Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od około półtora roku męczę się w mojej Megane II Sedan 2003 r. 1,4 98 KM z uporczywym ściąganiem na prawo. Objawia się to tym, że auto na odcinku około 100 m potrafi zmienić pas. W samochodzie wymieniłem całe zawieszenie:

- amortyzatory przód razem ze sprężynami poduszkiami i łożyskami,

- amortyzatory + sprężyny tył,

- łączniki stabilizatora,

- wahacze,

- regenerowana przekładnia kierownicza

- tarcze przód i tył razem z łożyskami

- gumy drążka stabilizatora

 

Zbieżność ustawiałem 4 razy w różnych zakładach i dalej nic to nie dało. Ściąganie objawia się poprzez lekkie skrzywienie kierownicy w prawą stronę już na etapie ruszania z miejsca. Poza tym zauważyłem, że kiedy skręce kierownice maks w lewo to podczas jazdy wraca ona do punktu 0 i lekko skrzywia się na prawo, a kiedy skręce ją maks w prawo nie wraca do punktu 0, jest troche bardziej skrzywiona w prawo niż w sytuacji poprzedniej.

 

Może ktoś z Was miał podobny problem

Jeszcze powiem że tak samo dzieje się na oponach letnich (nowych na felgach alu) i na zimowych (używki na felgach stalowych).

Edytowane przez Marcinmj23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ustało po:

- wymiana sprężyn + wymianie łożysk amora - tu była znacząca poprawa

- zakupie nowych dobry opon - można powiedzieć że jest tak jak powinno być.

 

Wiele osób ma ten problem w Maggie i Szczeniakach.

Edytowane przez pawelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuje, ale amory i sprężyny wymieniałem 3 lata temu i było oki po wymianie a zrobiłem na nich tylko 40 tys km

 

Jeszcze niedawno próbowałem zamienić amortyzatory stronami i po ustawieniu zbieżności dalej nic to nie dało.

 

Dodano: 04 cze 2017 - 18:54

Nikt nie ma więcej pomysłów ?

Edytowane przez Marcinmj23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś ciśnienei w kołach ? Jak Ci ściąga na prawo, możesz prawe koła bardziej napompować a lewe spuścić :D Oczywiście żart. A tak na serio to sprawdź stan opon, sprawdź czy nie puszczają powietrza. Na wyważaniu zbieżności jak byłeś patrzałeś ile bicia mają przednie koła ? Może spróbuj je zamienić.

 

W moim przypadku były wywalone poduszki i łożyska mcpersonów przednich. Lecz spotykałem się z przypadkami, że właśnie bicie koła było sporo większe i samochód ściągało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto ściąga zawsze w prawo czy jest różnica, np przy przyspieszaniu ciągnie kierownice w prawo, a jak odpuścisz gaz to juz nie ciągnie, a przy hamowaniu np w lewo?

Kolega kiedyś też tak miał, winna była krzywa piasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem 2 razy, pisałem o tym wcześniej :) Jedna rzecz jest ciekawa, jak podniosę cału przód samochodu, tak że koła są w powietrzu i kręce kierownicą max w lewo i prawo to z jednego czasem z obu amortyzatorów słychać taki trzask, strzał nie wiem jak to naszwać. Mniejszy kiedy kręce max w lewo, większy przy skręceniu kołami na prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że wszsytko nowe to nic nie powinno skrzypieć.

A nie pisałeś o geometrii tylko o zbieżności, a to jakby nie to samo... ale skoro sprawdzałeś i wiesz, że tylna belka, caly przód jest w normie to pozostaje wróżyć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!