Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

metaliczny dźwięki przy odpalaniu


dr_StrangeLove

Rekomendowane odpowiedzi

[Megane II PH II - 2008 - 2.0 DCI]

 

Panowie, mam mały problem a mianowicie przy odpalaniu auta na mrozie/zimnym silniku (-5 st. C) bardzo wyraźnie słychać metaliczny chrobot z okolicy rozrządu (łańcuch), dźwięk przypomina tarcie metalu o metal oraz lekkie grzechotanie. Problem znika po nagrzaniu się silnika. Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy jest to normalny objaw? Jeśli nie co sprawdzić najpierw?

 

Z góry dziękuje za pomoc!

Edytowane przez dr_StrangeLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości ? Było coś robione ostatnio przy silniku ?

Zgodnie z prawami natury ; zimno - to metal się kurczy , ciepło - metal się wydłuża , a więc wyraźniejszy chrobot od łańcucha powinien być słyszalny przy temperaturach > 0' C aniżeli przy < 0'C

Poziom oleju prawidłowy ?? olej właściwy ?? kiedy był zmieniony ?

Warto - zmierzyć ciśnienie oleju na zimnym silniku

Temperatura płynu chłodzącego w trakcie pracy - prawidłowa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 9 miesięcy i to moja pierwsza zima, więc kompletnie nie wiem czy wcześniej pojawiały się takie problemy.

W silniku naprawiany był ostatnio (2 lata temu) zawór EGR i nic więcej. Olej na pewno dobry (ELF - 9 miesięcy).

Płynu chłodzącego jest mało - pół centymetr poniżej minimum - nie dolewam bo na wiosnę zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane objawy jak przy uszkodzonym łożysku. W tym miejscu łożyska masz na alternatorze, klimie, rolce paska akcesoriów, rolkach rozrządu i w pompie wody. Z tego co pisałeś to chyba zaraz po zakupie nie wymieniłeś rozrządu, więc jak nie łańcuch, może to być łożysko na pompie wody. Wstępnie zdjął bym pasek akcesoriów i ręcznie sprawdził koła pasowe alternatora, klimy i rolki czy nic nie słychać niepokojącego. Można uruchomić silnik i posłuchać czy hałas jest mimo iż nie ma paska. Tylko uwaga uruchamia się na bardzo krótko ponieważ inaczej uszkodzisz koło pasowe wału (nie może pracować zbyt długo bez paska). Jak będzie cisza to któreś z łożysk akcesoriów, jak hałas to któryś element rozrządu.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, od tego zacznę.

Mam jeszcze jedno pytanie? Producent zaleca wymianę paska akcesoriów (wraz z kołem pasowym wału!) co 160 tyś km albo 6 lat.

Zakładając, że nie tylko ja mam 2.0 dci oferta tychże części powinna być spora - tymczasem szukając gotowych zestawów (wraz z kołem pasowym) znalazłem jeden sklep, gdzie towaru nie było na stanie. Szukając każdej części osobno cena wychodzi dwukrotnie większa niż za zestaw! ale i tak taniej niż w ASO ;)

Czy ktoś wymieniał te elementy, skąd braliście części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowego zestawu raczej nie kupisz ze względu na to, że mało kto wymienia koło pasowe razem z paskiem czy z rozrządem. Najczęściej wymieniane jest jak już się zepsuje. Ogólnie jest przeświadczenie, że w takim kole nie ma się co zepsuć. Zapominają o tym, że akurat te koła pasowe mają gumowy tłumik w środku między warstwami koła, który po pewnym czasie może się uszkodzić (wiem bo tak miałem). Producent zaleca jego wymianę razem z rozrządem czy też paskiem akcesoriów, ale prawda jest taka, że koła wytrzymują więcej niż paski (u mnie 220tys. km, a niektórym jeszcze więcej).

Ja kupuje na alledrogo - wychodziło najtaniej - i zawsze oryginały od działających kilka lat sprzedawców i zawsze przychodziły oryginały.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!