Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działająca regulacja świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Około 2 tyg temu robiłem rozrząd w Megi. od tej pory prawy reflektor świecił za nisko. Pewnie jak zdejmowali boczek coś przestawili...ale dziś zauważyłem że przestała działać regulacja wysokości świateł. Autko świeci na jakieś 8-10 metrów na "mijankach". Musiałem włączyć halogeny bo aż strach było jechać. Czy jest jakiś bezpiecznik od silniczków regulatora? W kabinie pod kierownicą niec takiego nie znalazłem. a może jest jakaś inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Sorry że odświeżam , ale nie będę zakładał nowego tematu.

U mnie silniczki w reflektorach działają, ale...

W poz 0 stoją prosto

w poz. 1 latają góra dół

w 2 są ok i znowu w 3 latają. Dotyczy to obu reflektorów.

Czy możliwe jest to że obydwa silniczki padły w ten sam sposób czy to raczej elektronika ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety efekt sprawdzany podczas postoju na ścianie. Po prostu w pozycjach 1 i 3 światła nie zatrzymują się tylko latają góra - dół. Ciekawe jak to można sprawdzić czy to pokrętło ?

Na razie tragedii nie ma, badania techniczne dzisiaj przeszedł (w poz 0 było ok) ale boję się żeby nie zrobiło się tak na pozostałych pozycjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżam i podpinam się pod temat regulacji wysokości świecenia reflektorów.

Czy jest osobna regulacja do świateł "długich" i "krótkich"

Bo w pozycji 0 krótkie świecą troszkę za krótko - można jeździć ale przydało by się z 5m więcej. Z kolei długie świecą - moim zdaniem za daleko.

Czy można to jakoś sobie podregulować. Miałem wcześniej xsarke i światła zawsze ustawiałem na ścianie według moich malunków <ok> i zawsze było ok nie długo nie krótko lecz w sam raz . . . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła długie nie mają regulacji wysokości świecenia z kabiny kierowcy , należy wyregulować je na stacji obsługi lub elektryka ,który ma czym sprawdzić ustawienie świateł i nie na oko tylko odpowiednim przyrządem ,wtedy nie będzie problemu ,że mijania za krótko świecą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o regulacje z kabiny. Chodzi o to czy mogę ustawić zasięg (wysokość) osobno dla długich i osobno dla krótkich.

Jak jest taka możliwość to prosiłbym chociaż o naprowadzenie gdzie szukać śrub regulacyjnych i czy trzeba ściągać ten nieszczęsny zderzak. Bo ostatnio zmieniałem żarówki w długich i sobie troszkę ręce poobdzierałem :lol:

Mam w swoim mieście taką stację diagnostyczną, że na przeglądy jeżdżę rowerem, a jak już pojadę samochodem to gość się pyta czy wszystko ok :-D

A świateł mi jeszcze nigdy dobrze nie ustawili, a raz nawet zepsuli (wyrwali) ten popychacz do regulacji z kabiny i musiałem sam naprawiać bo już chcieli lampę zamawiać

Sorki za offtop - mam nadzieje, że nie dostane od moda po głowie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o światła mijania to jest możliwość ustawienia ich bez zdejmowania zderzaka, a co długich to nie wiem bo dla mnie są OK. Wystarczy odszukać na wysokości lamp dwóch dziurek na śrubokręt krzyżowy, po jednej na lampę. I można bez problemu podnieść sobie światełka. Operacja ta mi zajęła dokładnie 10 minut i po podjechaniu na stację gdzie robię przeglądy światła były ustawione wzorowo, czyli poprzednio jeździłem z źle ustawionymi światłami (świeciły za krótko). <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Światła mijania i drogowe znajdują się na jednym odbłyśniku, regulując światła mijania regulujemy całym odbłyśnikiem, więc siłą rzeczy zmieniamy również ustawienie świateł drogowych. Obawiam się, że może nie być osobnej regulacji. Zgadzam się, że może faktycznie długie świecą trochę za wysoko, ale nie ma to chyba wielkiego znaczenia, gdyż moim zdaniem bardzo dobrze oświetlają drogę daleko przed autem. Zawsze można na czas dłuższej nocnej jazdy na światłach drogowych obniżyć wiązkę na regulatorze w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!