Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mało płynu chłodniczego - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno miałem wymieniany silnik i mechanik dolał mi trochę płynu chłodniczego bo już go prawie nie było. Zauważyłem, że nadal jest go za mało - nie wiem czy za mało dolał czy wycieka, w każdym razie trzeba go uzupełnić. Poczytałem trochę na forum i generalnie z tego co wiem są różne typy płynów chłodniczych. Nie wiem teraz czy mogę dolać obojętnie jaki czy jakiś specjalny musi być oraz czy mogę go dolać czy muszę całkiem wymienić?

Druga kwestia jest taka, że po jeździe, ze zbiorniczka płynu chłodniczego słyszę jakby się ulatniało powietrze. Może inaczej - na górnej szczelinie tego pojemnika słyszę jakby płyn po ciśnieniem chciał się wydostać na zewnątrz. Widać malutkie bąbelki na zewnątrz pojemnika. Może być tak, że płyn paruje i przeciska się przez szczelinę, przez co go ubywa? Da się może jakoś uszczelnić taki pojemnik lub wymienić tylko sam pojemnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wycieków pod autem, nie ma charakterystycznych nalotów na złączach to istnieje prawdopodobieństwo, że płyn dostaje się do komory spalania. Tym bardziej, że piszesz o wydostawaniu się ze zbiorniczka. Nie masz białych spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod autem nie ma wycieków. Raczej nie zauważyłem białych spalin. Dzisiaj jeszcze zwrócę na to uwagę.

Co jeśli się płyn dostaje do komory spalania? Co zaradzić na tą całą sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uszczelnienia układu chłodzenia. Tam nie powinno być żadnej "szczeliny" czy innej nieszczelności. W układzie chłodzenia podczas jego pracy powstaje nadciśnienie, dlatego wypycha przez każdą nieszczelność płyn lub opary płynu.

Przepraszam, wnioskuję, że za bardzo "nie znasz się na motoryzacji" dlatego proponuję jednak udać się do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga kwestia jest taka, że po jeździe, ze zbiorniczka płynu chłodniczego słyszę jakby się ulatniało powietrze. Może inaczej - na górnej szczelinie tego pojemnika słyszę jakby płyn po ciśnieniem chciał się wydostać na zewnątrz.

Syczenie może wskazywać, że masz niesprawny korek na zbiorniku wyrównawczym. Przy sprawnym korku na gorącym silniku węże do chłodnicy powinny być wyraźnie twardsze niż na zimnym silniku i wtedy płynu może powoli ubywać na skutek normalnego odparowania wody.

I być może w czasie jazdy poziom płynu rośnie i jest wyrzucany przez korek. Jak był silnik wymieniany, to musiał być spuszczony płyn z układu, a więc i z chłodnicy (na której prawdopodobnie nie ma odpowietrzenia). W takim układzie zaraz po napełnieniu układu w chłodnicy powstaje duży pęcherz powietrza, który może na początku, po nagrzaniu chłodnicy doprowadzić do częściowej utraty płynu (przez korek), w tym czasie dochodzi też do częściowego odpowietrzenia chłodnicy i to miejsce zajmuje płyn, co powoduje opadnięcie płynu, po wychłodzeniu chłodnicy. Sprawdzaj i uzupełniaj poziom płynu na zimnym silniku i nie dolewaj płynu powyżej połowy między kraskami MAX i MIN i obserwuj jak się zachowuje poziom płynu na zimnym silniku. Na początku może go nieznacznie ubywać, w miarę jak się będzie kurczył pęcherz powietrza w zimnej chłodnicy. Zjawisko to nie miałoby miejsca gdyby na chłodnicy był odpowietrznik. Ten pęcherz powietrza jest celowo zostawiony, aby nagrzewając się szybciej stworzył ciśnienia w układzie chłodzenia.

Nie wiem teraz czy mogę dolać obojętnie jaki czy jakiś specjalny musi być oraz czy mogę go dolać czy muszę całkiem wymienić?

Teraz idzie lato, to możesz dolać wody destylowanej lub przegotowanej - to zawsze możesz. Na temat mieszania płynów nie wypowiadam się, ja w układzie meganki mam oryginalny płyn jaki Renault leje producent. Na wiosnę ubytki uzupełniam wodą, a na jesieni dolewam oryginalnego koncentratu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się destylowanej albo przegotowanej dodać. Przy takie małej ilości płynu chłodniczego chyba by się rozrzedził i mogło by się coś stać. Tak czytałem. W instrukcji Megane znajdę jakis rekomendowany do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji Megane znajdę jakis rekomendowany do auta?

Nie wiem czy rekomendowany, ale na pewno ten którym napełniają układ w fabryce. Dlaczego się boisz wody destylowanej lub przegotowanej (pozbawionej kamienia)? Przecież koncentrat kupowany w ASO rozcieńcza się wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, co do uciekania powietrza i "syczenia" to okazało się, że pojemnik na płyn ma niewielkie pęknięcie z góry. Jest sens to jakoś czymś zabezpieczyć? Nie wiem, choćby Super Glue się w tą szczelinę wciśnie.

Edytowane przez deha21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!