Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca silnika


radzion19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, możecie posłuchać pracy silnika, pytam ponieważ był wymieniany rozrząd i wydaje mi się że chodzi jakoś inaczej. jak oceniacie pracę tego silnika, może jestem przewrażliwiony.Proszę o opinię.Proszę jeszcze o info które świece będą dobre 77 00 500 180 uv1 czy 77 00 500 155 uv1, i czym one się różnią.

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, tym razem chodzi mi o temperaturę silnika, otóż jest tak gdy zapalam silnik i jadę mniej więcej 3-4 km wskazówka dochodzi do piątej kreski otwiera się termostat schodzi prawie do czwartej potem lekko się podnosi, ale w czasie jazdy jak silnik jest dobrze rozgrzany to podczas jazdy np. 90 km/h temperatura jest po między czwartą a piątą kreską, natomiast kiedy zwalniam temperatura delikatnie schodzi a kiedy znowu przyspieszam delikatnie rośnie. Podczas jazdy po mieście temperatura jest prawie na piątej kresce, wentylator włącza się jak wskazówka jest trochę powyżej piątej kreski, i teraz pytanie czy to normalne zachowanie. Pytam ponieważ wydaję mi się że przed wymianą rozrządu, pompy i płynu temperatura cały czas była trochę powyżej czwartej kreski. 
https://youtu.be/5FcNPK1oORk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniałeś rozrząd to pewnie, źle został odpowietrzony układ chłodzenia. Żeby za dużo nie pisać poczytaj ten post: link i link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem w jednym z linków załączonych przez mireczek01, jeżeli tylko termostat się otworzy to nastąpi odpowietrzenie silnika. W tych wahaniach temperatury o których piszesz może mieć wpływ wielkość pęcherza w chłodnicy - jeszcze się nie ustabilizował i może trochę blokować przepływ płynu do chłodnicy. Przyspieszyć stabilizację wielkości tego pęcherza można przeprowadzić w sposób podany przez Przemo - ustawić samochód pochyło (lewa strona wyżej niż prawa - im mocniej przechylony tym lepiej) odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym (poziom płynu na zimnym silniku w połowie miedzy max/min) uruchomić silnik i czekać aż się nagrzeje do  otwarcia termostatu i do uruchomienia wentylatora, wtedy zakręcić korek na zbiorniku. Po tej operacji, pęcherz powietrza po nagrzaniu nie powinien wychodzić poza obręb chłodnicy, więc nie powinien blokować już przepływu płynu i wahania temperatury powinny się zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, radzion19 napisał:

A powiedz mi czy te temperatury są ok.

Wg mnie tak, chociaż u mnie jest mniejszy rozrzut. U mnie wskazówka utrzymuje się mniej więcej w połowie między 4 i 5 kreską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie auta mają tak skonstruowane wyświetlacze temp. silnika, że zawsze w połowie skali jest pokazywana temp. nominalna silnika.

Dopuszczalne są pewne wahania wskazań, ale nie może być tak, że wskazówka "goni" góra dół, jak lekko "drga" nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, odpowietrzylem i wymieniłem termostat, jest ok. Pytanie jeszcze tylko mam następujące, po odpowietrzeniu śrubką na obudowie termostatu włączyłem silnik nie zakręcając korka naczynia, jak się silnik zagrzał to nie otworzył się termostat tylko włączył się wentylator i wywaliło mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, zgasiłem silnik i zakręciłem korek i włączyłem silnik to wszystko było ok termostat się otworzył. Teraz pytanie czy przy tej procedurze korek powinien być zakręcony po odpowietrzeniu śrubką czy otwarty aż do rozgrzania.

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś zrobić nie tak. Są dwie możliwości:

- pierwsza, termostat był lekko zacięty i przez to za pierwszym razem się nie otworzył,

- druga, zalewałeś układ przy zakręconym korku odpowietrzającym na obudowie filtra i odpowietrzyłeś układ już po napełnieniu układu.  Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i też termostat nie odtworzył się  we właściwym momencie, ale do wyrzucenia płynu nie doszło, bo widząc, że temperatura wyjechała ponad tą normalną, odpowietrzyłem taki gorący silnik i termostat otworzył się natychmiast. Taka kolejność napełniania powoduje to, że w układzie pozostaje jeszcze stosunkowo dużo powietrza. Uruchomienie silnika powoduje przegonienie tego powietrza w rejon termostatu i ono w pewnym sensie izoluje termostat od gorącego płynu. To powoduje, że on się nie otwiera we właściwym momencie i wtedy przy otwartym korku na zbiorniku może dojść do wyrzucenia płynu (nastąpi wypchnięcie płynu z bloku silnika przez chłodnicę). Powodem może być sam powiększający się pęcherz przed termostatem, jak również zawrzenie płynu. Przy takim stylu napełniania układu, przeprowadzenie odpowietrzenia po uruchomieniu silnika (przy pracującym silniku), zapobiega temu.

 Układ powinno zalewać się przy odkręconym korku i  zalewając układ obserwować odpowietrznik,  jak pojawi się w nim płyn to go zakręcić i napełnić układ do połowy między min/max na zbiorniku i ewentualnie uzupełnić go dopiero po otwarciu się termostatu.

Poziomu płynu na zimnym silniku utrzymywać w połowie między Min/Max, przy wyższym poziomie może dochodzić do wyrzucania płynu w sytuacji gdy korek na zbiorniku jest nieszczelny.

To są moje spostrzeżenia na ten temat. Ja przez kilka lat jeździłem meganka z poluzowanym korkiem, żeby w układzie nie było ciśnienia,  bo nie mogłem sobie poradzić z wyciekami płynu po założeniu gazu. i ani raz nie doszło do zagotowania się płynu, czy jego wyrzucenia. 

 

 

19 godzin temu, radzion19 napisał:

Teraz pytanie czy przy tej procedurze korek powinien być zakręcony po odpowietrzeniu śrubką czy otwarty aż do rozgrzania.

Ja tą procedurę przeprowadzam przy otwartym korku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na luzie wydobywa się spod maski bardzo nieprzyjemny dźwięk jakby coś o coś tarło.
Nie wpływa to na pracę silnika a po przekroczeniu 1000 obrotów milknie.Czy ten dźwięk to pasek rozrządu
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=jGZuj6pOOYI

nie ma kzfr, filmik jest od innej meganki, ale dźwięk ten sam

Edytowane przez radzion19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, czy jest jakaś graniczna ilość kilometrów po której zeróją się wskazania komputera, nie zerowałem go od kilku miesięcy, a teraz zauważyłem że się sam wyzerował.

Chodzi o wskazania spalania, ilości zużytego paliwa, przejechanych kilometrów od ostatniego zerowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić wszystko co napędza pasek klinowy:  rolki, łożysko na alternatorze, luzy na pompie wspomagania czy na klimie jeśli masz. Czasami przyczyną jest odwrotnie lub z przesunięciem na kołach wielorowkowych założony pasek klinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!