Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Grandtour 1.2 TCe 115KM - opinia


abix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum, bliskim zakupu Meganki III Grandtour z silnikiem 1.2 TCe 115KM. Rocznik samochodu 2013, przebieg 122 tys. km.

Pytanie do użytkowników tego samochodu, w szczególności z tym silnikiem, czy są z nim jakieś problemy, na co szczególnie zwrócić uwagę? Czy taki przebieg dla tego silnika jest OK, czy to już dużo? Mam nadzieję, że auto posłuży mi kilka dobrych lat (o ile dokonam zakupu), moje roczne przebiegi nie przekraczają 10 tys. km.

Jak ten silnik sprawuje się w tej wielkości samochodzie? Nie mam jakiś wielkich sportowych ambicji ;) ważne żeby w miarę sprawnie się przemieszczać i nie być zawalidrogą :D

Nadal waham się nad zakupem, nigdy do tej pory nie posiadałem Renault, ani żadnych innych francuskich samochodów... trochę się obawiam o awaryjność, ale podobno nie jest już z tym tak źle.

Dzięki za wszelkie uwagi i sugestie (mam nadzieję) zadowolonych użytkowników tego samochodu :)

abix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem, to jeszcze nowość. Czy bardziej będzie służyć do jazdy w mieście (typowy ) czy trasy? Poczytaj o jego wadach ;1.2 benz. . Wtrysk bezpośredni -problem z założeniem LPG . Sprawdzone silniki to; 1,4 i 1,6 l, 2,0

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik b.cichy, dynamiczny w tym samochodzie, mam kombika, przy normalnym użytkowaniu ekonomiczny, jestem zadowolony po roku jazdy i blisko 20.000km przebiegu, mało jest wpisów w internecie o usterkach i wadach, przy kilkuletniej już obecności na rynku.

Buda i reszta produkowana od 2008r, więc wszystko w temacie już napisano ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem, to jeszcze nowość. Czy bardziej będzie służyć do jazdy w mieście (typowy ) czy trasy? Poczytaj o jego wadach ;1.2 benz. . Wtrysk bezpośredni -problem z założeniem LPG . Sprawdzone silniki to; 1,4 i 1,6 l, 2,0

Głównie będzie jeździł po mieście. Przy moich przebiegach nawet nie biorę pod uwagę montażu instalacji gazowej.

 

Dodano: 06 gru 2016 - 13:09

...mało jest wpisów w internecie o usterkach i wadach, przy kilkuletniej już obecności na rynku.

No właśnie niewiele jest takich informacji, więc albo silnik taki dobry i nic się z nim nie dzieje, albo mało osób ma ten motor, albo nikt się nie "chwali" problemami...

Ciekaw jestem na ile jest obliczona wytrzymałość tego silnika?

Ten mój przyszły ma 122k. i z tego co wiem to olej był wymieniany co 30k. km :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej taki dobry :P .

Mało wpisów to dobry znak, już tego trochę jeździ po drogach w Renaultach i Nissanach.

W dzisiejszych czasach globalnego internetu to ludzie płaczą jak im się wycieraczka urwie, a co dopiero ew.problemy z silnikiem.

To co wyszło masz w dziale 1.2.

Gdybym chciał lpg, to bym kupił 1.6 16v.

Przy spalaniu od 6-8/100km nie ma tragedii, trochę ostatnio nakręciłem, rocznie robię zazwyczaj w okolicach 10.000km.

Renault określa wymianę oleju co 30.000km, na razie nikomu się panewki nie obróciły :mrgreen: .

Ja wymieniam co 10.000km, zawsze tak robiłem w swoich autach i tak zostanie.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mam nadzieję że na przeglądzie nie wyjdą jakieś kwiatki i zakup zostanie sfinalizowany :)

 

 

Dodano: 07 gru 2016 - 16:41

Jestem po przeglądzie przed zakupem. No i wyszły kwiatki.

Okazało się, że samochód ma wymieniony silnik, w ramach gwarancji. Na nowym silniku przejechane ok 40 tys. km. To jest chyba w miarę dobra informacja.

Gorsza to taka, że są wycieki oleju ze skrzyni biegów (konkretnie się leje, nie jest to pocenie) oraz płynu chłodzącego gdzieś w tylnej części silnika. Za bardzo nie wiadomo skąd te wycieki, trzeba byłoby zdemontować więcej części, a to już wykraczało poza przegląd. Poza tym wylany amortyzator - do wymiany. Tak to jakieś drobniejsze sprawy oraz mankamenty, o których wiedziałem (lakierowane elementy), łyse opony.

W międzyczasie poczytałem sobie o problemach z tym silnikiem - branie oleju, problem z pompą oleju i mój entuzjazm trochę zmalał. Zwłaszcza, że mam czym jeździć - samochód trochę starszy, ale u mnie od nowości i nic się z nim nie dzieje :)

Teraz się zastanawiam, czy warto się nadal interesować tym samochodem, czy sobie odpuścić. Może to być jakaś drobnostka, ale niekoniecznie... Nie chciałbym się na jakąś minę wpakować :(

Muszę się przespać z tematem.

Edytowane przez abix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym odpuścił, chyba że cena bardzo atrakcyjna, wtedy można wyciągać skrzynię i porobić to wszystko.

Pewnie zrobili na szybko przekładkę i teraz są wycieki, jeszcze te łyse gumy i reszta, albo ktoś go dojechał i szuka nowego opiekuna..

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto te swoje uwagi odnośnie procedury od ogłoszenia, po telefony i wizję lokalną umieścić w temacie poniżej, dla przestrogi dla innych; Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane ABC Zakupu Auta Używanego .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Kolegę Tomgrandtour. Również bym odpuścił to auto, dopóki masz kasę w kieszeni to ty rządzisz i nie masz problemu, a jeżeli zauważyłeś takie kwiatki to lepiej nie ładować się samemu na minę - aut jest tyle, że na pewno znajdziesz to czego szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!