Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po odpaleniu, po ruszeniu i przejechaniu kilkunastu metrów jest ok


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie Renaut Megane II ph1. Silnik 1.6 16v. Problem jest tego typu: bez względu czy silnik ciepły czy zimny, po odpaleniu chodzi chwilę i gaśnie. Przy wkręcaniu na obroty na postoju chodzi chwile i gaśnie. Zauważyłem jednak że po ruszeniu z miejsca (z trudem bo gaśnie i trzeba ruszać z wiekszych obrotów) i przejechaniu kilkunastu/kilkuset metrów jest już wszystko ok. Nawet na biegu jałowym nic się nie dzieje. Ostatnio samochód zrobił 500 km w trasie przy prędkości 120-140 km/h i było wszystko ok, nie gasł, szarpał czy brakowało mocy. Jednak po zatrzymaniu sie na stacji znów był problem z odpaleniem (silnik ciepły) i dopiero po ruszeniu z trudem i zrobieniu paru rundek po stacji jest ok i można dalej robić kolejne kilometry. Dodam że samochód nie posiada gazu a wcześniej byly jedynie objawy chyba kzfz tj. zgasł na zimnym po pierwszym odpaleniu, potem już było ok.

Z góry dzięki za odpowiedzi. We wtorek albo środę dopiero będę mógł jechać do jakiegokolwiek mechanika żeby rzucił okiem na to i fajnie byłoby wcześniej wiedzieć co jest przyczyną, czy można jeździć z takimi objawami bez obawy że coś może się jeszcze od tego zepsuć. Samochód musi codziennie zrobić ~100 km i czy nie będzie problemem jeździć z tymi objawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze poszukaj gdzieś kogoś z CLIPEm i odczytaj błędy. Po drugie (skoro piszesz o KZFR) spróbuj odpiąć zawód KZFR (znajduje się przy wlewie oleju - pionowo wpięta szara wtyczka) i spróbuj pojeździć z odpiętą wtyczką (nie patrz na wyskakujący błąd na wyświetlaczu). Po trzecie odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu (u góry silnika pod kolektorem ssącym po prawej stronie obok ostatniej cewki - czarna wtyczka, dochodzi z boku silnika) i sprawdz czy nie jest zaolejona (jak tak to wyczyść) i zobacz czy jest poprawa, jak nie to też pojeździj na odpiętej. Zdaj relacje jak poszło, jak nie pomoże to wtedy CLIP i się zobaczy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem tą wtyczke od elektrozaworu kzfr i powiem że nie gaśnie i jedzie całkiem ok. Jedynie co zauważyłem to chyba lekko trzęsie silnikiem (chociaż może mi się tylko zdaje). Po włożeniu wtyczki na swoje miejsce po odpaleniu za jakieś 5 do 10 sekund silnik gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu za jakieś 5 do 10

Czyli standard, prawdopodobnie uszkodzony KZFR lub czujnik wałka rozrządu (oczywiście może też być coś z instalacją). Zawór jest drogą częścią dlatego podepnij samochód pod CLIPA i zobacz błędy. Jeżeli nie masz takich możliwości to o wiele (tak na początek dla sprawdzenia) taniej będzie podmienić czujnik wałka rozrządu (za parę groszy używany na allegro po nr części 8200033686 lub 8200285798).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości podpięcia pod clipa i czujnika raczej też nie ogarnę tak w weekend także jedynie czekać na poniedziałek i dopiero coś kombinować. Jednak w poniedziałek też szykuje się jakieś 150 km do zrobienia więc pytanie takie czy można odpiąć wtyczkę od tego zaworu i jechać bez żadnych problemów? Czy lepiej założyć go i próbować jakoś ruszyć i potem nie wyłączać siknika? :D

Edytowane przez mati220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie próbuj z podpiętym, jak nie będzie chciał odpalić to odepnij (będzie się świecić na wyświetlaczu błąd). Stracisz sterowanie zmiennymi fazami koła rozrządu (ale pewnie i tak nie działało). Jeżeli zawór i koło jest sprawne to po odpięciu zaworu powinieneś odczuć spadek mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!