Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana,serwis- rozrząd, KZFR,pasek akcesoriów i rolki - kiedy i co? 1.4 Tce 130 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie mogę znaleźć nigdzie konkretnych informacji o rozrządzie w Megane III 1.4 Tce 130 KM 2011 r.

1. Czy faktycznie jest tam łańcuch rozrządu?

2. Jeśli tak to jak o niego dbać, co ile i co wymieniać?

Pozdrawiam

Edytowane przez rafalzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest lancuch, niby producent przewiduje wymiane przy 300 czy tam 400 tys km (nie pamietam). Ogólnie raczej prędzej silnik padnie, niż rozrząd wymienisz. Za dbanie odpowiedzialny jest olej więc go pilnuj i wymieniaj po max 15 tys. W sumie to tyle. W necie nie ma zbytnio tematów o problemach z rozrządem w tym silniku.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dbanie odpowiedzialny jest olej więc go pilnuj i wymieniaj po max 15 tys. W sumie to tyle.

Dzięki za odpowiedź.

A jakieś rolki, napinacze?

W serwisie Renault powiedzieli mi, iż po 120 tys. lub po 6 latach trzeba je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja jeszcze 6 lat nie mam, pewno tak kurczowo nie ma co się tego trzymać, ale z drugiej strony to w sumie elementy gumowe więc z czasem się starzeją... Kontrola po 6 latach nie zaszkodzi, tym bardziej że podobno w niektórych Megankach występowały wadliwe rolki paska akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tydzień temu wymieniałem pasek osprzętu z rolkami i napinaczem. Pasek wyglądał jak po wojnie (jedna dziura na wylot 3mm, oraz spękana strona wewnętrzna) a mam równo 100tyś. km przejechane, rok produkcji 11.2011.Tak więc nie zaszkodzi chociarz obejrzeć. Samochód kupiłem przy przebiegu 17tyś, jeszcze na gwarancji, więc wiem iż nic tam wcześniej nie było kombinowane. Koszt wymiany na oryginałach 600zł. Rozrząd jest tak zabudowany, że nie warto nawet sprawdzać stanu. Z doświadczenia z innego samochodu wiem, że łańcuchowy rozrząd daje oznaki jak się kończy - chrobotanie przy zapalaniu, oraz w pewnym zakresie obrotów. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem w zeszłym tygodniu u mira w warsztacie. Dostęp fatalny. Sam pasek tragicznie nie wyglądał ale rolka napinacza miala już luzy i smar już wychodził. Wymieniłem na ine która na identyczne napisy w pewnych miejscach jak oryginał tylko brakuje napisu reno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie zapanuję sobie wymianę paska,rolek i napinacza.

A z tym dostępem do tych części to bardzo tragicznie jest? Trzeba pół silnika rozbierać czy zwykły mechanik bez specjalizacji w marce sobie poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w godzinę wymienili wszystko (mowa o pasku osprzętu i rolkach/napinaczu). Ale to byli specjaliści od Renault. Mi części warsztat zamówił, ale w necie w kilka minut znajdziesz. Do ASO nie jeżdżę z założenia, więc nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pasek gumowy wymienić trzeba po 120 tys. i tak zrobiłem. Rozrzad na słuchawki ?zrobiłem 170 tys i jest OK ale pękła tuleja cylidnra nr 2...

Teraz mam 84 tys po przekładce z Anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem szukać jaki konkretnie zestaw paska akcesoriów i rolek należy zakupić.

Jeden ze sklepów podesłał mi fotkę takiego zestawu jak poniżej.

Czy ktoś z Was potrafi mi opisać co dokładnie jest w tym zestawie?

Na pewno pasek i jakieś rolki - jakie?

 

Kod towaru: REN 117207538R

 

thumb_hosting_zdjec_1494505192__117207538r.jpg

 

I czy dokładnie te same części ma na myśli Renault pisząc w zaleceniach serwisowych: "Wymienić pasek akcesoriów i rolki - 6 lat/120 tys. km" ?

 

Czy wymiana całego powyższego zestawu to nadgorliwość czy też wystarczy wymienić sam pasek? :)

Edytowane przez rafalzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!