Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

+ na przycisk bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Pytanie moje dotyczy plusa który idzie na przycisk bagażnika, jest on czarnym kabelkiem, który za wtyczką przechodzi w kolor brązowy i idzie do przycisku. Skąd ten kabelek bierze plus ? Idzie do skrzynki pod kierownicą, czy pod maską?

Pytam bo brak napięcia na tym kabelku, brak możliwości otworzenia bagażnika. Reszta okej, podświetlenie rejestracji wszystko w porządku, tylko brak tego jednego plusa. Przeglądałem forum lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edycja poprzedniego postu:

Są różna wersje schematów zależnie od modelu i czy występuje HF. Ogólnie to ten przewód wychodzi z modułu w kabinie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznika nie ma. Zasilanie wychodzi z pinu 7 szarej 12 pinowej wtyczki w module kabiny UCH. Pod siedzeniem kierowcy masz duże złącze R2 i w nim pin 16 zasilający silnik klapy. Przyciskiem łączysz zasilanie silnika (oczywiście po przejściu przez uzwojenia silnika) z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Narky na 99% czeka cię prucie wiązki w peszlu.

Przeczytaj mój post i cały wątek

 

Druga opcja jak kolega wyżej napisał gniazdo pod fotelem kierowcy ale bardziej prawdopodobny jest przerwany przewód.

Nastaw się na wymianę wszystkich przewodów, ewentualnie możesz zostawić dwa najgrubsze.

Mam auto z 2007r i po zakupie nie dział guziol na logo Renault. Pod koniec zeszłego roku wysiadło oświetlenie tablicy.

W zeszłym miesiącu zaczęły się problemy z otwieraniem klapy bagażnika.

Wyciąłem całą wiązkę, zrobiłem nowe wstawki i teraz działa wszystko <ok>

Edytowane przez Graffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej takiej odpowiedzi oczekiwałem

To znaczy powiem jak sytuacja wygląda, auto normalnie stało, było lakierowane. Z racjii ze posiadałem dwie tylne klapy to test lakieru zrobilem natej zdjętej. Po wszystkim po prostu założyłem inną. Dzisiaj patrze. Napięcie na przycisku to 0.8 V czyli po prostu gdzieś niema styku. Znalazłem ten przewód w tylnim słupku po zejściu z podsufitki, problem ten sam, Być może faktycznie ta wtyczka pod siedzeniem. Będę informował na bieżąco.

 

 

Edit.

Wtyczka pod siedzeniem sprawdzona, wygląda okej, styki nei zaśniedziałe. Napięcie takie samo jak z tyłu na przycisku ( 0.8v ) Dalej zauwazylem jedną zależność. Brak światła stopu, pozycyjnego tylnego lewego. Spalona żarówka, lecz po wymianie nie świeci, napięcie 5.0 V.

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się wypowie ktoś bardziej kumaty ale mi to wygląda na problem z UCH.

Teraz zauważyłem, że ty masz HB a ja kombi ale wydaje mi się, że większych różnic nie ma.

Poszukaj schematów dopytaj bardziej kumatych ale na guziolu od klapy raczej 12V nie będziesz miał.

Tam raczej idzie jakiś sygnałowy do UCH i dopiero z UCH do zamka idą 4 przewody (czujnik otwarcia + sterowanie silnikiem zamka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja bez HF pisałem wyżej. Problem nadal istnieje, dodam iż napięcie na lewym świetle postojowym waha się 4-8V. Brak światła stopu, kompletnie. A zamek jak niedziałał taknei działa. Rozebrałem wtyczki pod siedzeniem, odpiąłem komputer pod kierownicą, wszystko idealne, i chyba nigdy nie rozbierane, bo wszystkie zatrzaski plastikowe były całe :D

Jednak nie mam juz pomysu gdzie szukać problemu. Napięcie przy bezpiecznikach pod maską na światła pozycyjne jest.

 

Dodam, że auto ani nic sie raczej od stania nie popsuje

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o otwieranie klapy miałem taki przypadek w Scenicu II, że uwalone było coś w UCH. Nie podawał na konkretnym pinie 12V gdy powinien. Podpiąłem klapę pod zamki drzwi i jest OK, minus taki, że trzeci przycisk na karcie jest bezużyteczny.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła zrobione, problemem były wtyczki... Nie wiem z czego oni je robią ale po prostu masakra ...Problem zamka nadal jest ;/

kaag. Mógłbyś konrketnie napisać w który kabel się wpiąłeś? Chodzi o któryś z tej wtyczki która wchodzi do zamka drzwiach ?

 

Edit.

Zacząłem zastanawiać się nad działaniem tego wszystkiego, skoro jest to jakby włącznik, to powinien mieć kabel który idzie prosto na zamek.

U mnie wyglada to tak :

Wychodzą 3 kable Niebieski, Czarny, Brązowy. Idąc na logike, podświetlenie tablicy musi mieć mase jest to czarny kabel. Niebieski podświetlenie tablicy ( + ), No i nieszczęsny brązowy kabel, w którym napięcie wynosi 0,8 V.

 

Niebieski ( + na podświetlenie tablicy )

Czarny ( Masa )

Brązowy( Plus na zamek )

To jakim prawem na przycisk wchodzi brązowy kabel, a z drugiej strony wychodzi czarny który idzie na mase?! Przecież to nie ma sensu.

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz, któryś z UCH, wtyczka PP1 lub PP2, ale strzelam trochę bo dawno to było, jak masz schematy to looknij, tyle że są różne, Scenic miał inaczej niż moja megi a oba nie miały HF. Dopiero jutro wieczorem będę w domu i będę mógł sprawdzić.

 

Edit:

Wcześniej namieszałem, nie pod zamki drzwi to podłączyłem ale teraz to nie istotne.

Najważniejsze to sprawdzić zasadę działania (który schemat zastosować). To 0.8V to na przełaczniku otwierającym klapę? Tam nie szukasz plusa jak pisałeś, masa ma tam być i jeśli jest to

sprawdź czy przy naciśniętym ww przełączniku jest masa na pinie nr 1 silnika klapy. Jeśli tak to sprawdź czy masz 12V na 7 pinie z zaznaczonej wtyczki, gdy auto jest otwarte.

thumb_hosting_zdjec_1499533651__uchaaaaa.png

 

Otwieranie klapy sterowane jest masą, tzn. gdy jest to 12V o którym wyżej, to naciskając przycisk na klapie podajesz masę na silnik i można otworzyć.

Tak było w Scenicu phI, u mnie w Megi phII, sugerując się schematem może być inaczej, ale nie sprawdzałem.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, czyli tam ma być masa, a + jest podawany cały czas po otwarciu samochodu na zamek. W którym pinie na zamku ma być ten plus 12 V?

Myślę, że skoro mam Megane PH I to będzie to tak jak w Sceniku Ph I, Zaraz rozbiorę i posprawdzam to co mówisz. Dzięki za wyjaśnienie.

 

Edit.

Problem rozwiązany Problemem było moje niezrozumienie, że przycisk łączy mase silniczka z masą pojazdu. + Luźny jeden pin w przycisku. Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!