Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

metaliczny dźwięki przy odpalaniu


dr_StrangeLove

Rekomendowane odpowiedzi

[Megane II PH II - 2008 - 2.0 DCI]

 

Panowie, mam mały problem a mianowicie przy odpalaniu auta na mrozie/zimnym silniku (-5 st. C) bardzo wyraźnie słychać metaliczny chrobot z okolicy rozrządu (łańcuch), dźwięk przypomina tarcie metalu o metal oraz lekkie grzechotanie. Problem znika po nagrzaniu się silnika. Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy jest to normalny objaw? Jeśli nie co sprawdzić najpierw?

 

Z góry dziękuje za pomoc!

Edytowane przez dr_StrangeLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości ? Było coś robione ostatnio przy silniku ?

Zgodnie z prawami natury ; zimno - to metal się kurczy , ciepło - metal się wydłuża , a więc wyraźniejszy chrobot od łańcucha powinien być słyszalny przy temperaturach > 0' C aniżeli przy < 0'C

Poziom oleju prawidłowy ?? olej właściwy ?? kiedy był zmieniony ?

Warto - zmierzyć ciśnienie oleju na zimnym silniku

Temperatura płynu chłodzącego w trakcie pracy - prawidłowa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 9 miesięcy i to moja pierwsza zima, więc kompletnie nie wiem czy wcześniej pojawiały się takie problemy.

W silniku naprawiany był ostatnio (2 lata temu) zawór EGR i nic więcej. Olej na pewno dobry (ELF - 9 miesięcy).

Płynu chłodzącego jest mało - pół centymetr poniżej minimum - nie dolewam bo na wiosnę zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane objawy jak przy uszkodzonym łożysku. W tym miejscu łożyska masz na alternatorze, klimie, rolce paska akcesoriów, rolkach rozrządu i w pompie wody. Z tego co pisałeś to chyba zaraz po zakupie nie wymieniłeś rozrządu, więc jak nie łańcuch, może to być łożysko na pompie wody. Wstępnie zdjął bym pasek akcesoriów i ręcznie sprawdził koła pasowe alternatora, klimy i rolki czy nic nie słychać niepokojącego. Można uruchomić silnik i posłuchać czy hałas jest mimo iż nie ma paska. Tylko uwaga uruchamia się na bardzo krótko ponieważ inaczej uszkodzisz koło pasowe wału (nie może pracować zbyt długo bez paska). Jak będzie cisza to któreś z łożysk akcesoriów, jak hałas to któryś element rozrządu.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, od tego zacznę.

Mam jeszcze jedno pytanie? Producent zaleca wymianę paska akcesoriów (wraz z kołem pasowym wału!) co 160 tyś km albo 6 lat.

Zakładając, że nie tylko ja mam 2.0 dci oferta tychże części powinna być spora - tymczasem szukając gotowych zestawów (wraz z kołem pasowym) znalazłem jeden sklep, gdzie towaru nie było na stanie. Szukając każdej części osobno cena wychodzi dwukrotnie większa niż za zestaw! ale i tak taniej niż w ASO ;)

Czy ktoś wymieniał te elementy, skąd braliście części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowego zestawu raczej nie kupisz ze względu na to, że mało kto wymienia koło pasowe razem z paskiem czy z rozrządem. Najczęściej wymieniane jest jak już się zepsuje. Ogólnie jest przeświadczenie, że w takim kole nie ma się co zepsuć. Zapominają o tym, że akurat te koła pasowe mają gumowy tłumik w środku między warstwami koła, który po pewnym czasie może się uszkodzić (wiem bo tak miałem). Producent zaleca jego wymianę razem z rozrządem czy też paskiem akcesoriów, ale prawda jest taka, że koła wytrzymują więcej niż paski (u mnie 220tys. km, a niektórym jeszcze więcej).

Ja kupuje na alledrogo - wychodziło najtaniej - i zawsze oryginały od działających kilka lat sprzedawców i zawsze przychodziły oryginały.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!