Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z turbiną


djdanhill

Rekomendowane odpowiedzi

Auto odebrane - dokręcona rura od intercoolera (ponoć była niedokręcona). Umyty silnik żeby sprawdzić skąd leci olej i umyta przepływka. Auto troche lepiej jeździ takie mam wrażenie.

Dodatkowo usłyszałem że zawór od odmy jest do wymiany. Pytanie jak sprawdzić ten zawór czy faktycznie jest do wymiany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopatrzyłem się jednej rzeczy - mechanicy przekręcili zawór odmy. (numery są po prawej stronie na zaworze) Czy ma to jakiś wpływ na prace, czy tak powinno być.

Może ktoś ma fotkę jak właściwie ma być założony ten zaworek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór odmy trzeba wymienić koniecznie na sprawny ;

-Nowy ZAWÓR ODMY MEGANE I SCENIC I 1.9 DCI DTI - za 137 zł to zamiennik/chińczyk ,

- Nowy ZAWÓR ODMY MEGANE I SCENIC I 1.9 DCI DTI - za 249 zł - to oryginał reno

( tak podał informator z pod nr.telefonu ; 509-677-239

Zalecam zaślepić EGR, stosować olej 2T

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten 2T to jaki dokładnie najlepiej??

Mechanik poleca takie coś dolewać do oleju, co o tym sądzicie??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.10 - odnośnie dodawania zdjęć. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje 2T dla aut z FAP-em to ; PLATINUM RIDER SCOOTER 2T , Addinol MZ 406, albo Ravenol SCOOTER 2 .

Muszą być półsyntetyki - bardzo ważne. Syntetyczne się nie nadają.

Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu (nie odbiega od czystego ON).

Paweł - uwagi o dodatkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat niestety powrócił po 2 dniach. Auto osłabło nie ma przyspieszenia, jedzie ale jakoś dziwnie. Dziś trafiłem do jeszcze innego warsztatu mechanik obejrzał silnik, na turbinie i zaworze podciśnienia widoczny olej (silnik był myty 2 dni temu przez speca od turbiny).

Przejechał się stwierdził że przy tym silniku powyżej 1700 obrotów powinno odczuwać się już wciskanie w fotel a u mnie auto jedzie bo jedzie. Na prostej dobił na chwile obrotami do 4tys a auto jechało jak by nie miało turbiny. Sprawdził przepływomierz, później go odłączył znów jazda próbna - i ten sam objaw.

Czy to objawy źle zrobionej regeneracji turbiny ???

Proszę bez nerwów - nie jestem specem, mechanikiem a tylko użytkownikiem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był myty 2 dni temu przez speca od turbiny - to wiadomo skąd ten olej cieknie ???

Zawór odmy wymieniony???

Uważaj bo możesz załatwić turbinę przez niesprawny zawór.

Turbina może zasysać olej przez niesprawny zawór, uszkodzone kawałki membrany zaworu mogą znaleźć się w turbinie.

Opary oleju brudzą przepływomierz, turbinę , cały układ dolotowy. Czytałeś temat zalecany ????

Filtr powietrza czysty ??? Jeżeli nie, to turbo może zasysać powietrze z odmy i wyciągać olej z misy silnika.

Warto - pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku - skoro turbo było robione

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jest wiadome skąd cieknie olej - wiem tylko że silnik znów jest zalany i nie ma mocy.

Tak zawór odmy zamówiony przyjdzie dziś lub w poniedziałek. (wymiana zaworu chyba nie zmieni jego mocy uchroni mi tylko turbinę przed uszkodzeniem)

Tak czytałem zalecany temat.

Filtr powietrza czysty choć jak go wczoraj wyjąłem to trochę czuć z niego olejem.

Co dalej mam robić z tematem turbiny ? Jechać na reklamację ?

Edytowane przez djdanhill
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyświetlaczu żadnych błędów ???

Nie jeździć.

Umówić się z mechanikiem co regenerował turbinę.

Przeczyścić kompletny układ powietrzny;( zobacz co zrobił rafo30 )

-odmę,

-przepływomierz,

-założyć nowy zawór odmy,

-sprawdzić stan turbiny; luzy osiowy i poprzeczny, gdzie jest sucho a gdzie mokro ??

-elektrozawór turbiny, sztangę przy turbinie, wężyk do elektrozaworu ;stan, drożność,

-pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku - skoro turbo było robione( przebieg auta prawdopodobnie ok.300.000 km lub więcej ),

-sprawdzić magistrale olejową turbiny,( czy jest czysta, nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, nie uszkodzona, sucha)

-zdiagnozować skąd leci olej i usunąć nieszczelności ewentualne,

-sprawdzić szczelność układu powietrznego ,

Wymienić filtr paliwa markowy i zobaczyć czy nie ma pęcherzy powietrza w przewodach paliwowych??

Sprawdzić stan jakości paliwa - gdzie tankowano ??

Czy ubywa oleju w silniku?

Jaki kolor spalin ??

Jeżeli po tych czynnościach;

- dalej będzie słaba moc i "auto nie trochę lepiej ma jeździć", tylko zdecydowanie lepiej i ma mieć kopa, niczym z salonu,

- należy reklamować turbinę - firma nie robi łaski, bo kupę kasy wzięła.

Zdarza się, że turbina po regeneracji ponownie wraca do firmy z reklamacją.

Twoja Turbina naprawiana była w 2016/07/28 i od chwili naprawy przejechane masz 5 tys km.

" Po odebraniu auta owszem świst zniknął, dało się jakoś jeździć ".

Zastanawiające, że odebrałeś auto z taką wadą, ale to dobitnie świadczy o konieczności reklamacji.

Nie można płacić za nie fachową obsługę, naprawę .

Walcz o swoje, bo nikt inny za Ciebie tego nie zrobi

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem rano do mechanika co robił turbo.

Podłączył kompa żeby sprawdzić co się dzieje i takie dał mi wyniki.

1. Zawór regulacji dawki paliwa 35% RCO na wolnych obrotach

2. Przepływomierz powietrza 45kgh na wolnych - gaz do oporu 413kgh

3. Turbina 975 mbar na wolnych - gaz do oporu 2170

4. Natężenie prądu na regulatorze paliwa 1330ma

Nie wiem jakie powinny być tu wartości czy sa prawidłowe czy nie.

Zrobiliśmy rudne z komputerem podłączonym turbo od 1800 (gaz w podłodze reagowało i auto przyspieszało) max wartość 2280mbar. Zrobiliśmy z 15km twierdzi że jest książkowo i się czepiam. Moim zdaniem żeby auto się zbierało nie muszę go katować gazem w podłogę a i tak nie wgniata w fotel tylko po prostu przyśpiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!