Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przejście z półsyntetyka na pełen syntetyk


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chodzi o Megana II 2005 rok, 1.4 16V 98 KM. Samochód został kupiony 2 letni z przebiegiem 30 tyś km. Jako iż to kobieta użytkowała samochód, jakiś nieodpowiedzialny pracownik serwisu olejowego już przy 30 tyś km wlał olej półsyntetyk 10W40 (w 2007 roku). Do dziś samochód jeździł na półsyntetyku. Obecny przebieg to 110 tyś km, czy można bez problemu wrócić na syntetyk 5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam zrobienie płukanki silnika. Nic się złego nie stanie jeśli silnik nie jest totalnym trupem. Jeszcze się nie spotkałem z wiarygodnym przypadkiem aby po płukance coś złego się stało. Wracaj do lepkości 5w30 lub 5w40 (choć w 99% to nie są oleje w pełni syntetyczne z technologicznego punktu widzenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zmieniaj na syntetyk (też tak zrobiłem przy większym przebiegu). Tylko na prawdziwy bo większość to z opisu syntetyk a jest półsyntetyk (teraz mam zalane VALVOLINE SynPower 5W40).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zalania Elf Evolution NF 900 5W40. Z opisu wynika iż jest to olej wyprodukowany w technologii syntetycznej. Wnioskować można że nie jest to pełen syntetyk. Czy Valvoline SynPower 5W40 jest olejem 100% syntetycznym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Valvoline SynPower również jest w technologi syntetycznej. Oleje w technologi syntetycznej nie muszą być gorsze od olejów w pełni syntetycznych jednak z reguły oleje w technologi syntetycznej pod kilkoma względami ustępują tym na pełnej bazie syntetycznej. Pełne syntetyki na bazie olejowej z grupy IV (PAO+ estry) są zwykle "stabilniejsze" i dają większe pole do popisu jeśli chodzi o uzyskanie wysokich parametrów i zastosowanie dodatków ochronnych. Zawartość bazy syntetycznej w oleju w pełni syntetycznym to zwykle (praktycznie nigdy) nie 100% bo olej zwykle jest mieszaniną kilku olejów bazowych (ale podstawowa baza jest jednak syntetyczna. Oleje w technologi syntetycznej też mogą mieć domieszki baz syntetycznych (w Valvo raczej tego nie ma a jak już to bardzo niewiele) lub być wykonywane w sposób bardziej zaawansowany niż metodą hydrocrakingu (HC- tak produkowanych jest obecnie większość olejów w technologi syntetycznej nazywanych syntetykami) np. GTL czy HT.

W Polsce (i praktycznie na całym świecie poza kilkoma wyjątkami) jest ten problem, ze oleje z grupy III i III+ zgodnie z prawem magą być nazywane syntetykami więc producenci piszą na opakowaniach full synthetic czy 100% synthetic i tylko kilka firm robi rozróżnienie na oleje w pełni syntetyczne i te w technologi syntetycznej (zwykle firmy Niemieckie, gdzie prawodawstwo jest inne i tam olej vollsynthetisch musi być prawdziwym syntetykiem a inne są w technologi syntetycznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, proszę o poradę. Jestem w posiadaniu Megane II, diesel, rocznik 2003. Na kursach prawa jazdy powtarzano jak mantrę - "jaki olej trzeba wlać do silnika? Taki jaki był wcześniej".W teorii, Idąc tą złotą zasadą, na przykładzie mojego auta powinienem zalewać go syntetykiem 5w40. I tu teoria zderza się z praktyką, ponieważ starzy zajadacze kierownicy mówią by na autach które swoje już odsłużyły powinno się przejść na półsyntetyki, ponieważ syntetyki "wyżerają" stare silniki. Mało tego czytam teraz wątek zawarty w tym temacie i widzę, że tutaj jest całkiem na odwrót (przechodzenie z półsyntetyków na syntetyk, tak jak by zamiast przedłużyć żywotność silnika, ludzie chcieli go dobić), więc jestem teraz już całkiem pogubiony. Tak że tutaj rodzi się pytanie jak to w końcu jest z tymi olejami, a jeżeli okaże się że mam jednak przejść na półsyntetyk, to jaki?

Edytowane przez adurg01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starzy zajadacze kierownicy

Jak sam napisałeś, ludzie pamiętający jeszcze czasy motoryzacji w XX wieku. Leje się taki olej jaki zaleca producent, czyli w tym przypadku syntetyk. Im niżej z olejem tym gorsza jego jakość, gorsze smarowanie, olej nie trzyma parametrów gęstości i lepkości dla danego silnika. Sam sobie odpowiedz na pytanie co przeżywa silnik dostając gorszy olej niż jest dla niego wymagany ;) Mineralny można sobie wlewać jak silnik wydaje z siebie ostatnie tchnienia i jego dni są policzone. Gęsty olej może częściowo zaklajstrować jakieś wycieki, poprawić na krótko i tak marną już kompresję. Ale tak jak Koledzy wyżej pisali, jak silnik w dobrym stanie zalewasz olej zalecany przez producenta, nie musi być koniecznie ELF w tym przypadku, ale po prostu olej spełniający te same parametry, byle pewny.

Natomiast z tym "wyżeraniem" to według mnie, ale może się mylę, chodzi o sytuację, gdzie ktoś trupa zalewa mineralnym. Potem jak zalejesz coś takiego syntetykiem to lepszy jakościowo olej wypłucze silnik z nagaru i całego syfu. Jak ten był w słabym stanie to skończy się to wyciekami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam syntetyki do każdego auta.

Po zalaniu syntetykiem poprawiają się w starym aucie nawet parametry spalin przy badaniu ich na stacji diagnostycznej.

Bo syntetyk nie spala się tak jak mineralny.

Oczywiście nie jest to poprawa totalna, tylko kilkuprocentowa, ale dla niektórych przypadków może być to dobre rozwiązanie.

A obecnie różnica w cenie miedzy mineralnym - półsyntetykiem i syntetykiem jest naprawdę nieduża.

Ja nawet do kosiarki leję syntetyka,co mi pozostanie z wymiany oleju w aucie .

Ten olej jest tańszy niż "dedykowany" olej mineralny do kosiarki.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat, bo nie chce zakładać nowego. W moim Megane II ph I z 2003 roku, 1.4 16V mam olej Castrola 5W30. Jednak  czas na wymianę oleju i mam pytanie jaki mi polecacie? Potrzebuję coś tańszego.  Jakiś elf, lotos? Jaki wy macie i polecacir? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!