Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wróciłem właśnie z serwisu, w którym dostałem informacje że nie mogę założyć u nich haka, ponieważ jest na gwarancji.Na tym znalazłem informację, że można samodzielnie zamontować hak i nie traci się gwarancji. Chciałbym spróbować sam zamontować taki hak http://allegro.pl/hak-holowniczy-renault-megane-iii-5d-08-15-wiazka-i6673819552.html W komplecie jest moduł wraz z wiązką do instalacji elektrycznej. Mam teraz kilka pytań co do montażu:

1.Czy muszę coś wiercić w aucie( w serwisie powiedzieli mi, że trzeba wiercić)?

2.Jak wygląda sprawa z podłączeniem elektryki?

3.Czy rzeczywiście nie tracę gwarancji przy samodzielnym montażu haka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ja sam montowałem hak w garażu w pół roku po zakupie auta. Pytałem w ASO przed montażem to gwarancji się nie traci, ale jeśli coś się stanie i serwis uzna że przyczyną było np. nieodpowiednie zamontowanie haka to mogą na dany element nie uwzględnić gwarancji. Czyli np. jeśli sam podłączysz hak, a złamie Ci się fotel kierowcy to gwarancja na fotel działa bo jak to mówią "co ma piernik do wiatraka" :) W kwestii wiercenie to nie wiem jaką masz budę, ale ja mam hathback to nie trzeba nic było wiercić, są już gotowe otwory w aucie pod hak tyle że zaklejona naklejkami. Ogólnie to prościzna zamontować hak, ale na pewno samemu będzie cięzko, lepiej poprosić kogoś do pomocy, aby pcoś podał lub przytrzymał ;) Polecam od razu kupić sobie tych kołków plastikowych w motoryzacyjnym bo przy rozbieraniu na pewno kilka pęknie. Elektrykę próbowałem sam podłączyć, ale się zaczęły cuda dziać więc pojechałem do elektryka i chyba za jakieś 50 zł mi podłączył. Obowiązkowo do tego auta trzeba mieć tzw. moduł. Jak będziesz miał uniwersalny jak ja to czeka Cibie wizyta u elektryka (chyba że się na tym znasz). Możesz kupić oryginalny moduł, który się w pina w kostkę od tylnej lampy, ale kosztuje tyle co hak, który pokazałeś hehe :) Ja kupiłem całość z Autohak Słupsk (Polski produkt) i latam z przyczepą campingową 1300 km i się nic nie dzieje, zresztą haki mają homologację więc jak to nie będzie jakiś No Name to na pewno nic złego nie powinno się wydarzyć.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem hak w ASO, ale nieoryginalny (w moim przypadku Steinhof z uniwersalnym modułem i wiązką 13 pin). Tylko dlatego w ASO bo tak mam skonstruowaną umowę leasingu, ale dowiadywałem się bezpośrednio w Renault Polska gdzie powiedziano mi że haka nie muszę mieć oryginalnego (nota bene sygnowane jako Renault i tak są produkcji Thule lub Westfalia ;) ) a montaż sugerują w ASO, ale jeżeli będzie wykonany poza to też nie będzie problemu. Nawet jeżeli zdecydujesz się na montaż w ASO sprawdź kilka w okolicy. W moim przypadku w Warszawie miałem rozrzut od ok. 700 do 2200 zł za sam montaż... Zgadnijcie którą opcję wybrałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!