Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk silnika tylnej wycieraczki w MIII Grandtour


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zapytać czy spotkał może się ktoś z dziwnym dźwiękiem (piskiem) dochodzącym po za sterowaniu tylnej wycieraczki w MIII Grandtour? Przypominający jakby brud lub kamień był pomiędzy szybą a wycieraczka i ocierał. Na samym początku myślałem że wycieraczka jest do wymiany, jednakże to nie to (wymieniłem). Samo ramię ma na delikatny luz nie widać nic niepokojącego z zewnątrz. Wygląda mi to na jakiś problem z samym silnikiem lub przekładnią kątową całego układu. Może ktoś już się spotkał z takim problemem, albo przynajmniej umie doradzić jak skutecznie i bez zniszczeń zdjąć maskownicę tylnej klapy (wewnętrzną) aby dostać się do mechanizmu?

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. U mnie w habecie też mam taki dziwny dźwięk tej wycieraczki. Jakby ćwierczenie. Zawsze zapomnę sprawdzić czy pióro mam dobre Ale jak ściąga wodę to też mi się wydaje że to coś z silniczkiem będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas więcej :)

Mam ten sam problem i dźwięk, u mnie nawet raz na tydzień przestało "skrzypieć, chrupać, szurać" ale ostatnio znowu wróciło.

Na Alldrogo ceny od 100 do 200 za używki w różnym stanie, ze zdjęć wychodzi, że można to rozebrać. Jakby to była zatarta jakaś przekładnia to jeszcze luz, gorzej jak silniczek się kończy <dobani>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odnoszę wrażeni, że to może być konsekwencja dostającej się wody przez tę uszczelkę na szybie. Należałoby to chyba rozebrać przesmarować a uszczelkę na styku z szybą dodatkowo wspomóc silikonem. Co prawda jeszcze u mnie wycieraczka nie "szura" ale pod uszczelkę woda już zaczęła podpływać.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę trochę temat. Zdemontowałem osłonę tylnej klapy aby dostać się do silnika. Na sto procent winą jest albo uszkodzone lub nie nasmarowane łożysko w przekładni napędu wycieraczki albo sama przekładnia. Chciałem to rozebrać i zobaczyć ale napotkałem na dwa problemy. Po pierwsze jak zdjąć ramię tylnej wycieraczki? aby dostać się do śruby trzeba plastikowy kapsel wyciągnąć, którego za żadne skarby nie mogę ruszyć (od spodu jest niby do podważenia) a po drugie jak odkręcić sam mechanizm (silnik z przekładnią?) jest on przykręcony do karoserii na dziwnych nakrętkach-nitach? próbował ktoś go wymienić nie chcę narobić szkód niepotrzebnych...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zdemontować silnik musisz rozwiercić nity, nie ma innego sposobu. Zanim to zrobisz to kup nowe bo inaczej nie zamontujesz silnika.

Jeśli dobrze pamiętam to jeden taki nit w aso kosztuje ok 6zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!