Obawiam się tylko, że nie dam sobie rady z wszystkimi opaskami zaciskowymi (czterech) węży :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżam wątek, u mnie też zauważyłem ubywający płyn.

Rozpocząłem badanie i tak: samochód stał w garażu bez odpalania dwie doby i na ziemi pojawiła się plama. Doszedłem do miejsca gdzie widzę, że powolutku sączy się płyn - po osuszeniu szmatką po chwili znów jest napływ i miejsce wilgotne, potem spływa po konstrukcji na dolną osłonę silnika i na ziemię. Tylko, że nie wiem co to za miejsce, czy to spod uszczelki pod głowicą, czy jakiś wyciek z obwodu chłodzenia, pomóżcie! Załączam zdjęcie miejsca gdzie widzę płyn: powyżej filtru oleju i jakby nieco za nim. Nad tym miejscem jest poziomo poprowadzona jakaś czarna rura, plastikowa.

post-9618-0-60981000-1492532772_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg, mnie to pompa "wody", albo uszczelnienie tej rury o którą się pytałeś. Idzie ona z/do pompy. Może poszło jej uszczelnienie tutaj:

post-3433-0-85350000-1492535984_thumb.jpg

Sama rura też mogła pęknąć.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!