Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porady - eksploatacja 1.5 dCi


Mikis1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane II hatchback, rok 2004, wersja Sport(podobno na zamówienie). O tyle o ile z zewnątrz autko robi wrażenie to pod maską są zaledwie 82KM i silnik 1.5 diesla.

Chciałbym zapytać o porady dotyczące eksploatacji tego silniczka. Jest to mój pierwszy diesel. Jako młody kierowca lubię czasem "poszaleć", ale z rozsądkiem. Z tego co mi wiadomo to dla dieselka najważniejsze jest, aby:

1. Dać mu się rozgrzać, czyli dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury można jeździć agresywniej, choć i tak nie jest to zalecane(spalanie)

2. Po dłuższej, bardziej męczącej dla silnika jeździe należy dać chwilę turbinie na ochłodzenie

3. Wymieniać olej częściej niż zaleca producent(10-15 tys. km, zamiast 30 tys. km)

4. Dbać o wtryskiwacze(właśnie - jak? poprzedni właściciel zakupił 2 lata temu nowy komplet, więc warto by było zadbać o niego)

5. Nie tankować szajsu z dziwnych stacji

Jak jest z tym olejem? Czy jakbym w rok nie wyjeździł tych 10 tys. km to i tak warto go zmienić wraz z filtrem?

Macie jeszcze jakieś rady odnośnie tego silniczka? Podobno awaryjny ze względu na wtryski, ale wiadomo, że jak się dba tak się ma, zatem wolę dbać póki wszystko chodzi ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przejedź około 5-10 KM i możesz śmiało dawać w pizdę w zimie troszkę dłużej, poza tym diesle po to są żeby im dawać w po dyklach na rozgrzanym silniku to lubią no i się czyszczą dodatkowo.

2. Tak, ja mam zasadę, że nawet jak mu nie daje po garach to autko stoi około 30s-1min i wtedy gaszę, oczywiście na sprzęgle(nie cierpi dwumas).

3. Olej oraz filtry (prócz paliwa) wymieniaj albo co 10 tyś albo co roku, zależy ile jeździsz.

4. Lej rope tylko na remonowanych stacjach, wymieniaj wszystko jak należy (filtry) to będzie OK.

5. Otóż to, nie tankować, NIGDY tylko ORLEN lub SHELL.

 

OLEJ ZAWSZE, nie ma reguły wymieniasz albo co roku albo co 10 tyś, czy stoi czy jeździ w raz z filtrami, przynajmniej ja mam taką zasadę.

 

O dwójce Ci za wiele nie powiem bo nie miałem, słyszałem tylko, że lubią w nich panewki obracać, ale ile w tym prawdy to nie wiem, myślę, że jak będziesz robił to co wyżej napisałem wszystko będzie chodzić jak trzeba, chyba, że motor wyruchany już to za chwile może coś pyknąć, co kolwiek, nie daj boże.

 

Aha i wkur... mnie takie odpowiedzi jak wyżej kolega, jeżeli kolega się o coś pyta to wypada mu odpowiedzieć, tematów jest mnóstwo, ale nie każdy potrafi znaleźć i ogarnąć to wszystko...

Edytowane przez blake
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki blake. No odpowiedzi jest masa, ale nie zawsze konkretne, bo też mało kto stawia konkretne pytania. Jeszcze kwestia stacji. Jest gdzieś lista zaufanych? Bo czytałem właśnie, że jedni narzekają na BP, inni na Orlena itd. Więc chyba nie ma reguły a tankowanie na "Krabie" po prostu zwiększa ryzyko. Osobiście tankuję na Lukoilu lub Orlenie, bo mam najbliżej domu.

 

Co do dawania silnikowy po garach to słaba opcja na krótkie trasy w aglomeracji Górnośląskiej, bo do pracy mam 15km ^^ Silnik zagrzany jakieś 5 minut przed dojazdem do pracy.

 

Na forum jest poradnik - tzw. przykazania, jak jeździć autem z silnikiem diesla.

Poszukaj i poczytaj - naucz się ;)

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!