Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - Kontrakty serwisowe i przedłużenie gwarancji


chucky80

Rekomendowane odpowiedzi

ok teraz nasuwa się pytanie czy warto przepłacać za olej no i jak długo chcesz mieć swoje auto?Sądzę że wystarczy niemiecki Elf jest co całkiem inny olej niż kupiony w Polsce, przerabiałem ten temat kiedyś bardzo wnikliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku opcja serwisowa się nie opłacała... wykupiłem tylko przedłużoną gwarancję. Tak dla świętego spokoju.

 

Generalnie mam zamiar lać lepszy olej i wymianiać go zdecydowanie częściej niż co 30tyś. Opcja serwisowa uwzględnia jedynie przeglądy wg planu. A jak porównałem to co wchodzi w pakiet tych przeglądów oraz harmonogram gwarancji (wymiany części) to wychodzi na to, że masz zagwarantowany jedynie olej + filtry. Świec, pasków, oleju w skrzyni biegów czy nawet płynów nie zdążysz wymienić na gwarancji :) Zalecana wymiana jest zdecydowanie później

 

O, widzę, że nie jestem jedyny, który ma wątpliwości. Zakładając wykup na 80tyś km, teoretycznie łapiemy się na dwie wymiany oleju i filtrów. Pytanie, jaki to jest koszt w ASO (poza kontraktem oczywiście)?

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej lany w Polskich serwisach jest marnej jakości tak samo jak ten ze sklepów.

Co do gwarancji z serwisem to uważam ze cena 2200 zł za 5 lat lub 80 tyś jest akceptowalna. Kwota jaką chcieli przed promocją jest śmieszna, dlatego Ja skorzystałem z promocji i olej będę dostarczał sam i płacił serwisowi za usługę co 15 tyś km myślę że nie zbiednieję :) Myślę że 1L oleju w serwisie to koszt ok 70-80 zł + ok 200 zł wymiana no i dodać filtr.

Edytowane przez Prosto21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w lutym 2018 też zapłacę za olej, w sensie przywiozę swój niemiecki. Pamiętajcie żeby nie przeciągać oleju do 15k już nie mówiąc o 30k km. Ten olej Elfowy jest hydrokrakowany. Dla niego max to 8-10k km lub rok jazdy, co wypadnie pierwsze. Oleje na bazie estrowej lub pao IV są wytrzymalsze i tu rzeczywiście można jeździć nawet do 40k tys. lub rok czasu.

Więc jak ktoś rocznie robi 30 tys. kilometrów powinien 3 razy zmienić olej. Inaczej zajeździcie turbinę, pierścienie na tłokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gwarancji z serwisem to uważam ze cena 2200 zł za 5 lat lub 80 tyś jest akceptowalna.

 

Pytanie co w tej cenie jest. Za samą gwarancję można zapłacić taniej.

Tak jak pisałem, według moich luźnych kalkulacji wychodzi, że przy moich niewielkich przebiegach mam w cenie dwa serwisy z kompletem filtrów i oleju. I tu już nie jestem przekonany, czy warto.

 

EDIT: Zrobiłem dokładniejszą kalkulację przy założeniu przebiegu 12tyś/rok oraz umowie Easy Service na 5 lat. Na to się łapiemy w cenie:

1 rok: wymiana filtra kabiny

2 rok: filtr oleju + olej

3 rok: płyn hamulcowy + filtr kabiny

4 rok: filtr oleju + olej + filtr pow. + świece

5 rok (jeśli się zmieścimy): filtr kabiny + płyn chłodzący

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy to nie tylko olej i filtry, ale też przegląd całego samochodu, zawieszenia, itd. Będą za to czardzować. W pakiecie wychodzi trochę taniej. Odnośnie samego oleju to rzeczywiście trochę lipa bo i tak trzeba będzie zapłacić przy pierwszej wymienianie jak ktoś się zdecyduje na wymianę po 10k km lub roku czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu szykuję się pierwszej wymiany oleju (powinno stuknąć 2k km) i teraz pytanie czy wlać to samo co jest teraz czy już iść w coś z wyższej półki lub ten ELF niemiecki, o którym piszecie. Jak odbierałem tydzień temu samochód i usłyszałem, że pierwsza wymiana po 30k km to prawie się przewróciłem. Najlepsze jest to, że razem ze mną samochód odbierało kilka innych osób i nie widzieli w tym nic dziwnego. Skoro tak jest napisane to tak musi być :mellow:

 

Tak więc dzięki z góry za propozyje i ewentualny link skąd zakupić ten niemiecki ELF lub coś lepszego.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyszedłem z założenia, że nie ma się co podniecać olejem - lepiej zwykłego elfa co 8-10tyś wymienić niż cuda wynalazki co 20-30tyś.

Mam 25tyś zrobione i zaraz 3 wymiana przede mną.

Sama wymiana oleju w ASO to 58zł jeżeli jedziesz ze swoim olejem (i po całej operacji masz wpis w systemie).

 

Jak przy zakupie pytałem, czy nie ma problemu jak będę chciał częściej olej wymieniać i ze swoim przyjeżdżać, to mi sprzedawca powiedział, że oni potem bardzo chętnie takie auto odkupią, które miało częściej olej zmieniany.

 

Gwarancje bym też przedłużył, ale za późno się zgłosiłem - mogłem max po 3 miesiącach, a zgłosiłem się po pół roku.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej Elfa niemieckiego i spokojnie wystarczy. Co do serwisu to do olejów itd są bezpłatne przeglądy a przeglądają wszystko, podłączenie pod kompa, sprawdzenie błędów aktualizacja Rlinka i tak jak kolega napisał kroją za to nieźle.Mają również klimatyzację nabijać w tym pakiecie tak mi powiedziano. I dodam jeszcze raz 2200 zł Tak. ponad 4 tyś NIE. Mam w aucie całą specyfikacje co kiedy i jak ale nie chce mi się iść po nią. Jutro wezmę i napisze tutaj co i jak.

Edytowane przez Prosto21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu szykuję się pierwszej wymiany oleju (powinno stuknąć 1k km)

No można i po tysiącu kilometrów wymienić, kto bogatemu zabroni ;]. Pewnie zero się zjadło? ;]

Tak więc dzięki z góry za propozyje i ewentualny link skąd zakupić ten niemiecki ELF lub coś lepszego.

Mój odnośnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można i po tysiącu kilometrów wymienić, kto bogatemu zabroni ;]. Pewnie zero się zjadło? ;]

Nie, zero nie, zamiast 1 miało być 2 :)

Pierwsze przepłukanie w celu eliminacji wszystkiego czego nie wyłapał filtr i magnesy. Potem faktycznie co 8-10k km.

Dzięki za link :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!