Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MAJSTERSKLA

Ogólne MEGANE4 GT205 - 1.6Tce Program

Recommended Posts

Witam

Jako, że to mój pierwszy post na forum, przede wszystkim się przedstawię. Z tej strony Maciek. Gdynia. 5 lat jazdy audi w TDI, czas na Renault :)

Wracając do sedna.

Mam miesięczną megankę GT z przebiegiem 2kkm, zastanawiam się nad wgraniem chipa.

Jako, że vtech jest najbliżej mojego miejsca zamieszkania podjechałem poradzić się w sprawie programu.

Panowie zaproponowali chip tuning z opcją darmowego przywrócenia do ustawień fabrycznych przed serwisami.

Program chcę wgrać po serwisie olejowym i przejechaniu 3kkm.

Do tego czasu będę wdzięczy za każdą opinię czy informację na temat 1.6Tce, hamowni, skrzyni edc i wszystkiego co może się przydać.

Pytanie, które mi sie jeszcze nasuwa to sprawa wykrywalności takich programów czy nawet boxów. Czy mimo powrotu do ustawień fabrycznych/wypięciem boxa przed serwisem, w renault mają możliwość sprawdzenia na jakich ustawieniach/parametrach jeździł wcześniej samochód?

Przy okazji chciałbym spytać o różnicę pomiędzy silnikami 1.6 w clio 4 rs a tymi w megane 4 gt, jeśli ktoś z forumowiczów ma wiedzę proszę o wszelkie info.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wgrany zostanie przed serwisem ori program to wykrywalność jest na niemal zerowym pocencie. Żeby to odnaleźć musieli by specjalnie tego szukać. Ja miałem awarie na Chipie ( pękł pasek rozrządu ) i serwis był na tyle miły że wgrali ori sami.

Edytowano przez Bury22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawaj znać jak już będziesz wiedział co z tego wyszło! Ciekawy jestem ile stockowo ma ten silnik na hamowni i ile wyjdzie po mapie w vtechu.

 

Siedzonka z alcantarą, czy zwykłe? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny, ale wydaje mi się ze skrzynia w GT nie ma zbyt dużego zapasu w momencie obrotowym, koniecznie to sprawdź...

Ja od 4 dni również jeżdżę GT ale kombi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w Megane IV GT 205 EDC ma zapas jedynie do 300NM-także chip jest tutaj totalnym bezsensem.

Poza tym-chipować auto które z pojemności 1.6 ma aż 205KM???

Jak dla mnie taki zabieg to nieporozumienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od września GT kombi. Na ile się orientuję uważałbym z większym wysyłaniem skrzyni... daj znać jak będziesz po hamowni stockowym nastawieniem. Myśle ze jeśli chciałeś mieć więcej wrażeń warto było dołożyć do RS... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to było do mnie do dokładnie przeczytaj co napisałem.......

Ja nie zamierzam absolutnie chipować swojego samochodu.

Proszę czytać ze zrozumieniem :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do autora wątku pisałem z telefonu w dodatku. Myślałem że to jakiś nowy wątek, a tu staroć... przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2018 o 16:00, lubowitz78 napisał:

Skrzynia w Megane IV GT 205 EDC ma zapas jedynie do 300NM-także chip jest tutaj totalnym bezsensem.

Poza tym-chipować auto które z pojemności 1.6 ma aż 205KM???

Jak dla mnie taki zabieg to nieporozumienie.

 

Skrzynia ma zapas do 400 nm - tarczki bezpiecznie 350 nm przyjmują - i tak są tuningowane te skrzynie

 

Skrzynia jest stosowana w nowej Alpine A110 która ma 320 nm

 

Megane IV GT wstępnie na stage 2 można chipować do 255 z nowym wydechem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi do Kadjar 1.6 tce tuner zaproponował program na 200 koni i 315 Nm. ale przy fabrycznych 163 auto nie zachwyca hamulcami i prowadzeniem :) wiec się waham bo zawias można wrzucić niższy o 3mm z eibacha (komplet B12) ale z hamulcami to chyba w tym pontonie ciężko coś zrobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
23 minuty temu, Sarna1 napisał:

Mi do Kadjar 1.6 tce tuner zaproponował program na 200 koni i 315 Nm. ale przy fabrycznych 163 auto nie zachwyca hamulcami i prowadzeniem :) wiec się waham bo zawias można wrzucić niższy o 3mm z eibacha (komplet B12) ale z hamulcami to chyba w tym pontonie ciężko coś zrobić. 

Bo to nie jest buda na 200KM. Kupiłeś reklamę, to tylko podwyższony dupowóz  :) Ani sport , ani 4x4. 

 

 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

:) bez przesady. Miałem kiedy merca ml’a 55 to też był kiosk na kołach......i hamował jeszcze gorzej. 
To samochód żony, ja mam coś co skręca i hamuje ;) może dlatego czuje niedosyt. 

Edytowano przez Sarna1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Sarna1 napisał:


To samochód żony, ja mam coś co skręca i hamuje ;) może dlatego czuje niedosyt. 

To rozumiem. Kobiety lubią auta tego typu. Modnie , wyżej,  nie za duże i dość miękkie. Moja uwielbiała Scenica - automat , panorama , akwarium.  Typowy dupowóz

Wracając do tematu-  rozpędzić to raz , sztuka to zmieścić się w drodze i zahamować. Myślę że GT może mieć z tym słabo w okolicach 250KM. Konieczna zabawa w nowy zawias , koła , hamulce.  Nie wiem czy nie lepiej nie szukać RSa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dzikuman napisał:

 

Skrzynia ma zapas do 400 nm - tarczki bezpiecznie 350 nm przyjmują - i tak są tuningowane te skrzynie

 

Skrzynia jest stosowana w nowej Alpine A110 która ma 320 nm

 

Megane IV GT wstępnie na stage 2 można chipować do 255 z nowym wydechem.

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
7 minut temu, SATCH napisał:

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

Trzeba sprawdzić sprzęgła z katalogiem. Czy faktycznie tak jest .

Swoją drogą- myślę że komponenty są w większości takie jak w EDC z dieslem.  A tam jest grubo ponad 300 Nm

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...