Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie klamki przestały nagle działać (hands free)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Pojawił się wczoraj w mojej Megane II phI ciekawy problem. Wszystkie guziki klamek przestały zamykać drzwi, a czujniki ani pociąganie klamki nie odryglowuje zamków. Naraz, jednocześnie wszystko zniknęło. Zamykanie kartą działa, guzik na bagażniku też. Drugą kartę również testowałem. Jakieś pomysły? Odłączałem już akumulator na pół godzinki. Odłączałem kostki drzwi. Nic. Jakby hands free przestało istnieć.

 

Microswitche wymieniłem dwa miesiące temu.

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z możliwości. Uwaliło ci się coś w karcie i anteny jej nie wykrywają. Odpalanie działa bez karty w czytniku? Próbowałeś położyć kartę w środku auta i zamykać/otwierać zamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga karta tak samo się zachowuje. Działa odpalanie bez karty w czytniku. Zamykanie auta i otwieranie bagażnika zamkniętego auta też działa.

 

Zero reakcji jak chce się zamknąć z kartą w środku. Jakby były wszystkie guziki i czujniki nieaktywne. :| Chyba najlepiej na komputer podjechać będzie...

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś microswitche to czasami nie zalewałeś ich silikonem? Silikon po jakimś czasie puchnie i wciska przyciski robiąc zwarcie (przycisk jest cały czas wciśnięty. Układ z tego co pamiętam jest podzielony na strony prawą i lewą. Jak w którychkolwiek drzwiach po lewej masz zwarcie to nie działa HF na całej lewej stronie. Jak z jakichkolwiek drzwiach po prawej masz zwarcie to nie działa HF po prawej (czujniki i przyciski nie działają).

 

Kiedyś też to przechodziłem. Rozwiązanie to rozebranie winnego przycisku i wydłubanie nadmiaru silikonu, ewentualnie wymiana przycisków na nowe. Sprawdź na klamkach czy wszędzie jest wyczuwalne kliknięcie. Jak któryś przycisk nie klika to masz winnego.

Edytowane przez matpio
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc właśnie wszystkie jakby przestały wydawać dźwięk kliknięcia. ;P Nie działają obie strony. Poodłączam kostki drzwi po kolei i sprawdzę miernikiem czy nie ma zwarć. Już przygotowałem sobie opisy pinów kostek.

 

Ciekawe, że silikon puchnie, może to faktycznie problem. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie microswitche/mikrostyki są uszkodzone. Zwarte. I nie klikają. Nie wiem czy silikon mógł być sprawcą, chyba że je ścisnął jakoś i zniszczył. Po wydłubaniu silikonu i tak nie działało.

Wymienię wszystkie guziczki na nieoryginalne hermetyczne (MIKROPRZYCISK HERMETYCZNY 5.0/2.0 4PIN TS7703, są jeszcze takie).

Skoro silikon 'puchnie', czym zakleić przyciski? Klej na gorąco? Czy jednak może być silikon?

Jak testować czy nie ma zwarcia na microswitchach:

1) Odpinamy kostkę drzwi.

2) Sprawdzamy miernikiem ciągłość obwodu na pinach:

- drzwi przednie - pin 34 z pinem 39,

- drzwi tylne - pin 10 z pinem 25

3) Jeżeli miernik wskazuje liczbę inną niż 1, przycisk jest wciśnięty / uszkodzony i zwarty.

4) Jeżeli miernik wskazuje liczbę 1, guzik nie jest wciśnięty (brak przepływu prądu)

Sposób o tyle fajny i szybki, że nie wymaga rozbierania klamki :) Tak, wiem, było na forum, ale się naszukałem trochę. Będzie jeszcze raz = łatwiej znaleźć.

Rysunki z opisem pinów wtyczek/złącz:

- przednia wtyczka drzwi

- tylna wtyczka drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!