Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

woda w tłoku


ravrav

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Proszę was o podpowiedź gdyż pomysły się skończyły.

<><><><><><><><><><><><><><>

Silnik 1.4 turbo tce.

Do oleju dostawała się woda, zrobiła się kasza. Silnik cały czas pracował równo i cicho.

Wykonane prace: głowica splanowana i sprawdzona na szczelność, wymieniona uszczelka pod głowicą.

<><><><><><><><><><><><><><>

Silnik pracuję idealnie, ma siłę, pracuję równo i cicho.

<><><><><><><><><><><><><><>

Z rury wydobywa się intensywny biały dym, o zapachu wody, więc spala płyn chłodniczy.

W jednym z cylindrów zbiera się woda.

<><><><><><><><><><><><><><>

Mechanik sprawdzał i nie znalazł na bloku żadnych uszkodzeń czy pęknięć. Ciśnienie w układzie chłodzenia w trakcie pracy silnika nie rośnie.

Zaślepione węże wodne od turbiny więc ona także nie jest problemem.

<><><><><><><><><><><><><><>

Doradzicie gdzie szukać przyczyny?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rury wydobywa się intensywny biały dym, o zapachu wody, więc spala płyn chłodniczy.

W jednym z cylindrów zbiera się woda.

Moim zdaniem woda nie ma zapachu. Jeżeli spala płyn, to powinno go ubywać w układzie chłodzenia - czy tak jest?

Woda w cylindrze, jak to stwierdzono - zdjęto głowicę? Blok piszesz sprawdzony, a głowica?

Ciśnienie w układzie chłodzenia w trakcie pracy silnika nie rośnie.

A czy w ogóle jakieś powstaje, może masz korek nieszczelny.

Biały dym przy niskich temperaturach, to nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda w cylindrze a nie w tłoku

Z którego roku auto?

Od kiedy go masz i czy od nowości?

Czy był chip tuning owego motoru ?

Jak pada uszczelka pod głowicą to albo ktoś pałował silnik niemiłosiernie (przegrzewał go), jeździł z niesprawnym układem chłodzenia (zapowietrzony, niesprawny termostat itd...) albo Niemiec płakał jak sprzedawał przy 300 k km, gdzie w Polsce silnik miał już 110 k km i niestety po prostu nadeszła pora jej wymiany.

Zobacz zdjęcia ze strony 2 Prettymind Uszczelka pod głowicą do wymiany

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010

 

Auto z 2010 roku.

Kupiłem klika dni temu w DE świadomy uszkodzenia. Silnik odpalał i chodził prawidłowo, tylko woda w oleju.

Nic mi nie wiadomo o chipowaniu. W dowodzie nie ma żadnej wzmianki więc raczej nie.

Auto kupiłem od kobiety która jeździła z dziećmi, przy mnie wyjmowała foteliki. Auto sprawdzone pod względem przebiegu w ASO renault w DE. Kilometry oryginalne 110000 km.

Auto wygląda jak nowe, zatem nie jest to kombinowane auto z przebiegiem 300 000 km.

 

Gimak

Czuć zapach spalonego płynu chłodniczego. Intensywny dym z rury wydechowej. Tak ubywa płynu ze zbiorniczka.

Po wyjęciu świec, podniesione ciśnienie specjalna pompką do układu chłodzenia. Płyn zbiera się na jednym tłoku. Widać to także przy użyciu kamery.

Głowica sprawdzona na szczelność. Blok nie był chyba sprawdzany. Został przeglądnięty przez mechanika, jednak nie wiem czy zostały wykonane inne prace sprawdzające.

Jutro głowica zostanie ponownie zdemontowana. Jest sposób na sprawdzenie bloku ( pęknięcia tulei ?)

Ciśnienie nie rośnie w układzie, węże nie pęcznieją, woda się nie gotuję. Urządzenie sprawdzające ciśnienie w układzie ( nie wiem dokładnie jak się nazywa ) pokazuje bardzo powolny spadek ciśnienia ( bardzo wolno spada, po kilku minutach mały spadek ciśnienia w układzie )

Biały dym to mało powiedziane! Z wydechu dymi tak mocno że jazda po ulicy jest praktycznie nie możliwa, podejrzewam że pierwszy patrol policji odebrał by dowód rejestracyjny!

Jeśli faktycznie uszkodzony jest blok czyli tuleja cylindra. Czy jest możliwość wymiany takiel tulei? Przeczytałem także w temacie założonym przez kolegę pluto37 że blok silnika jest identyczny z blokiem nissana HR16, czy to prawda? można go zastosować? Silników tce jest jak na lekarstwo.

 

Liczę na waszą wiedzę. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu świec, podniesione ciśnienie specjalna pompką do układu chłodzenia. Płyn zbiera się na jednym tłoku. Widac to także przy użyciu kamery.

No to nie już wątpliwości. A tą kamerą nie dałoby się podglądnąć skąd jest ten wyciek, ewentualnie w jakim położeniu tłoka w cylindrze woda pojawia się na tłoku? To pozwoliłoby szybsze zlokalizowanie wysokości miejsca przecieku w cylindrze.

Ciśnienie nie rośnie w układzie, węże nie pęcznieją, woda sie nie gotuję.

To mnie trochę zastanawia, że woda dostaje się do cylindra, a gazy z cylindra (zakładając, ze korek na zbiorniku jest szczelny) nie dostają się do układu chłodzenie i nie powodują w nim wzrostu ciśnienia, w sytuacji gdy ciśnienie w cylindrze jest wielokrotnie, może kilkanaście razy większe niż w układzie chłodzenia.

Wg mnie, jest to możliwe tylko w przypadku gdyby nieszczelność była w głowicy przed zaworem, na kanale ssącym, gdzie do ciśnienia większego od tego w układzie chłodzenia nie ma miejsca, a woda tam się dostająca ścieka do cylindra przez otwarty lub nieszczelny zawór ssący. Jest to też możliwe na kanale wydechowym, ale mniej prawdopodobne, by temu nie towarzyszył, może nie duży, ale jednak wzrost ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dołączę się do tematu.

1. To, że w dowodzie rejestracyjnym nie ma żadnej wzmianki o chipie, nie oznacza, ze nigdy nie był robiony. Takich informacji nie zawiera się w dowodzie, tym bardziej, że auto po chipie mogłoby nie zostać dopuszczone do ruchu, według przepisów, bo to jest modyfikacja oryginalnych parametrów silnika.

2. Na bloku może być małe pęknięcie, które skrywane jest pod uszczelką. Jeśli zachodzi podejrzenie pęknięcia bloku, oddaje się go do specjalistycznej firmy, która zajmuje się naprawą takich usterek i m.in. blok jest rozgrzewany, gdyż wtedy może okazać się, że dopiero widać jak duże jest pęknięcie. Na zimno, może być mało widoczne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej, że auto po chipie mogłoby nie zostać dopuszczone do ruchu, według przepisów, bo to jest modyfikacja oryginalnych parametrów silnika.

kompletna bzdura ...

Na bloku może być małe pęknięcie, które skrywane jest pod uszczelką. Jeśli zachodzi podejrzenie pęknięcia bloku, oddaje się go do specjalistycznej firmy, która zajmuje się naprawą takich usterek i m.in. blok jest rozgrzewany, gdyż wtedy może okazać się, że dopiero widać jak duże jest pęknięcie. Na zimno, może być mało widoczne.

Dokładnie tak jest ;) radziłbym się udać także do firmy która zajmuje się takimi sprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Prettymind dnia 13 marzec 2017 - 08:22 napisał

tym bardziej, że auto po chipie mogłoby nie zostać dopuszczone do ruchu, według przepisów, bo to jest modyfikacja oryginalnych parametrów silnika.

 

kompletna bzdura ...

Umieściłem taki wpis, a nie inny, bo jest on poparty rozmową na temat chipa, z osobą pracującą na stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikuj w takim razie tą osobę bo gada głupoty, są po prostu normy jakie musi spełniać samochód co do emisji spalin itp. Nie ma możliwości żeby auto po zrobionym nawet mega słabym chipsie nie spełniało podstawowych wymogów ( moje auto do zabawy z wyciętym Katem i sporym tuningu nadal spełniało normy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodano: 21 mar 2017 - 23:56

Jeśli faktycznie uszkodzony jest blok czyli tuleja cylindra. Czy jest możliwość wymiany takiel tulei? Przeczytałem także w temacie założonym przez kolegę pluto37 że blok silnika jest identyczny z blokiem nissana HR16, czy to prawda? można go zastosować? Silników tce jest jak na lekarstwo.

 

Kolego ravrav widzę, że jesteś z Wrocka, kliknij do mnie na PW lub wyslij e-mail

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!