Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 hb


sabes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Planuję przesiąść się z powrotem na megane z laguny,chodzi mi tylko o silnik 1.6. Aut na sprzedaż zarejestrowanych w Polsce jest nie za dużo i dlatego chcąc nie chcąc przeglądam oferty aut,które są ściągnięte z zachodu.

Niedawno pojawiło się takie ogłoszenie i ciekawi mnie co jest nie halo z tym autem. Przebieg wiadomo,że zawsze można zweryfikować,ale nie chodzi mi o to,czy rzuca się coś wam w oczy szczególnego w tym aucie,bo auta z tym przebiegiem (jeżeli jest ori) trochę kosztują,a tu handlarz daje taki bonus pewnie na święta :-D

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-stan-ideany-serwisowana-niski-przebieg-bogate-wyposazenie-wolne-rece-ID6yFD2n.html#f444b69812

Edytowane przez Seb80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niczego się nie można przyczepić oprócz daszku od prędkościomierza. Jest od wersji z nawigacją. Natomiast nie ma nawigacji. Więc moja teoria spiskowa jest taka, że wymieniono całą deskę po wybuchu poduszek, ale bez nawigacji. W tym modelu (raczej w HB tak jest) na desce z lewej strony powinna być naklejka z VIN-em, tutaj:

post-3433-0-08950500-1480759467_thumb.jpg.

Ale nie zawsze jest naklejka, zależy gdzie składali samochód - tutaj też o tym było:

Mój odnośnik

Pamiętaj, też żeby odpalić zegary w wersji testowej i sprawdzić czy nie wylutowali diody od poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda ten daszek w normalnej wersji i ogólnie o co biega z tym daszkiem,bo oglądam teraz inne aukcje z megankami i nie widzę różnicy.

Poza tym z tym testem jak to jest,tzn wiem jak włączyć,ale ostatnio miałem taki przypadek,że test sam się nie wyłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnej wersji nie ma tego głośnika pod spodem daszka.

post-3433-0-84836900-1480763462_thumb.jpg

Oczywiście może miał jakiś zniszczony daszek i kupił używany najtańszy i tylko wymienił daszek, a nie deskę. Lub osobno sprzedał nawigacje :) Bynajmniej jest to znak do dokładnego sprawdzenia auta. Tryb testowy, jak jest przycisk przy zegarze prędkościomierza, to wyłącza się go tym przyciskiem, jak jest wersja bez niego to nie wiem jak :) Poza tym, jak nie chcesz go włączać to podczas zapalania dioda od poduszek powinna się świecić i gaśnie po chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzięki za cenne uwagi. W przypadku tej megany z ogłoszenia,to raczej cudów bym nie oczekiwał. W przypadku lagun przeważnie dechę da się zregenerować,w megance widzę że ją całą wymieniają.

 

Dodano: 03 gru 2016 - 12:29

Mam pytanie jeszcze odnośnie rocznika,czy tak jak w lagunie omijać auta z pierwszego roku produkcji czy raczej można się nie obawiać aut z 2002r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiać aut z 2002r

Zawsze to nie są model po liftingu z 2006. Wtedy poprawili trochę błędów. Natomiast z 2002r. to nie będzie za dużej różnicy niż 2003r. Zresztą często samochód wyprodukowany za granicą w 2002r. jest rejestrowany z datą 2003r, itd. Bynajmniej z obserwacji forum, mało trafia tutaj problemów z rocznika 2002r. (może, dlatego, że mało ich jeździ po Polsce). Lepiej poszukać modelu z silnikiem 2,0l. Myślę, że są mniej problemowe, ale ciężej je dostać.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce tak dużego silnika,1.6 starczy. Możesz mi wierzyć lub nie,ale meganka z 1.6 pod względem dynamiki nie ustępuje lagunie z silnikiem 2.0. Zapewne jest to spowodowane masą. Mam lale z silnikiem f4r wiec wiem co piszę.

Meganka z tym silnikiem to pewnie pocisk i w dodatku jest tam skrzynia 6biegowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 pod względem dynamiki nie ustępuje

No widzisz, jak to jest, dla mnie 1,6 to za mało, zwłaszcza jak się przesiądę z 2.0T :). Chodziło mi raczej o bezawaryjność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadzę,że ten model i tak jest bardziej dopracowany od laguny,chociaż i tak złego słowa na lale nie mogę powiedzieć.

 

Dodano: 07 gru 2016 - 20:59

Nie sądziłem,że z meganą będzie taki problem jeżeli chodzi o zakup :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem od kiedy był ten silnik f4r montowany w megankach,bo w lagunach chyba z tego co pamiętam to od września 2002r,ale odczucia muszą być pewnie inne niż w lagunie.

 

Dodano: 10 gru 2016 - 12:08

A co o tej powiecie?

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-ID6yGap9.html#fa6ee8958e

 

Dodano: 10 gru 2016 - 12:10

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-ii-1-6-16v-113km-benzyna-2003-zadbany-ID6yC2hx.html#464cb263b4

Edytowane przez Seb80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukujesz auta o zbliżonym przebiegu do swojej Laguny i z roczników 2003, a to są auta co mają już 14 lat. Jeżeli masz ją od nowości to wiesz co masz. Z którego roku ta Laguna ? może warto przeprowadzić generalny remont ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam auto o mniejszej pojemności tylko. Lagunie nic nie dolega. Przebieg 200k,auto zadbane. Meganka zawsze mi się podobała, żonie również, autem będziemy wspólnie jeździć. Laguna jest dla niej po prostu za duża.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że megane (w miarę zadbane) jest trudniej znaleźć niż lagunę,a megane z lpg to już marzenie.

 

Dodano: 10 gru 2016 - 19:27

Wymagań co do wyposażenia nie mam. Musi być tylko klimatronik, gaz mogę sam założyć, bo znam w Poznaniu dobrego gazownika, który za dobrą cenę może mi to zrobić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb80 te dwa ostatnie ogłoszenia które wrzuciłeś wyglądają dość uczciwie. Chociaż trudno mi uwierzyć w podane przebiegi, szczególnie biorąc pod uwagę listę wymienionych części w obu autach. Myślę, że warto obejrzeć oba, z lekkim wskazaniem na tą z lądku, bo to lepsza wersja wyposażeniowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z Częstochowy widać po zderzaku który jest źle spasowany z błotnikiem, że musiała mieć jakąś przygodę.

Te kolumny faktycznie są jakieś (cenzura) w megankach, że wszyscy je wymieniają?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!