Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wizualna ocena paska rozrządu.


qorzen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kilka dni temu stałem się posiadaczem Scenica dci z 100% pewnym przebiegiem 150 tys km. Niestety ktoś "pożyczył" książkę serwisową i teraz mam dylemat czy zmieniać rozrząd... Wiem że to poważna sprawa, ale koszty wymiany też niemałe. Po ściągnięciu osłony na pasku są jeszcze wyraźnie widoczne oznaczenia. Czy ktoś wie ile one się utrzymują? Z góry dziękuję za cenne rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniaj... to nie są straszne koszty, góra 1000 zł. Paski w renówkach bezpiecznie jest zmieniać co 60 tyś. km

 

Generalnie planując zakup auta trzeba doliczyć duży serwis zaraz po zakupie, bez tego nie ma co kupować bo zaraz będą jaja <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam ten problem. Zmieniać czy nie...

Wizualnie pasek jest jak nowy, napisy widoczne itd.

Z tytułu akcji Wiosna w Renault odbyłem prawie darmowy przegląd i poruszyłem temat paska.

W serwisie powiedziano że w DCI pasek zmieniamy co 120tys/km lub 5 lat.

W dti paski zmienia sie co 75tys.km. Słowa serwisantów renault.

Jesli wiec nie masz gotówki możesz troszeczke poczekać, dlaczego:

- 150000km=120000km+30000km

- 2008r=2000r+5lat+3lata

 

a gdyby sie uprzeć ze w renówkach zmieniać pasek co 60tys.km (lub 75tys.km) to:

150000=2x60tys.km+30tys.km (150000=2x75000km wiec tu istnieje niepewność)

 

Może jakiś lepszy mechanik samochodowy mógłby rzucic okiem jak wygląda pasek.

Oszczędności jedno i strach a z drugiej strony spokojna głowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj, człowieku!

Kupilem Sceniczka i myśle sobie: "wymienię filtry, płyny, a z rozrządem zaczekam jeszcze miesiąc - przecież sie tak zaraz nie zerwie".

Zerwał się ... 1600 zł ... Miałem szczęście że tylko tyle

Moje przygody :shock: opisałem >>>TUTAJ<<<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO i niestety, ale w bazie mają tylko naprawy gwarancyjne. Informacje na temat serwisu pogwarancyjnego udziela tylko ASO w którym były one wykonywane. Więc jako że samochód przyjechał z Francji - temat upadł. Podjadę jeszcze do mechanika od renówek żeby zerknął na ten pasek, ale chyba przychylam się ku wymianie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocena na oko.. na oko to chłop w szpitalu umarł. Nie jesteś w stanie określić stopnia zużycia paska rozrządu "na oko". Jesli pasek jest spękany to pęknięcia będziesz widział dopiero po zdjęciu paska i wywinięciu go w przeciwna stronę. Uważam,że jeśli nie masz 100% pewności co do serwisowej przeszłości autka ( 90% przypadków) to powinienneś wymienić w pierwszej kolejności kompletny rozrząd. Ja wychodze z takiego założenia... Jesli mam konkretna kwotę na samochód np. 20tys to szukam autka za ok 19tys i resztę przeznaczam na podstawowe wymiany elementów eksploatacyjnych i na rejestrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle nie ma sie nad czym zatanawiać - jak pisze sign, zmieniaj i będziesz wiedział że jest ok - przekonać kogoś komu nie pękł nigdy pasek jest trudno, za to jak Ci już pęknie, będziesz mniej więcej takim orędownikiem jak my <ok>

Mi w poprzednim aucie pękł (kosztowało pare groszy, a auto nie było już takie same) i jak kupiłem megane to mimo przebiegu 50tys (ale 7lat) rozrząd poszedł do wymiany.

I jest spokój :(

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!