Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cykanie - przekaźnik ?


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu w mojej Megane IV podczas jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu słychać tyknięcie. Wydaje mi się, że to któryś przekaźnik, przynajmniej dochodzi z miejsca gdzie są bezpieczniki. Co to moze byc? Kiedy jade i stale trzymam nogę na gazie, lub gdy puszcze i jade nie zauważyłem tego.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o elektrycznych grzałkach w zespole nawiewu.

Szczególnie w autach z silnikami diesla były takie montowane, byś nie zamarzł nim silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, by wnętrze ogrzać.

Grzałki te są sterowane dwoma albo trzema przekaźnikami (w zależności od mocy zastosowanych grzałek)i te przekaźniki sobie cykają, sterowane nastawami na panelu ogrzewania i odczytem z czujników, z uzależnieniem od zapotrzebowania na prąd przez ważniejsze układy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hmm, być może to właśnie te grzałki. Zastanawia mnie jedynie fakt, że dzieje się to po rozgrzaniu silnika (po przejechaniu około 15 km.

Rozumie dogrzewanie aż silnik osiągnie temp, ale jeżeli temperatura silnika jest prawidłowa to chyba nie powinno się załączać ?

Dziś rano kiedy jechałem tę sama trasę (4 C na zewnątrz) "cykanie" nie występowało.

 

Dodano: 24 mar 2017 - 08:16

Panowie, czy ktoś byłby w stanie pomóc, zweryfikować skąd to cykanie. Nagrałem filmik z jazdy, szczególnie to słychać między 10 a 20 sek nagrania. Co prawda wtedy wykorzystałem tempomat (słychać po zwiększeniu prędkości i po zmniejszeniu), po wyłączeniu tempomatu i dodawaniu gazu i puszczania pedałem efekt jest identyczny:

Nie występuje to od razu, tylko wtedy gdy silnik się już ładnie nagrzeje po około 15km i i temp na zewnątrz około 7C.

 

Dodano: 04 maj 2017 - 11:25

Kolejna aktualizacja, może macie jakieś pomysły, teraz już wiem, że "cykanie" to pochodzi od przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Znalazłem podobny temat na włoskim forum. I rzeczywiście, kiedy zaczyna się cykanie a włączę ogrzewanie szyby nie ma tego dźwięku. Co dziwne, w momencie kiedy samo "cyka" przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu kontrolka na przycisku nawet nie mrugnie. Powertowałem trochę na google i podobne coś występuje w Insigniach kiedy dokonuje się wypalenie DPF. Ponoć wypalanie tam wymaga dodatkowego obciążenia silnika. Nie wie, czy może mieś to u mnie związek z DPF ponieważ dzieje się to praktycznie codziennie podczas dojazdu do pracy i to w okolicach 15 km jazdy :(. Mało tego zauważyłem okropne rysy na szybie po stronie zewnętrznej tak jakby ktoś kluczem porysował, napewno nie od wycieraczki, wychodzi poza obrys i napewno nie ja tego dokonałem np.: poprzez skrobanie w zimie, gdyż zawsze używam do tego celu właśnie ogrzewania

 

Dodano: 28 cze 2017 - 09:14

Czy nikt z posiadaczy diesla nie ma podobnego problemu. Wcześniej problem występował sporadycznie, w tym momencie jest to nagminne (codziennie) po dystansie około 10 km, a że dojeżdzam do pracy ponad 20 więc połowe drogi mam dyskotekę :(

 

Poniżej linki do nowych filmików:

 

 

Grzebiąc po forach, znalazłem posty z Włoszech i Niemiec. Też takie problemy mają :(

Edytowane przez marcinc76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A skąd. Zgłosiłem sprawę do Renault, kazali mi jechać do serwisu. Byłem, w aucie przeprowadzili ponoć autoadaptację modułu UCH. Powiem szczerze, pomogło na około 300 km. Już myślałem, że jest ok. Niestety powróciło. Nie miałem do tej pory czasu jechać z racji nawału pracy i braku możliwości wzięcia dnia urlopu.. Po nowym roku ponownie zgłaszam, tym bardziej, że u mnie przy aktualnym przebiegu 20 000 w momencie kiedy zaczyna sobie klikać auto szarpie przy jeździe bez dodawania gazu :(.

Zgłaszaj jak najbardziej, że czytałem na forach: włoskim, niemieckim o podobnym problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!