Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie baaardzo głośnej pracy wentylatora chłodnicy w Megane III 1.6 16V 110kM.

Chodzi o to że on dosłownie wyje (odgłos porównywalny z zapchanym odkurzaczem).

Sytuacja powtarza się tylko i wyłącznie przy włączeniu klimatyzacji w pozycję auto (w aucie jest climatronic).

Po wyłączeniu klimy następuje cisza.

Ogólnie klimatyzacja działa bardzo dobrze. Chłodzi bez problemu.

Mam wrażenie że wiatrak włącza się od razu na niewiarygodnie szybkich obrotach.

Jeśli ktoś miał podobny problem był bym bardzo wdzięczny o jakieś rady, gdzie zacząć szukać przyczyn takiej sytuacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tak wyją u mnie jest tak samo, ja steruje na klimatorniku ręcznie i jak dam więcej niż połowę mocy to wyje non stop bez przerwy a jak mniej niż połowa jest to się włącza i wyłącza i tak w kółko nie regularnie. Niestety trzeba się z tym pogodzić bo to normalny objaw.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak, że wentylator załącza się tak jak by od razu na drugim biegu.

Czy to może być uszkodzony rezystor-opornica dmuchawy.

Coś mi się wydaje  że taka głośna praca przy starcie klimy to jest coś nie hallo.

A jeśli tak, to gdzie szukać tej opornicy w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo, szczególnie jak włączam samochód i mam włączona klimę, tyle że u mnie to po chwili ustaje. Myślałem że jest to po to aby szybciej klimatyzacja uzyskała sprawność do działania. Jak ruszę albo odczekam chwilkę to przestaje pracować. Trzeba by na krótko spróbować wentylator na poszczególnych biegach i zobaczyć czy faktycznie włącza się na drugim biegu czy tak po prostu ma że tak wyje a sama komora silnika też działa jak rezonans i może takie wrażenie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączanie wiatraka na drugim jest ściśle związane z ciśnieniem w układzie klimatyzacji. Masz wysokie ciśnienie i wentylator załącza się z maksymalną prędkością.

Opornica jest umieszczona w zespole wentylatora wraz z przekaźnikiem załączającym drugi bieg wentylatora. Masz wszystko w porządku, możesz ewentualnie sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przemawia do mnie uzasadnienie że ciśnienie w układzie jest związane z prędkością pracy wentylatora... możesz to uzasadnić? dlaczego tak jest?. Mam porównanie do kilku samochodów i to zarówno klasy wyższej jak i niższej od M3 i choć w mojej Meganie klima działa wzorcowo to nie rozumiem jaki ma to związek ze ciśnieniem w układzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym dziwnego? Zawsze było tak, że przy niskim ciśnieniu w układzie klimatyzacji załączał się wiatrak na pierwszym biegu i w miarę wzrostu ciśnienia załączał się drugi bieg by skraplacz lepiej odprowadzał ciepło z czynnika. Przy zwiększaniu prędkości jazdy wentylator przechodzi na pierwszy bieg by z czasem przy odpowiednim wzroście prędkości wyłączyć się całkowicie. Pomijam tu działanie wentylatora związanego z temperaturą silnika. Wszelkie instrukcje działania klimatyzacji opisują taki właśnie sposób działania wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. U mnie jest tak samo jak auto pochodzi trochę dłużej a na dworze jest upał. Normalnie bez klimy nie jestem wstanie usłyszeć pracującego silnika z 10-20 metrów, a na klimie już wyje. Nic nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!