Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie klamki przestały nagle działać (hands free)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Pojawił się wczoraj w mojej Megane II phI ciekawy problem. Wszystkie guziki klamek przestały zamykać drzwi, a czujniki ani pociąganie klamki nie odryglowuje zamków. Naraz, jednocześnie wszystko zniknęło. Zamykanie kartą działa, guzik na bagażniku też. Drugą kartę również testowałem. Jakieś pomysły? Odłączałem już akumulator na pół godzinki. Odłączałem kostki drzwi. Nic. Jakby hands free przestało istnieć.

 

Microswitche wymieniłem dwa miesiące temu.

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z możliwości. Uwaliło ci się coś w karcie i anteny jej nie wykrywają. Odpalanie działa bez karty w czytniku? Próbowałeś położyć kartę w środku auta i zamykać/otwierać zamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga karta tak samo się zachowuje. Działa odpalanie bez karty w czytniku. Zamykanie auta i otwieranie bagażnika zamkniętego auta też działa.

 

Zero reakcji jak chce się zamknąć z kartą w środku. Jakby były wszystkie guziki i czujniki nieaktywne. :| Chyba najlepiej na komputer podjechać będzie...

Edytowane przez Wiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś microswitche to czasami nie zalewałeś ich silikonem? Silikon po jakimś czasie puchnie i wciska przyciski robiąc zwarcie (przycisk jest cały czas wciśnięty. Układ z tego co pamiętam jest podzielony na strony prawą i lewą. Jak w którychkolwiek drzwiach po lewej masz zwarcie to nie działa HF na całej lewej stronie. Jak z jakichkolwiek drzwiach po prawej masz zwarcie to nie działa HF po prawej (czujniki i przyciski nie działają).

 

Kiedyś też to przechodziłem. Rozwiązanie to rozebranie winnego przycisku i wydłubanie nadmiaru silikonu, ewentualnie wymiana przycisków na nowe. Sprawdź na klamkach czy wszędzie jest wyczuwalne kliknięcie. Jak któryś przycisk nie klika to masz winnego.

Edytowane przez matpio
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc właśnie wszystkie jakby przestały wydawać dźwięk kliknięcia. ;P Nie działają obie strony. Poodłączam kostki drzwi po kolei i sprawdzę miernikiem czy nie ma zwarć. Już przygotowałem sobie opisy pinów kostek.

 

Ciekawe, że silikon puchnie, może to faktycznie problem. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie microswitche/mikrostyki są uszkodzone. Zwarte. I nie klikają. Nie wiem czy silikon mógł być sprawcą, chyba że je ścisnął jakoś i zniszczył. Po wydłubaniu silikonu i tak nie działało.

Wymienię wszystkie guziczki na nieoryginalne hermetyczne (MIKROPRZYCISK HERMETYCZNY 5.0/2.0 4PIN TS7703, są jeszcze takie).

Skoro silikon 'puchnie', czym zakleić przyciski? Klej na gorąco? Czy jednak może być silikon?

Jak testować czy nie ma zwarcia na microswitchach:

1) Odpinamy kostkę drzwi.

2) Sprawdzamy miernikiem ciągłość obwodu na pinach:

- drzwi przednie - pin 34 z pinem 39,

- drzwi tylne - pin 10 z pinem 25

3) Jeżeli miernik wskazuje liczbę inną niż 1, przycisk jest wciśnięty / uszkodzony i zwarty.

4) Jeżeli miernik wskazuje liczbę 1, guzik nie jest wciśnięty (brak przepływu prądu)

Sposób o tyle fajny i szybki, że nie wymaga rozbierania klamki :) Tak, wiem, było na forum, ale się naszukałem trochę. Będzie jeszcze raz = łatwiej znaleźć.

Rysunki z opisem pinów wtyczek/złącz:

- przednia wtyczka drzwi

- tylna wtyczka drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!