Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dwumasa...a może nie.


robeko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Może najpierw opiszę autko...

silnik 2.0 dci, przejechane w sumie 240k km. Użytkuję auto od 2013r. miało wtedy udokumentowane 180k km. Jak je oglądałem u sprzedającego... zastanawiał mnie sposób rozruchu silnika... tak jak by coś dodatkowo obciążało rozrusznik... sprzedający i serwis w salonie Renaul zapewnił że przy tych silnikach to raczej normalne... dodatkowo zastanowił mnie pedał sprzęgłą ... bardzo krótkie półsprzęgło...

Na dzień dzisiejszy w czasie jazdy nie występują żadne dziwne dźwięki... biegi wchodzą tak jak trzeba. Ale jak za kierownicę wsiądzie ktoś inny to strasznie szarpie samochodem... wręcz nie potrafi nim jeździć... Ja też muszę bardzo płynnie operować pedałem żeby było OK choć żaden ze mnie Kubica... problem się pogłębia... w tej chwili sprzęgło zrobiło się prawie "zero jedynkowe", ale wogóle się nie ślizga... na żadnym z biegów... proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Na początku napisałem o dziwnym odpalaniu silnika bo usłyszałem w jakimś programie motoryzacyjnym stwierdzenie że "może" to być obiaw kończącej się dwumasy... ale w tym temacie od 4 lat nic się nie zmieniło... odpala dziwnie ale tak samo jak kiedyś ale odpala...

 

Dzięki z góry za pomoc i chęci

 

Pozdrawiam

Robeko

P.S.

Proszę o polecenie jakiegoś warsztatu w okolicach Legnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie You Tube;

"odpala dziwnie ale tak samo jak kiedyś ale odpala..." - odpalać należy na wyciśniętym sprzęgle,

i zwiększając obroty silnika zwalniać płynnie nacisk na pedał sprzęgła.

Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:

-hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu,

-drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia),

-nierówna, przerywana praca silnika,

-wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów,

-szarpanie auta przy ruszaniu

-brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy... uprzedzam, żaden ze mnie mechanik...

Z tych objawów które podałeś można zostawić ci najwyżej te (ale pod pewnymi warunkami):

-szarpanie auta przy ruszaniu - jak ktoś nie zna auta

-brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów (ze zmianą biegów w czasie jazdy nie ma żadnego problemu... czasem przy ruszaniu jest problem z "1"... ale wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i bieg wchodzi

 

Najbardziej boli mnie ten brak półsprzęgła i to szarpanie..

Jeżeli reszta objawów nie występuje to może to coś innego...

 

Pozdrawiam

robeko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie sprzęgła ostatnie podrygi. Trzeba jechać do kumatego mechanika ( telefon w dłoń, internet oraz forum) i przy demontażu sprzęgła okaże się stan dwu-masy. Raczej nie warto regenerować dwu-masy - trzeba ten problem rozpracować. Warto rzucić okiem na zawór odmy i stan turbiny - będąc u mechanika

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
2 godziny temu, newfsw napisał:

 innych objawów padającego sprzęgła lub dwumasy brak

Ja mam 255 i zrozumiałe, że to pierwsza tarcza jest zjechana. Teraz zimą jest to bardziej zauważalne. Kolega wymienił tylko wysprzęglik i tarczę - ma luksus z przebiegiem 280.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!