Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ew. skutki jazdy ze złamanym bagnetem


doneinstein

Rekomendowane odpowiedzi

Chcąc sprawdzić poziom oleju przed jazdą, złamałem bagnet. W ręku pozostało ok. 2/3 długości, reszta utonęła w misce olejowej ( nie widzę nic wystającego, zdjąłem rurkę bagnetu).

1. Czy sprawdzał ktoś, że bagnet plastikowy tonie w oleju?

2. Czy mając poziom oleju mniej niż max. (zdążyłem sprawdzić) można bezpiecznie odpalać silnik i się autem poruszać? Czy korbowód odpalonego motoru nie poszatkuje mi na mniejsze kawałki reszty bagnetu niszcząc silnik (najgroźniejsze byłoby zatkanie kanałów olejowych, choć wszystko powinien wyłapać filtr oleju).

4. Czy istnieje jakiś sposób wyciągnięcia resztki bagnetu z miski olejowej bez jej zdejmowania? Czytałem foto-story wymiany panewek na stronach AŚ i jestem "zachwycony" wspaniałymi rozwiązaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju trzeba sprawdzać na ciepłym silniku - elastyczny (ciepły) bagnet nie połamie się.

Na pewno nie było reszty w rurce? U mnie została w rurce.

ad 1) nie powinien zatonąć

ad 2) plastiku nie zaciągnie do układu olejowego, bo jest smok olejowy. Olej ma być między MAX a MIN.

ad 3) demontaż miski. Ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni twierdzą, żeby sprawdzać na ciepłym, drudzy że na zimnym.

Argument z elastycznym bagnetem na ciepłym silniku ma sens. To dlatego ten bagnet wytrzymał mi tylko 4 lata.

Demontaż miski celem wydobycia resztki bagnetu. Sprawdzałem i nigdzie nie widzę jego końcówki.

 

Skoro twierdzisz (też tak sądzę), że bagnet nie zatonie w kąpieli olejowej, czyli będzie unosił się na powierzchni, to podczas eksploatacji może zderzyć się z obracającym wałem korbowym i może dojść do jego połamania na mniejsze elementy. A te mniejsze już mogłyby zostać zassane przez smok o ile cała fura zdjęć prezentująca smok, obrazuje go bez sitka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym, bo niestety te bagnety się łamią z uwagi na powyginaną "ścieżkę wkładania".

Ja wkładałem i dodatkowo pokręcałem lekko.

 

Samo zderzenie z wałem nic mu nie zrobi - gorzej, jak przypadkowo wciśnie się np. pomiędzy podparcie wału, a wykorbienie. Wtedy końcówkę może zmielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zawsze pozwalam mu się obracać wg. jego uznania. I właśnie podczas takiego obrotowego wkładania bagnet pękł.

No i mamy odpowiedź - czyli końcówka może zostać zmielona, a wówczas powstałe drobiny narobią jeszcze więcej szkód w silniku.

Ech, niech mnie mechanik nie skasuje nadto za robociznę, bo i tak zmiana oleju się szykowała na dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między wałem a dołem miski jest jeszcze dodatkowe wypełnienie/osłona więc jest jeszcze szansa że zatrzyma się na niej. Ale tak naprawdę trzeba byłoby się temu przyjrzeć dokładnie na rozebranym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie grozi to niczym. Temat zostawiłbym w zupełnym spokoju, ewentualnie przy wymianie oleju pomyślałbym o ściągnięciu miski. Ostatecznie jednak nie zawracałbym sobie głowy, aczkolwiek nie ukrywam, że by mnie to na swój sposób irytowało. Ale dla uspokojenia parę faktów:

- cały układ zasilany jest przez ssak, a po drodze jest filtr oleju, tak więc nie mam możliwości zassania czegokolwiek do układu zasilania-smarowania olejem

- panewki wału jak i panewki korbowodowe, niejako zasilane są (smarowane) od wewnątrz wału przez kanał olejowy, nie ma więc możliwości dostania się tam czegokolwiek bez pośrednictwa filtra, nawet jeśli byłaby tam na tyle duża nieszczelność, to będzie z niej wypływał olej pod ciśnieniem

Reasumując. Można by rzec, że miska olejowa jest swego rodzaju więzieniem-śmietnikiem-stacją końcową dla wszystkiego co się znajdzie w układzie smarowania.

 

I trochę normalnie opisanej teorii na temat smarowania - http://zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

Edytowane przez okifax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te fakty są oczywiste i nie ma co sobie nimi zawracać głowy. Trzeba tylko wziąć pod uwagę czy i gdzie bagnet może narobić szkód. Może go przypadkiem wciągnąć w łańcuch napędu pompy olejowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

A to już są dywagacje z gatunku "mission imposible". Konstrukcja jak i umiejscowienie napędu pompy uniemożliwia dostanie się tam praktycznie czegokolwiek (pomiędzy łańcuch a koło). A nawet jeśli, to przy tej prędkości obrotowej, sile, momencie i paru innych rzeczach związanych z wytrzymałością materiałów, kawałek plastiku nie ma szans.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] aczkolwiek nie ukrywam, że by mnie to na swój sposób irytowało [...]

I irytuje, bo wraz z innymi usterkami zastanawiam się, czy opłaca mi się inwestować w auto. A chciałem jeszcze trochę nim pojeździć, a na zmianę nie mam kasy (i tak od jakiegoś czasu jest traktowany jako zapasowy).

 

 

[...] miska olejowa jest swego rodzaju więzieniem-śmietnikiem-stacją końcową dla wszystkiego co się znajdzie w układzie smarowania.

Dlatego na dnie miski umieszczane są magnesy mające wyłapać okruchy metalu. Ale one toną, a plastikowy bagnet powinien utrzymać się na powierzchni.

Swoją drogą skoro Renault zastosowało tak kruchy plastikowy bagnet i nie tylko mnie się on złamał, to sądziłem że tematów na temat resztki bagnetu w misce olejowej będzie trochę.

 

 

[...] I trochę normalnie opisanej teorii na temat smarowania - http://zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

A publikacja fajna, porządkująca wiedzę.

 

Trzeba tylko wziąć pod uwagę czy i gdzie bagnet może narobić szkód.

I to próbuję ustalić nim zdecyduję się odpalić silnik.

Edytowane przez doneinstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!