Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diody led H7 do śwaiteł mijania zamiast halogenów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Renault Scenic II rocznik 2014. Zastanawiam się na wymianą żarówek halogenowych na tzw. H7 Zestaw żarówek LED COB 12V COB 48W 2200 lumenów S1H7.

Jakkolwiek to zwał są to żarówki ledowe, czy tam diody led. Generalnie nie są tanie ale te słabsze w sensie poziomu ilości światła tzw. lumenów kosztują mniej , powiedzmy 50 zł za komplet , http://allegro.pl/zestaw-led-cob-h7-48w-5000-lm-zarowki-dzien-noc-i6764882715.html . Co prawda jeszcze nie sprawdzałem czy to się zmieści zwłaszcza po stronie akumulatora ale czy ktoś ma jakieś doświadczenia jak to świeci, jak jest tego trwałość itd. Jakiś czas temu mój szef pozmieniał w ciężarówkach Mercedes Actros zwykłe halogeny h7 na ledy i świecą znacznie mocniej i jakoś nie słyszałem żeby komuś padła. Wstawił chińskie komplety za 130 zł .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj głupot, może i nie mają homologacji, ale w żadnym wypadku nie oślepiają nikogo z naprzeciwka przy prawidłowym ustawieniu lamp. Sam mam te za 130 zł na mijania i jeszcze nikt się nie przy... czy też zwrócił uwagę czy to na drodze czy z chodnika, nie wiem jak jest z innymi tego typu. Także kwestia legalności pozostaje tylko i wyłącznie Twoją decyzją pod warunkiem, że nie szkodzisz nikomu dookoła W razie kolizji dostaniesz po dupie za to, ale wiesz, że nikomu nie szkodzisz i o to chodzi (to tak jakbyś nie zapiął sobie pasów). Piszę to bo testowaliśmy to oślepianie innych ze znajomym, ponieważ było już parę tematów o tym.

Jest temat, który sam założyłem o tym na początku, gdy zastanawiałem się czy kupić takie coś, poszukaj a znajdziesz.

Aha, te z radiatorem z tyłu czy jak to zwał, przynajmniej do Megane 3 wchodzą tylko na mijania, na światła długie nie wejdą bo za długą mają "dupę", weszły by te z piórami luźnymi, ale zestaw kosztuje 300 zł, więc ... :D

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę napisz nam wszystkim, jak sobie wyobrażasz "przyczepianie się"? Czy jest to 1x mignięcie długimi z przeciwka, czy też może 20x mrugnięcie? Codziennie czy raz w tygodniu? Zwrócenie uwagi jednego sąsiada (kierowcy) czy też siedmiu? Etc etc.

Myślisz, że mrugam długimi takim sierotom umysłowym? Żal mi żarówek. Łamanie przepisów i namawianie innych to zwykła anarchia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, nikogo nie namawiam, mówię jak jest, nie odróżniasz dobrze ustawionej lampy i dobrej jakości diod LED.

Sprawdzaliśmy ze znajomym, ja jechałem na prostej a on z naprzeciwka z górki, sprawdzaliśmy też na prostej i w różnych innych sytuacjach, wiem co to znaczy oślepianie na drodze idiotów po wiejskim tuningu, szczególnie jak któryś zjeżdża z górki a ja wyjeżdżam pod z naprzeciwka!

Tak samo łamie przepis bo nie zapinam pasów, ale szkodzę tylko sobie i jest to moja indywidualna sprawa i nikogo to nie powinno obchodzić, więc wybacz, ale troszkę nie po kolei jest to co piszesz.

Skoro napisałem, że nie oślepia to jest najważniejsze mimo to, że łamie przepis to moja sprawa, inaczej byłoby gdybym jarał każdemu po oczyskach jak to się często zdarza na drodze, wiem o czym mówisz.

Każdy robi co chce, mnie szczerze mówiąc kompletnie nie obchodzi czy ktoś sobie jeździ na LEDACH czy na zwykłych baniakach o wyższej mocy niż dopuszczalna, byleby nie rozpraszało to kierowców na drodze np: w taki sposób o którym mowa.

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ze znajomym sprawdzone to rzeczywiście musi być dobrze. A w stacji kontroli pojazdów byłeś?

Z tymi pasami to trochę bzdury piszesz. Jak zostaniesz warzywem (czego Ci oczywiście nie życzę) to staniesz się obciążeniem dla całego społeczeństwa. Musisz patrzeć w trochę szerszym kontekście a nie tylko na swoje cztery litery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacji prawdopodobnie by nie przeszło, choć nie wiem nie próbowałem. A z pasami to masz po części rację, ale nie zgodzę się do końca, mam kuzyna, który dzięki nie zapiętym pasom żyje dzisiaj, inaczej została by z niego miazga, także nie ma reguły, wydarło go z auta przez bagażnik przy kolizji, gdyby nie to nie byłoby o czym pisać. Nawet z pasami możesz zostać warzywem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś jakiej jakości jest Twoje i znajomego sprawdzanie.

 

A w temacie pasów, to jest coś takiego jak rachunek prawdopodobieństwa i statystyka. Na ich podstawie mądrzejsi od nas (w tym zakresie oczywiście) ustalają pewne ogólne zasady, których powinniśmy przestrzegać. Co zresztą tyczy się wszystkich przepisów ruchu drogowego ale i właśnie wyposażenia samochodu. W przeciwnym przypadku jak ktoś wyżej napisał - anarchia.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje doświadczenia w tej materii. Przed laty, jak miałem maluchy, a później FSO i Poldka, to zamiast zwykłych żarówek z dwoma włóknami stosowałem żarówki H4. Wymagało to odpowiedniego ustawienia tej żarówki w reflektorze, aby rozsył światła był taki sam jak przy zwykłej żarówce. Nie miałem z tym żadnych problemów na przeglądach rejestracyjnych, a dwa lub trzy razy sprawdzała mnie drogówka i też nie miała żadnych zastrzeżeń. Oczywiście ani na przeglądzie, ani drogówce nie chwaliłem się, że mam nieprzepisowe żarówki w reflektorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

W sumie jeszcze muszę przemyśleć temat. Ale pytałem się moich kierowców o zdanie, więc ogólnie są zadowoleni. Jeżdżą do UK i z powrotem, i robią miesięcznie ok. 13 tyś km. Mamy chyba pozmieniane na ledy w 15 ciężarówkach. Nikt im nie daje znać że kogoś na drodze oślepia. Nawet podczas kontroli niemiecka policja nie zwróciła uwagi na te ledy. Ja oczywiście pomijam fakt braku homologacji w PL . Jedyny przypadek to jak na postoju w czasie pauzy przy wyłączonym silniku światła mijania mrugały przerywanym błyskiem, to wtedy Helmut się przyczepił. Ale to był problem z komputerem pokładowym i w ASO to zrobili. Kierowcy twierdzą że to tylko kwestia gustu, bo ledy świeca na biało i mocniej a zwykłe halogeny to wiadomo jak. Te ledy z tego co mi mówili to zdecydowanie lepiej oświetlają drogę i naprawdę nikogo nie oślepiają, trzymają obrys na drodze bo specjalnie o to pytałem . Nie wiem , może to też kwestia nowych aut i w miarę dostosowanych reflektorów. My mamy młody tabor z tego roku a najstarszy 5 lat, 40 ciężarówek. Szef pozmieniał na ledy dlatego że halogeny zbyt często padały. Jeździmy na nich od jakiegoś roku. Naprawdę nie było ani jednego problemowego przypadku poza wspomnianym wyżej. Nawet nie było żadnego problemu z przeglądem rejestracyjnym. Moja Renia jest z 2004 roku, więc to inna epoka, inna konstrukcja reflektorów, o ile ma to jakieś znaczenie. A wracając do ledów to dzisiaj kierowca zgłosił że padła pierwsza , po prawie roku jazdy i przebiegu jakieś ok. 150 tyś km . Oczywiście ja nikogo nie staram się przekonać bo i sam nie jestem przekonany. A w sumie kupić te powiedzmy ze średniej półki za 150 zł i jak się nie sprawdzą w mojej Reni to trochę szkoda.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Bravo8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!