Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V plan serwisowy versus dobre praktyki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Trochę poszukałem, nie znalazłem więc zakładam. Dotyczy Renault Megane III z silnikiem 1.6 16V 110KM. Czy możemy w jednym miejscu zrobić porównanie zalecanych interwałów do dobrych praktyk tak aby auto jak najdłużej wdzięcznie służyło i sprawiało jak najmniej zmartwień? Dodatkowo może ktoś dopisze coś dodatkowo jak np. częstotliwość wymiany KZFR czego ów plan nie uwzględnia?

 

Dane:

Typ: KZ24

Model: Megane III

Wersja LT3 J4 K1

Kod TVV: KZM402

 

Podstawowe interwały:

  • Filtr kabiny - 30 000 km lub 2 lata (pierwszy raz po 1 roku, w przypadku pokonywania ponad 15 000 km rocznie należy wykonywać co 30 000 km lub 1 rok w zależności co upłynie szybciej)
  • Filtr oleju - 30 000 km lub 2 lata
  • Filtr powietrza - 60 000 km lub 4 lata
  • Olej - 30 000 km lub 2 lata
  • Świece - 60 000 km lub 4 lata
  • Płyn hamulcowy - 120 000 km lub 3 lata
  • Płyn chłodzący - 150 000 km lub 5 lat
  • Pasek akcesoriów i rolki - 150 000 km lub 6 lat
  • Pasek rozrządu i rolki - 150 000 km lub 6 lat

Dodatkowo co 30 000 km lub 2 lata (pierwszy raz po 2 latach):

  1. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu sprzęgła/przedniego układu hamulcowego
  2. Sprawdzić zużycie przednich tarcz i klocków hamulcowych
  3. Sprawdzić stan i szczelność przednich amortyzatorów
  4. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu płynu chłodzącego
  5. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodów zautomatyzowanej skrzyni biegów (zależne od wyposażenia)
  6. Sprawdzić stan i ciśnienie opon oraz bezpieczne mocowanie kół
  7. Sprawdzić obecność kapturków na zaworach kół
  8. Sprawdzenie sygnalizacji i oświetlenia zewnętrznego / wewnętrznego
  9. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (zależne od wyposażenia)
  10. Sprawdzić stan przedniej szyby i zewnętrznych lusterek wstecznych
  11. Sprawdzić pióra wycieraczek i poziom płynu spryskiwaczy
  12. Sprawdzić obecność etykiet dotyczących poduszek powietrznych i w komorze silnikowej
  13. Sprawdzić moduły elektroniczne za pomocą sprzętu diagnostycznego
  14. Sprawdzić działanie lampek ostrzegawczych tablicy wskaźników
  15. Ustawić parametry początkowe wyświetlacza informującego o konieczności wymiany oleju / przeglądu
  16. Dokumentacja i rozmieszczenie etykiety serwisowej

Dodatkowo co 30 000 km lub 2 lata (pierwszy po 1 roku)

w przypadku pokonywania ponad 15 000 km rocznie należy wykonywać co 30 000 km lub 1 rok w zależności co upłynie szybciej:

  1. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność tylnego układu hamulcowego
  2. Sprawdzić zużycie tylnych tarcz hamulcowych i klocków (zależne od wyposażenia)
  3. Sprawdzić stan i ciśnienie opon oraz bezpieczne mocowanie kół
  4. Sprawdzić obecność kapturków na zaworach kół
  5. Sprawdzenie sygnalizacji i oświetlenia zewnętrznego / wewnętrznego
  6. Sprawdzić stan i szczelność tylnych amortyzatorów
  7. Sprawdzić poziom oleju silnikowego
  8. Sprawdzić stan i szczelność osłon / silentbloków / przegubów kulowych
  9. Sprawdzić zabezpieczenie antykorozyjne
  10. Wyczyścić układ otwieranego dachu (zależne od wyposażenia)
  11. Sprawdzić i nasmarować zamek pokrywy komory silnika
  12. Sprawdzić układ wydechowy
  13. Sprawdzić stan przedniej szyby i zewnętrznych lusterek wstecznych
  14. Sprawdzić moduły elektroniczne za pomocą sprzętu diagnostycznego
  15. Sprawdzić działanie lampek ostrzegawczych tablicy wskaźników
  16. Dokumentacja i rozmieszczenie etykiety serwisowej

Pozostałe:

Płyn hamulcowy: DOT 4+, ISO CLASS 6, norma Renault 03-50-006

Płyn chłodzący: Glaceol RX typ D

Olej: norma RN0700

Średnia pojemność silnika: 5,0 litrów

Klasy, które należy stosować w zależności od temperatury zewnętrznej:

powyżej -15oC - 10W40

powyżej -20oC - 10W40

powyżej -25oC - 5W30, 5W40

powyżej -30oC - 0W30, 0W40

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice mieli Scenic II od nowości przez 9 lat i ojciec robił wszystko według książki serwisowej przy czym rozrządu nie wymienił przy 5 latach bo miał wtedy jakieś 60-70 tyś. km a książkowo auto dopuszczało 120 tyś. km. Do tego co roku ciągnął przez 4000-5000 km przez 3 tygodnie przyczepę campingową o DMC 1300 kg. Z autem nic się nie działo, rozrząd nie walnął mimo że powinien był być wymieniony po 5 latach. Ja teraz mam Megane III z tym samym silnikiem co Ty i ojciec i też lecą według książki. Szkoda mi kasy na dodatkowe serwisy a nie będę finansował lepszego stanu auta przyszłemu właścicielowi bo to mi się i tak nie zwróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Praktyki, o które pytasz pamiętaj dotyczą się uśrednionej normy kilometrów dla całego świata i produktów jak oleje, filtry zgodne z oryginałem czyli w naszych polskich realiach oryginalne. Z praktyki doradzę żeby jeśli jeździ się mniej niż 15k km rocznie wszystkie oleje i filtry co rok bez względu na przebieg. Jeśli więcej to można się pokusić o interwały czasowe co 18-24 miesiące. Na pewno norma dla tego silnika 30k km jest mocno zawyżona i dotyczy rynku głównie zachodniego gdzie samochody są serwisowane od nowości w ASO i robią (benzyny) po 30k km na rok. Pamiętajcie że na zachodzie ze względu na normy i podatki diesle robią rocznie średnio 30-50k km a nie raz normy mają podobne dotyczące wymiany oleju czy filtrów. Nie wspominam o jeździe po mieście gdzie procesy fizyko chemiczne jeszcze bardziej wpływają na szybkość zużywania się oleju - ale to już inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!