Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do Megane IV 1,6 Sce


roszy

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Po krótkim zastanowieniu się i po przeanalizowaniu wszystkich rzeczy za i przeciw postanowiłem założyć instalacje LPG

Założyłem instalację firmy BRC z ustawionym dotryskiem benzyny.

Zrobiłem już na niej 1700 km i nie ma żadnego problemu. Będę informował jak się sprawuje i czy faktycznie wyszły jakieś większe problemy z wypalaniem gniazd i zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

3200 w salonie w Kcach. Ja na razie nie zakładałem.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Edytowane przez pesta73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6Sce jak najbardziej nadaje się do zagazowania, podstawa to dobra instalacja , a przede wszystkim zestrojenie pod obciążeniem z sondą AFR lub na hamowni.

1.6SCe (H4M) to bliźniaczy silnik 1.4TCe (H4JT) i są oparte na  znanej i niezawodnej konstrukcji HR16DE Nissana, 1.4TCe ma skrócony skok tłoka i turbo w rodzinie mamy już 6szt. 1.4TCe w tym 4szt. z LPG, a dwa które mam osobiście mają po 158 i 162KM z instalacjami BRC SQ32 zestrojonymi na hamowni i z AFR, sprawują się doskonale.

 

Kolego @roszy nie wiem po co Ci włączyli dotrysk paliwa w tym silniku jest to zupełnie niepotrzebne lepiej już zainstalować sobie takie urządzonko kontrolne o którym napisałem na naszym forum tu  >> link <<

 

Dacia ma w ofercie 1.6SCe z LPG i nie ma tam włączanego dotrysku. Mam znajomego, który jeździ Dacią Lodgy SCe 115 z LPG na taryfie po Wrocławiu i bardzo sobie chwali, a jeździ dużo.

 

Dnia 8.02.2017 o 17:57, mich64 napisał:

Rozmawiałem dzisiaj ze swoim gazownikiem. Nie widzi problemu w zagazowaniu Sce. Mówi, że nawet gdy przyjdzie regulować zawory to koszt szklanki ok 50 PLN+500 PLN robocizna. Oczywiście nie w serwisie. Mamy zatem 1300 gdyby trzeba było wymienić wszystkie szklanki.

 

Ja jeszcze nie słyszałem, aby ktoś musiał wymieniać szklanki, jak już to szklanki zamienia się miejscami w zależności od ich stopnia zużycia, same szklanki można kupić po 35zł szt.  Jako ciekawy przykład podam naszego klienta, który ma w Sceniku Grand 2009 1.4TCe przejechane już ponad 308kkm z czego 170kkm na LPG i szklanek, ani głowicy nie musiał robić.

Niedawno przy wyminie świec w naszej M3 1.4TCe~158 z LPG zajrzałem endoskopem do cylindrów, aby obejrzeć denka tłoków, wyglądają jak nowe, fotki poniżej.

 

2018-02-19.jpg2018-02-19-1.jpg2018-02-19-2.jpg

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To chyba trochę przegięli BRC SQ32 bez problemu ogarnia 1.6SCe, a koszt około 3kzł ze strojeniem AFR. Mam znajomego, który zrobił już bez problemów 45kkm na BRC Dacią Lodgy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2/23/2018 o 17:33, witman napisał:

zajrzałem endoskopem do cylindrów, aby obejrzeć denka tłoków, wyglądają jak nowe, fotki poniżej.

 

 

 

Spodziewałeś się tam jakiegoś mechanicznego zużycia? A jak z gładziami cylindrów? Udało się podejrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Minęło już trochę czasu i po raz koleiny mogę potwierdzić, że silnik 1,6SCe bez problemu jeździ na LPG, a wszelkie wcześniejsze opowieści o słabych głowicach są wyssane z palca,  niedawno rozmawiałem z zaprzyjaźnionym warsztatem zakładającym instalacje LPG, serwisują auta z tymi silnikami jednej Wrocławskiej dużej firmie taksówkarskiej jeżdżącej Daciami z 1,6SCe, auta mają najechane po 250~300tys. z LPG i nic złego się nie dzieje, ani z głowicami, ani z zaworami, mojego kumpla Dacia Lodgy 1,6SCe zrobiła ponad 100tys. na LPG bez problemów.

Silnik 1,6 H4M (HR16) był stosowany w Nissanach, Mitsubishi, Daciach, Ładach i koreańskich Renówkach (Samsung SM3)

Ogólnie uważam, że H4M to bardzo udana konstrukcja i nigdy nie widziałem go w naszym warsztacie z jakimikolwiek problemami, ani nie słyszałem o problemach, jedynym mankamentem mogą być zalecane przez producenta wymiany oleju silnika co 30tys. co może doprowadzać do szybkiego zużycia łańcucha rozrządu i przy przebiegach około 150tys.km trzeba go będzie wymienić, podobnie jak w konstrukcjach 1,2TCe, 1,4TCe i 2,0 M4R, dlatego warto zmieniacz olej co max. 15tys.  

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest wiadomość z pierwszej ręki.

Co do wymiany oleju co 30tyś - to to niszczy każdy silnik (żeby nie wiem jakiej marki on był).

Ja już nie raz pisałem - to są parametry przygotowane pod ofertowanie do flot.

Bo jak wystawiasz ofertę dla floty i zarządzający liczy koszta - to inaczej wyglądają koszty użytkowania auta gdzie olej trzeba zmieniać co 10-15 tyś, a inaczej jak jest co 30tyś.

Dlatego w naszej Megance olej jest wymieniany na każdym rocznym przeglądzie (tak jak mnie od początku jazdy autami uczono - co 10-15 tyś lub raz w roku), a nie jak teraz poronione pomysły 30tyś (albo i lepiej) lub co 2 lata.

W sumie jakbym był producentem to też bym takie głupoty zalecał - zawsze to szybciej klient przyjdzie po następny samochód (bo w 5-cio latku szlag silnik trafi).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie można na to patrzeć, jak masz kilka sztuk tego samego auta to czasami musisz zmieniać olej co miesiąc... czasami brak czasu, czasami brak części i auto śmiga nie 10/15 a 30tyś. Uwierz jakbyś musiał zmienić olej w roku choćby 7 krotnie to zupełnie inaczej liczył byś pieniądze :D, i czas. Auto z floty ma swoje przejechać, zarobić na siebie, na "ciebie" i na firmę... nikogo nie obchodzi przesadne dbanie bo tymi autami nie jeździ "teściu do kościoła" :D. Kiedyś przeciętny polak robił max 10k w rok, sam zrobiłem 26k w rok benzyną w gazie, nasze auta które latają po całej europie mają zmieniane oleje co 20k choć producent przewidział co 50k ;), i powiem szczerze nawet te 20k to za często :D

Swoją drogą, że olej od producenta horrędalnie drogi ;) 

Jak ktoś ma jedno auto to jeszcze może się połasić o zmianę co 10k tak jak Ja to robię w swojej prywatnej megance, ale i mnie już męczy zmiana oleju 2/3 razy do roku. Sam mechanik już ma mnie za głupka bo " zaleje Ci longa przyjedziesz raz" .

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to policzone tak, aby przy wyminie co oleju co 30tys. wytrzymał gwarancję, a następny użytkownik auta będzie naprawiał i kupował części zamienne typu rozrząd, panewki, wałki rozrządu itp ... więc interes się wszystkim kręci i nie będę zaprzeczał, bo naszemu warsztatowi również :D

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!