Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinia do zakupu Megane III Coupe 1.9dCi 2011r. GP MONACO


vwiater

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, pierwszy temat na forum, do rzeczy:

 

->mam do kupienia Megane III Coupe 1.9dCi 130KM 2011r. w wersji GP MONACO za 30 tys. zł, biała, full opcja, panoramiczny dach, ele szyby, czujniki parkowania, gps, przyciemniane szyby, klima itd.

 

->Nr VIN: VF1DZ1S0645728506

-2012 - wg kilku ASO jedyna wizyta i przegląd 30 tys. km

-2013 - sprowadzona z Francji

-2014 - 73 tys. km wg historiapojazdu.gov.pl

-2015 - 86 tys. km i drugi właściciel w Polsce, który aktualnie chce sprzedać auto

-2016 - 97 tys. km

-2017 - trochę ponad 100 tys. km wg licznika

-Z tego wychodzi, że przebieg ok, nie kręcona, ale cena za niska jak na GP MONACO więc bita pewnie.

 

->Pojechałem obejrzeć i tak:

-2 oryginalne komplety felg 17 i 18 z starymi oponami

-brak książki serwisowej i zawieszki z info o oleju

-obtarty tylny zderzak, niewidoczna wgniotka na progu wielkości orzecha, obtarty przedni zderzak

-prawdopodobnie był uszkodzony przód(nieoryginalna przednia szyba, maska bez 2 srub, nie leżą lampy, w jednej urwany jeden zaczep, lampy w gp monaco były zawsze ksenonami z spryskiwaczami, tutaj sa ksenony ale bez poziomowania i spryskiwaczy)

-schowki pod dywanikami pełne wody(brak gumowych wycieraczek)

-klocki i tarcze tył do wymiany

-zawias ok, nic nie stuka nic nie puka, na szarpakach i amory ok

-wyciek z uszczelniacza nad miską(koszt uszczelniacza ok. 30zł) do zrobienia z rozrządem bo jeszcze ori

-reszta wszystko suchutkie, obok turbiny też

-egr czy jak to sie mowi nie bedzie zapchany bo jezdzone bylo codziennie autem okolo 25km w jedna strone do pracy ekspresowka

-komp z autodatą pokazał blad tempomatu i nieciagly blad cisnienia na rampie(dowiedzialem sie ze moze byc filtr paliwa za 120zł albo pompa wtryskowa z 2 tys. zł i wtryski za 550zł/szt.)

-wtryski boscha(nie pamietam ale mechanik odradzal mi siemensa albo delfaja? bo tam chodzi o jakies normy spalania euro 4 i 5)

-Sprzedająca na każde pytanie odpowiada nie wiem, nie wiem co to jest, a co to jest, ja tego nie zrobiłam itd.

 

->Moje pytania:

1. czy ten silnik ma dpf/fap w oryginale? z forum wyczytałem, że wszystkie po 2009 nie z polski mają, czyli wychodzi, że ten ma. Sprawdzam to w kanale tylko na co patrze? czy na koncowke wydechu? czy da się jakos po vinie?

2. nie zależy mi na wyglądzie(obrysowania), wiem ze nie kupie MIII Coupe 1.9dCI, tymbardziej 1.6dCI albo 2.0 białej z panoramicznym dachem w cenie 30 tys. zł, liczę się z regeneracją wtrysków i pompy za 4 tys. zł, wymianą oleju, rozrzadu, tarcz i klockow, auto do odbioru 29 tys. zł, pytanie czy WARTO? ewentualnie do ilu stargować?

3. Wyjaśni ktoś różnice między tymi wtyrskami boscha, siemensa, delfaja i norm euro 4 i 5? Nie moge znalezc, a tam jedne podobno lepsze, drugie gorsze.

4. Przeglądając forum doczytałem się, że np. w wersji GT zegary powinny być cyfrowe, a nie analogowe, jakie powinny być w wersji GP MONACO?

5. Gdzie powinny być nr vin w tym aucie? Znalazłem jeden na podszybiu, drugi wytłoczony pod zawiasem drzwi pasażera, trzeci na naklejce na słupku B pasażera(przy zamku), czwarty z tego co wyczytałem w Internecie powinien być pod kołem zapasowym ale tam jest tylko czarny plastik, chyba, że jeszcze pod plastikiem?

Edytowane przez vwiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest 2011 do tego z francji to DPFa raczej powinien miec ( przy przebiegu ponad 100tys raczej go nikt nie powinien ruszac). Co do silnika i błędów to jedź do ASO albo jakiegoś warsztatu gdzie maja Clipa Renault to się więcej dowiesz.

Jak ci nie zależy na wyglądzie to nie patrz na kolor i dach :mrgreen: Monaco GP nie miała jakiś super bajerów.

JA bym bardziej szukał wersji 2.0dci nawet "zwykłej" dokupił ładne felgi i program na 200KM.

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jak dla mnie kompletnie nie opłaca się tym autem interesować, z przodem coś robione, szyba przednia wymieniona pewnie dlatego ze poduchy wyleciały (w Megane jak otwiera się poduszka pasażera to rozwala szybę...) 100k km przebiegu i tarcze do wymiany...nic tutaj nie jest pewne a jak sam piszesz mogą Cię czekać poważniejsze a przede wszystkim kosztowne naprawy. Woda w środku? Nie muszę być ekspertem żeby powiedzieć że to nie wróży nic dobrego. Megane Monaco GP kupuje się chyba tylko dla wyglądu a piszesz, że na tym Ci nie zależy więc może warto rozejrzeć się za czymś bardziej sensownym;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to Monaco wychodziło w zwykłych lampach, tylko czarne klosze, jak gt czy gtline.

Druga sprawa ten silnik jest praktycznie bezproblemowy.

Trzecia sprawa poobijane MonacoGp nie może wyglądać ładnie - Monaco na żywo wygląda pięknie, lakier perła, delikatnie obniżone zawieszenie, wstawki w czarnym połysku - rewelacja.

Weź pod uwagę, że poprawki lakieru perłowego nie są tanie, a cieniowania perły nie da się zrobić.

Wrzuć link do ogłoszenia, może uda się wyłapać więcej rzeczy.

Filtrem FAP bym się raczej nie przejmował, jest dość żywotny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

->Dziękuje wszystkim za pomoc i odpowiedzi <piwko> Zedytowałem pierwszy post dodając 3 dodatkowe pytania. Nie wiem czy tak wolno zgodnie z zasadami forum.

 

->Stara aukcja, która wisiała 14 dni:

http://allegro.pl/renault-megane-1-9-dci-i6767702490.html

Nowa aukcja:

http://allegro.pl/renault-megane-1-9-dci-i6783403387.html

Moje fotki:

thumb_hosting_zdjec_1491987984__img_20170408_105448.jpg

thumb_hosting_zdjec_1491988896__img_20170408_112711.jpg

thumb_hosting_zdjec_1491988942__img_20170408_112716.jpg

thumb_hosting_zdjec_1491988981__img_20170408_112719.jpg

Na aukcji zdjęcia z jesieni na letnich felgach, na moich aktualnych zdjęciach felgi zimowe. Z ciekawości dodam, że Sprzedająca auto kupiła wg Niej za 35k, a chce sprzedać za 30k, bo chce coś nowszego. Nie była w ogóle zainteresowana co jest popsute w aucie zarówno na SKP, jak i przy wpinaniu kompa, nie chciała w ogóle porozmawiać, bo ciągle nie wie, ona tego nie zrobiła, przy próbie negojacji ceny nie pozwoliła nawet powiedzieć o wadach auta tylko od razu nie i trzasnęła drzwiami. Po 15min gdy już wracaliśmy (byliśmy 2x) zadzwoniła z wielką łaską, że się zdecydowała i zgadza się na zaproponowane 29k.

 

->O lampach biksenonowych wiem z artykułu, którego źródłem jest Renault:

http://www.motofakty.pl/artykul/renault-megane-coupe-monaco-gp-juz-w-polsce.html, a o spryskach do ksenonow to raz, że wg prawa muszą być spryski, a dwa, że na wszystkich zdj w necie z wersji GP Monaco widać na zderzaku spryski(wyjątkiem jest ta aukcja gdzie tez gp monaco a bez spryskow: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-monaco-gp-ladna-sztuka-ID6yJOdz.html#xtor=SEC-8). meganecoupe02 skąd wiesz, że zwykłe lampy? Mógłbyś wrzucić fotkę tych lamp z GT z czarnymi kloszami, bo szczerze mówiąc to już się pogubiłem: halogeny, soczewki, ksenony, biksenony. Żałuje, że nie zrobiłem zdjęcia tych lamp, one tak jakby były ksenonami z soczewką, niestety nie posprawdzałem wlep o wysokim napięciu.

 

->

szyba przednia wymieniona pewnie dlatego ze poduchy wyleciał

Pokazał by mi to komp czy jak wymienili poduchy to wszystko ok? Może od kamienia na autostradzie szyba wymieniona?

 

->

100k km przebiegu i tarcze do wymiany

Nie rozumiem, tzn. że za mały przebieg jak na wymianę tarcz czy za duży? Dodam tylko, że przednie tarcze mają jeszcze "mięso" żeby je raz przetoczyć na jeden komplet klocków, z tylnych nic nie będzie trzeba nowe.

 

->

Woda w środku? Nie muszę być ekspertem żeby powiedzieć że to nie wróży nic dobrego

W sensie, że dostaje się z dołu czy z góry czy skąd? Mam MII Grandtour i też mam mokry schowek pod pasażerem z przodu, ale to podobno od jakiegoś zaworka klimy, a w tej MIII to po prostu woda stoi w obydwu schowkach. Może to jakaś wada fabryczna III czy Waszym zdaniem składak albo może jakies problemy z klimą?

Edytowane przez vwiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 100tys km to jeszcze powinny być fabryczne tarcze, w znośnym stanie, ale z drugiej strony jak ktoś ma ostry styl jazdy to i hamulce nie mają łatwo.

 

Kiedyś w okolicach Wieliczki stało Monaco, ktoś je oglądał i podobno na słupkach szpachli tyle, że miernik nie łapał pomiaru :-) Była mocno oklepana, rzeźbiona a na zdjęciach ładna - piszę to tylko dlatego, że ta stoi w okolicy.

 

Felgi ze zdjęć są od wersji GT, nie występowały w Monaco, co nie znaczy, że są złe. Wg mnie jest to najładniejszy wzór dla Megane III.

Dlaczego tylko 3 zdjęcia? Sprzedający nie chce sprzedać auta, chwali się nim, czy ma coś do ukrycia?

 

Jak były wystrzelone poduszki to sensor był albo wyczyszczony, albo wstawiony inny. Jeżeli jest wstawiony inny sensor, to po podpięciu komputera będzie widać inny numer VIN w sterowniku poduszek. Obecność poduszek i zwijaczy pirotechnicznych trzeba sprawdzić już organoleptycznie.

 

Wykładzina dywanowa w megane III jest od spodu nieprzemakalna, więc woda w schowkach musiała się pojawić z góry. Leci albo z drzwi, jeśli ktoś je rozbierał, albo z podszybia, albo szyba przednia źle wklejona. Odpływ z klimy jest pod nogami kierowcy, z nagrzewnicy wyprowadzony przez podłogę pod auto.

 

Jak dla mnie sporo jest tu zagadek, osobiście bym odpuścił to auto.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi od GT te srebrne czy czarne? Ile warte te srebrne bo dość nietypowe i nie moge nigdzie znaleźć. EDIT. Ok to są felgi 18" od wersji GT, znalazłem w necie komplet czarnych za 2100 i komplet srebrnych za 2500, po tyle chodzą czy na jakichś zdzierców trafiłem?

 

Autodatą sprawdzę inny nr vin sterownika poduszek czy potrzebny jest Clip? Teraz sobie przypomniałem, że schowek paseżera w desce jak są poduszki nie leżał jak ma leżeć.

 

Hahahah przecież ta meganka własnie jest kupiona z Wieliczki jakieś półtora roku temu bo tak w karcie pojazdu piszę! Nie brałem czujnika lakieru niestety. Za ile wtedy była do sprzedania ta z Wieliczki? Jest może jakiś temat na forum? EDIT. Znalazłem na 2 innych forach o renault ten wpis(punkt 4):

thumb_hosting_zdjec_1492009099__img_20170412_141706.jpg

Na tym forum nic nie mogę znaleźć o tej MIII z Wieliczki, meganecoupe02 a Ty skąd o niej wiesz?

Edytowane przez vwiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!