Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym gaśnie po odpaleniu


organic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie serdecznie wszystkich pozdrawiam jako, że jest to mój pierwszy post ;)

 

Co do problemu: jakiś tydzień temu pojawił się problem z odpaleniem silnika przy pierwszych przymrozkach. Pierwsze wciśnięcie Start zakończyło się porażką. Kolejne wymagało długo wciśniętego przycisku Start, rozrusznik walczył a po ok. 10 sek. pojawiły się pierwsze oznaki startu silnika, trochę musiałem powciskać gaz i ostatecznie silnik odpalił. Po przejechaniu ok. 10 km (praca) zgasiłem silnik i kolejna próba odpalenia zakończyła się klęską. Zostawiłem samochód na 8 godzin i już miałem umówionego znajomego do odpalania na kablach ale o dziwo odpalił od pierwszego wciśnięcia(?), tak po prostu. Ponieważ aku i tak miałem w planach wymienić, tego samego dnia zmieniłem na nowy (Yuasa). Na drugi dzień, znowu mały przymrozek i tym razem po wciśnięciu Start silnik od razu zaskoczył ale po 2-3sekundach obroty bardzo spadły i silnik zaczął wydawać klekoczące odgłosy i jedynie dodanie gazu uchroniło go przed zaduszeniem. Potem 2 km trasy pod żłobek, kilka minut postoju i kolejne odpalenie, już bez problemu. I w zasadzie tak jest od kilku dni.

Dziś rano przy -3 stopniach Start, po chwili klekot, gaz przez 10 sekund (obroty powyżej 1500), puszczenie gazu, zejście do ok. 1000 obrotów (może nawet niżej) ale już wszystko w normie, silnik normalnie pracuje. Wycieczka do centrum miasta (jakieś 5-6 km) postój ok. 2-3 godziny, temperatura plus 3 stopnie, odpala od pierwszego strzału.

 

Trochę poczytałem forum i jak na razie mam dwa podejrzenia:

1. Czujnik temperatury - bo problem objawił się dopiero gdy na zewnątrz temperatura zeszła poniżej zera, a po odpaleniu auto zachowuje się jakby tego spadku temperatury w ogóle nie brało pod uwagę ;)

2. Czujnik położenia wału - bo z tego co widzę to książkę na ten temat można napisać ;)

Auto z 2009 roku, przebieg niewielki bo poniżej 60kkm, w tym roku był wymieniany rozrząd + pompa (bez KZFR).

Na co jeszcze przy takich przypadłościach zwrócić uwagę?

I przy okazji, podpięcie do CLIPa oznacza przymusową wizytę w ASO? Czy zwykłe serwisy mają do niego dostęp?

Pozdr.

 

Dodano: 05 gru 2016 - 07:44

Dziś przy -6 stopni odpalił za pierwszym razem bez dodawania gazu, co prawda z małym stęknięciem ale utrzymał obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie, nie była czyszczona.

Olej Elf 5w40 ale nie wiem który konkretnie bo auto użytkuje od miesiąca.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Dodano: 06 gru 2016 - 11:52

Dziś rano pięknie odpalił bez problemu. Rozmawiałem z mechanikami (specjalizują się w autach francuskich), sugerują nic na siłę nie robić i na razie poobserwowac, być może stary aku faktycznie był padnięty a na nowym elektronika zmieniła nastawy po kilku dniach.

 

Dodano: 18 gru 2016 - 13:25

Po ponad tygodniu spokoju znowu wrócił problem odpalania. Dziś wymieniłem mk czujnik temperatury powietrza dolotowego. I nam pytanie - czy to normalne że stary czujnik po wyjęciu z kolektora był zabrudzony olejem?

 

Dodano: 23 sty 2017 - 21:46

Problem rozwiązany, ASO przelało olej (nagminna praktyka) w efekcie czego kolektor dolotowy zawalony był olejem, dodatkowo przepustnica. Po wyczyszczeniu i odessaniu dwoch setek oleju z silnika auto od dwóch tygodni pali na dotyk.

PS. Pozdrawiam serwis ASO Renault Fomar Nysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO przelało olej (nagminna praktyka) w efekcie czego kolektor dolotowy zawalony był olejem,

Nic nie przelali, jest to specjalne miejsce do gromadzenia się oleju który dostaje się przez odmę - normalna sprawa. Sam to potwierdzisz następnym razem, gdy mimo stałego poziomu oleju w silniku (odpowiedniego, bo będziesz go pilnować, żeby nie przelać), po jakiś 60-100tys. km znowu ten olej wylejesz z kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!