Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca silnika


radzion19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, możecie posłuchać pracy silnika, pytam ponieważ był wymieniany rozrząd i wydaje mi się że chodzi jakoś inaczej. jak oceniacie pracę tego silnika, może jestem przewrażliwiony.Proszę o opinię.Proszę jeszcze o info które świece będą dobre 77 00 500 180 uv1 czy 77 00 500 155 uv1, i czym one się różnią.

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, tym razem chodzi mi o temperaturę silnika, otóż jest tak gdy zapalam silnik i jadę mniej więcej 3-4 km wskazówka dochodzi do piątej kreski otwiera się termostat schodzi prawie do czwartej potem lekko się podnosi, ale w czasie jazdy jak silnik jest dobrze rozgrzany to podczas jazdy np. 90 km/h temperatura jest po między czwartą a piątą kreską, natomiast kiedy zwalniam temperatura delikatnie schodzi a kiedy znowu przyspieszam delikatnie rośnie. Podczas jazdy po mieście temperatura jest prawie na piątej kresce, wentylator włącza się jak wskazówka jest trochę powyżej piątej kreski, i teraz pytanie czy to normalne zachowanie. Pytam ponieważ wydaję mi się że przed wymianą rozrządu, pompy i płynu temperatura cały czas była trochę powyżej czwartej kreski. 
https://youtu.be/5FcNPK1oORk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniałeś rozrząd to pewnie, źle został odpowietrzony układ chłodzenia. Żeby za dużo nie pisać poczytaj ten post: link i link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem w jednym z linków załączonych przez mireczek01, jeżeli tylko termostat się otworzy to nastąpi odpowietrzenie silnika. W tych wahaniach temperatury o których piszesz może mieć wpływ wielkość pęcherza w chłodnicy - jeszcze się nie ustabilizował i może trochę blokować przepływ płynu do chłodnicy. Przyspieszyć stabilizację wielkości tego pęcherza można przeprowadzić w sposób podany przez Przemo - ustawić samochód pochyło (lewa strona wyżej niż prawa - im mocniej przechylony tym lepiej) odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym (poziom płynu na zimnym silniku w połowie miedzy max/min) uruchomić silnik i czekać aż się nagrzeje do  otwarcia termostatu i do uruchomienia wentylatora, wtedy zakręcić korek na zbiorniku. Po tej operacji, pęcherz powietrza po nagrzaniu nie powinien wychodzić poza obręb chłodnicy, więc nie powinien blokować już przepływu płynu i wahania temperatury powinny się zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, radzion19 napisał:

A powiedz mi czy te temperatury są ok.

Wg mnie tak, chociaż u mnie jest mniejszy rozrzut. U mnie wskazówka utrzymuje się mniej więcej w połowie między 4 i 5 kreską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie auta mają tak skonstruowane wyświetlacze temp. silnika, że zawsze w połowie skali jest pokazywana temp. nominalna silnika.

Dopuszczalne są pewne wahania wskazań, ale nie może być tak, że wskazówka "goni" góra dół, jak lekko "drga" nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, odpowietrzylem i wymieniłem termostat, jest ok. Pytanie jeszcze tylko mam następujące, po odpowietrzeniu śrubką na obudowie termostatu włączyłem silnik nie zakręcając korka naczynia, jak się silnik zagrzał to nie otworzył się termostat tylko włączył się wentylator i wywaliło mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, zgasiłem silnik i zakręciłem korek i włączyłem silnik to wszystko było ok termostat się otworzył. Teraz pytanie czy przy tej procedurze korek powinien być zakręcony po odpowietrzeniu śrubką czy otwarty aż do rozgrzania.

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś zrobić nie tak. Są dwie możliwości:

- pierwsza, termostat był lekko zacięty i przez to za pierwszym razem się nie otworzył,

- druga, zalewałeś układ przy zakręconym korku odpowietrzającym na obudowie filtra i odpowietrzyłeś układ już po napełnieniu układu.  Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i też termostat nie odtworzył się  we właściwym momencie, ale do wyrzucenia płynu nie doszło, bo widząc, że temperatura wyjechała ponad tą normalną, odpowietrzyłem taki gorący silnik i termostat otworzył się natychmiast. Taka kolejność napełniania powoduje to, że w układzie pozostaje jeszcze stosunkowo dużo powietrza. Uruchomienie silnika powoduje przegonienie tego powietrza w rejon termostatu i ono w pewnym sensie izoluje termostat od gorącego płynu. To powoduje, że on się nie otwiera we właściwym momencie i wtedy przy otwartym korku na zbiorniku może dojść do wyrzucenia płynu (nastąpi wypchnięcie płynu z bloku silnika przez chłodnicę). Powodem może być sam powiększający się pęcherz przed termostatem, jak również zawrzenie płynu. Przy takim stylu napełniania układu, przeprowadzenie odpowietrzenia po uruchomieniu silnika (przy pracującym silniku), zapobiega temu.

 Układ powinno zalewać się przy odkręconym korku i  zalewając układ obserwować odpowietrznik,  jak pojawi się w nim płyn to go zakręcić i napełnić układ do połowy między min/max na zbiorniku i ewentualnie uzupełnić go dopiero po otwarciu się termostatu.

Poziomu płynu na zimnym silniku utrzymywać w połowie między Min/Max, przy wyższym poziomie może dochodzić do wyrzucania płynu w sytuacji gdy korek na zbiorniku jest nieszczelny.

To są moje spostrzeżenia na ten temat. Ja przez kilka lat jeździłem meganka z poluzowanym korkiem, żeby w układzie nie było ciśnienia,  bo nie mogłem sobie poradzić z wyciekami płynu po założeniu gazu. i ani raz nie doszło do zagotowania się płynu, czy jego wyrzucenia. 

 

 

19 godzin temu, radzion19 napisał:

Teraz pytanie czy przy tej procedurze korek powinien być zakręcony po odpowietrzeniu śrubką czy otwarty aż do rozgrzania.

Ja tą procedurę przeprowadzam przy otwartym korku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na luzie wydobywa się spod maski bardzo nieprzyjemny dźwięk jakby coś o coś tarło.
Nie wpływa to na pracę silnika a po przekroczeniu 1000 obrotów milknie.Czy ten dźwięk to pasek rozrządu
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=jGZuj6pOOYI

nie ma kzfr, filmik jest od innej meganki, ale dźwięk ten sam

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, czy jest jakaś graniczna ilość kilometrów po której zeróją się wskazania komputera, nie zerowałem go od kilku miesięcy, a teraz zauważyłem że się sam wyzerował.

Chodzi o wskazania spalania, ilości zużytego paliwa, przejechanych kilometrów od ostatniego zerowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić wszystko co napędza pasek klinowy:  rolki, łożysko na alternatorze, luzy na pompie wspomagania czy na klimie jeśli masz. Czasami przyczyną jest odwrotnie lub z przesunięciem na kołach wielorowkowych założony pasek klinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!