Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana,serwis- rozrząd, KZFR,pasek akcesoriów i rolki - kiedy i co? 1.4 Tce 130 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji o rozrządzie w Megane III 1.4 Tce 130 KM 2011 r.

1. Czy faktycznie jest tam łańcuch rozrządu?

2. Jeśli tak to jak o niego dbać, co ile i co wymieniać?

Pozdrawiam

Edytowane przez rafalzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest lancuch, niby producent przewiduje wymiane przy 300 czy tam 400 tys km (nie pamietam). Ogólnie raczej prędzej silnik padnie, niż rozrząd wymienisz. Za dbanie odpowiedzialny jest olej więc go pilnuj i wymieniaj po max 15 tys. W sumie to tyle. W necie nie ma zbytnio tematów o problemach z rozrządem w tym silniku.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dbanie odpowiedzialny jest olej więc go pilnuj i wymieniaj po max 15 tys. W sumie to tyle.

Dzięki za odpowiedź.

A jakieś rolki, napinacze?

W serwisie Renault powiedzieli mi, iż po 120 tys. lub po 6 latach trzeba je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja jeszcze 6 lat nie mam, pewno tak kurczowo nie ma co się tego trzymać, ale z drugiej strony to w sumie elementy gumowe więc z czasem się starzeją... Kontrola po 6 latach nie zaszkodzi, tym bardziej że podobno w niektórych Megankach występowały wadliwe rolki paska akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tydzień temu wymieniałem pasek osprzętu z rolkami i napinaczem. Pasek wyglądał jak po wojnie (jedna dziura na wylot 3mm, oraz spękana strona wewnętrzna) a mam równo 100tyś. km przejechane, rok produkcji 11.2011.Tak więc nie zaszkodzi chociarz obejrzeć. Samochód kupiłem przy przebiegu 17tyś, jeszcze na gwarancji, więc wiem iż nic tam wcześniej nie było kombinowane. Koszt wymiany na oryginałach 600zł. Rozrząd jest tak zabudowany, że nie warto nawet sprawdzać stanu. Z doświadczenia z innego samochodu wiem, że łańcuchowy rozrząd daje oznaki jak się kończy - chrobotanie przy zapalaniu, oraz w pewnym zakresie obrotów. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem w zeszłym tygodniu u mira w warsztacie. Dostęp fatalny. Sam pasek tragicznie nie wyglądał ale rolka napinacza miala już luzy i smar już wychodził. Wymieniłem na ine która na identyczne napisy w pewnych miejscach jak oryginał tylko brakuje napisu reno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie zapanuję sobie wymianę paska,rolek i napinacza.

A z tym dostępem do tych części to bardzo tragicznie jest? Trzeba pół silnika rozbierać czy zwykły mechanik bez specjalizacji w marce sobie poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w godzinę wymienili wszystko (mowa o pasku osprzętu i rolkach/napinaczu). Ale to byli specjaliści od Renault. Mi części warsztat zamówił, ale w necie w kilka minut znajdziesz. Do ASO nie jeżdżę z założenia, więc nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pasek gumowy wymienić trzeba po 120 tys. i tak zrobiłem. Rozrzad na słuchawki ?zrobiłem 170 tys i jest OK ale pękła tuleja cylidnra nr 2...

Teraz mam 84 tys po przekładce z Anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem szukać jaki konkretnie zestaw paska akcesoriów i rolek należy zakupić.

Jeden ze sklepów podesłał mi fotkę takiego zestawu jak poniżej.

Czy ktoś z Was potrafi mi opisać co dokładnie jest w tym zestawie?

Na pewno pasek i jakieś rolki - jakie?

 

Kod towaru: REN 117207538R

 

thumb_hosting_zdjec_1494505192__117207538r.jpg

 

I czy dokładnie te same części ma na myśli Renault pisząc w zaleceniach serwisowych: "Wymienić pasek akcesoriów i rolki - 6 lat/120 tys. km" ?

 

Czy wymiana całego powyższego zestawu to nadgorliwość czy też wystarczy wymienić sam pasek? :)

Edytowane przez rafalzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!