Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V plan serwisowy versus dobre praktyki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Trochę poszukałem, nie znalazłem więc zakładam. Dotyczy Renault Megane III z silnikiem 1.6 16V 110KM. Czy możemy w jednym miejscu zrobić porównanie zalecanych interwałów do dobrych praktyk tak aby auto jak najdłużej wdzięcznie służyło i sprawiało jak najmniej zmartwień? Dodatkowo może ktoś dopisze coś dodatkowo jak np. częstotliwość wymiany KZFR czego ów plan nie uwzględnia?

 

Dane:

Typ: KZ24

Model: Megane III

Wersja LT3 J4 K1

Kod TVV: KZM402

 

Podstawowe interwały:

  • Filtr kabiny - 30 000 km lub 2 lata (pierwszy raz po 1 roku, w przypadku pokonywania ponad 15 000 km rocznie należy wykonywać co 30 000 km lub 1 rok w zależności co upłynie szybciej)
  • Filtr oleju - 30 000 km lub 2 lata
  • Filtr powietrza - 60 000 km lub 4 lata
  • Olej - 30 000 km lub 2 lata
  • Świece - 60 000 km lub 4 lata
  • Płyn hamulcowy - 120 000 km lub 3 lata
  • Płyn chłodzący - 150 000 km lub 5 lat
  • Pasek akcesoriów i rolki - 150 000 km lub 6 lat
  • Pasek rozrządu i rolki - 150 000 km lub 6 lat

Dodatkowo co 30 000 km lub 2 lata (pierwszy raz po 2 latach):

  1. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu sprzęgła/przedniego układu hamulcowego
  2. Sprawdzić zużycie przednich tarcz i klocków hamulcowych
  3. Sprawdzić stan i szczelność przednich amortyzatorów
  4. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu płynu chłodzącego
  5. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodów zautomatyzowanej skrzyni biegów (zależne od wyposażenia)
  6. Sprawdzić stan i ciśnienie opon oraz bezpieczne mocowanie kół
  7. Sprawdzić obecność kapturków na zaworach kół
  8. Sprawdzenie sygnalizacji i oświetlenia zewnętrznego / wewnętrznego
  9. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (zależne od wyposażenia)
  10. Sprawdzić stan przedniej szyby i zewnętrznych lusterek wstecznych
  11. Sprawdzić pióra wycieraczek i poziom płynu spryskiwaczy
  12. Sprawdzić obecność etykiet dotyczących poduszek powietrznych i w komorze silnikowej
  13. Sprawdzić moduły elektroniczne za pomocą sprzętu diagnostycznego
  14. Sprawdzić działanie lampek ostrzegawczych tablicy wskaźników
  15. Ustawić parametry początkowe wyświetlacza informującego o konieczności wymiany oleju / przeglądu
  16. Dokumentacja i rozmieszczenie etykiety serwisowej

Dodatkowo co 30 000 km lub 2 lata (pierwszy po 1 roku)

w przypadku pokonywania ponad 15 000 km rocznie należy wykonywać co 30 000 km lub 1 rok w zależności co upłynie szybciej:

  1. Sprawdzić poziomy, stan i szczelność tylnego układu hamulcowego
  2. Sprawdzić zużycie tylnych tarcz hamulcowych i klocków (zależne od wyposażenia)
  3. Sprawdzić stan i ciśnienie opon oraz bezpieczne mocowanie kół
  4. Sprawdzić obecność kapturków na zaworach kół
  5. Sprawdzenie sygnalizacji i oświetlenia zewnętrznego / wewnętrznego
  6. Sprawdzić stan i szczelność tylnych amortyzatorów
  7. Sprawdzić poziom oleju silnikowego
  8. Sprawdzić stan i szczelność osłon / silentbloków / przegubów kulowych
  9. Sprawdzić zabezpieczenie antykorozyjne
  10. Wyczyścić układ otwieranego dachu (zależne od wyposażenia)
  11. Sprawdzić i nasmarować zamek pokrywy komory silnika
  12. Sprawdzić układ wydechowy
  13. Sprawdzić stan przedniej szyby i zewnętrznych lusterek wstecznych
  14. Sprawdzić moduły elektroniczne za pomocą sprzętu diagnostycznego
  15. Sprawdzić działanie lampek ostrzegawczych tablicy wskaźników
  16. Dokumentacja i rozmieszczenie etykiety serwisowej

Pozostałe:

Płyn hamulcowy: DOT 4+, ISO CLASS 6, norma Renault 03-50-006

Płyn chłodzący: Glaceol RX typ D

Olej: norma RN0700

Średnia pojemność silnika: 5,0 litrów

Klasy, które należy stosować w zależności od temperatury zewnętrznej:

powyżej -15oC - 10W40

powyżej -20oC - 10W40

powyżej -25oC - 5W30, 5W40

powyżej -30oC - 0W30, 0W40

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice mieli Scenic II od nowości przez 9 lat i ojciec robił wszystko według książki serwisowej przy czym rozrządu nie wymienił przy 5 latach bo miał wtedy jakieś 60-70 tyś. km a książkowo auto dopuszczało 120 tyś. km. Do tego co roku ciągnął przez 4000-5000 km przez 3 tygodnie przyczepę campingową o DMC 1300 kg. Z autem nic się nie działo, rozrząd nie walnął mimo że powinien był być wymieniony po 5 latach. Ja teraz mam Megane III z tym samym silnikiem co Ty i ojciec i też lecą według książki. Szkoda mi kasy na dodatkowe serwisy a nie będę finansował lepszego stanu auta przyszłemu właścicielowi bo to mi się i tak nie zwróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Praktyki, o które pytasz pamiętaj dotyczą się uśrednionej normy kilometrów dla całego świata i produktów jak oleje, filtry zgodne z oryginałem czyli w naszych polskich realiach oryginalne. Z praktyki doradzę żeby jeśli jeździ się mniej niż 15k km rocznie wszystkie oleje i filtry co rok bez względu na przebieg. Jeśli więcej to można się pokusić o interwały czasowe co 18-24 miesiące. Na pewno norma dla tego silnika 30k km jest mocno zawyżona i dotyczy rynku głównie zachodniego gdzie samochody są serwisowane od nowości w ASO i robią (benzyny) po 30k km na rok. Pamiętajcie że na zachodzie ze względu na normy i podatki diesle robią rocznie średnio 30-50k km a nie raz normy mają podobne dotyczące wymiany oleju czy filtrów. Nie wspominam o jeździe po mieście gdzie procesy fizyko chemiczne jeszcze bardziej wpływają na szybkość zużywania się oleju - ale to już inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!