Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi gaśnie na dohamowywaniu


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie dolanie oleju pod górną kreskę uspokoiło KZFR na kilka tygodni, do pierwszych chłodniejszych dni, a im robiło się zimniej tym bardziej terkotało przy uruchamianiu, a i czasem faktycznie nie odpalał za pierwszym razem. To co napisałeś o obrotach trochę wcześniej może się zgadzać, choć nie musi. W moim przypadku też co któreś uruchomienie z terkotem wyglądało tak, że silnik odpalał do tych ~1100 obrotów, natychmiast obroty spadały do masakrycznie niskiego poziomu, 1-2 sekundy telepało silnikiem i albo odbijał do prawidłowych obrotów albo gasł. Drugie uruchomienie zawsze było już OK.

W kwestii elektrozaworu to krótkie podsumowanie tego obszernego tematu. Po pierwsze można go na krótko podłączyć i sprawdzić czy tłoczek w środku się porusza. Po drugie mocno potrząsając elektrozaworem (góra-dół) tłoczek wewnątrz nie powinien stukać, jeśli stuka to trzeba rozkuć górę i rozciągnąć trochę sprężynkę. Składając do kupy dobrze dogiąć trzeba to co się rozkuło żeby zawór się nie rozleciał w środku i nie narobił bałaganu ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zobaczę jeżeli jeszcze raz zgaśnie to wykręceń zawór i obadam bo niestety

 

Dodano: 01 gru 2016 - 00:41

Witam wymieniłem czujnik wałków rozrządu i na dzień dzisiejszy ani razu nie zgasł, prze psikałem kontaktem wtyczkę od elektrozaworu o którym jest wyżej mowa, jak i wtyczkę od czujnika walków. Zrobiłem juz 150km i nie zgasł, przy do hamowaniu do zera i wciśniętym sprzęgle obroty nie spadają drastycznie. Auto nie gaśnie przynajmniej jak jest zimno, zobaczymy jak się ociepli i dam znać. Zauważyłem że czasami ma ciężko rozruch, a chodzi o to że dzisiaj jak go odpaliłem, a stał przed domem bo bylem u dziewczyny, ale mniejsza z tym,nie o to chodzi. Jak kliknę start to obroty~1100 spada do ~600 i silnik sie dławi i szarpie, wszystko słychać ze cos jest nie tak, lecz kilka sekund później jest wszystko ok chyba jak zadziałał ten zaworek bo podobno dopiero po 10s. No i oczywiście jak kolega wyżej pisał, posłuchałem jego rady i dolałem z60ml oleju. Tak jak mówiłem zobaczymy jak sie ociepli i jak będę miał paliwo na rezerwie.

 

Dodano: 02 gru 2016 - 20:24

Hmmm samochód tak jak mówiłem nie gaśnie juz. Lecz jest problem z kzft bo musze go odpalać 2x , dziś znowu sie mu to zdążyło, wiec tropy od czujnika zacząć czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu masz zepsute KZFR lub zawór. Żeby to sprawdzić musiałbyś podmienić zawór, ale w większości przypadków to raczej koło. Czujnik już wymieniłeś i nie masz co dalej tropić usterki w tym kierunku, dopóki nie sprawdzisz zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia tego elektrozaworu, jeśli coś jest z nim nie tak to jest jakaś szansa, że go naprawisz. Pisałem Ci w dużym skrócie o tym wcześniej, a jeszcze wcześniej mireczek podesłał Ci link do obszernego tematu, gdzie znajdziesz szczegóły związane z tym elektrozaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!