Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zjada olej i kopci na biało :(


Birdos

Rekomendowane odpowiedzi

Hej 

Mam problem z moim Scenic, otóż od jakiegoś czasu ubywa w znaczącej ilości oleju tak jakiś z 1 litr na 200 km w trasie nad morze z śląska musiałem dolewać w trasie olej :( Nigdzie nie ucieka, nie ma plam ale kopci na biało na zimnym i przy mocnym dodaniu gazu. Turbo miałem regenerowane z 3 lata temu a silnik ma przejechane  z 290k. Oddałem auto do mechanika i sprawdził turbinę, odmę czy nie zalana ale wszystko porządku i stwierdził że silnik do kapitalki. Moje pytanie brzmi gdzie można rzetelnie wykonać taką usługę lub potwierdzić , ze to na pewno to.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli  zjada  olej - to  kolor spalin powinien być niebieski lub błękitny.  Biały  kolor  spali,  świadczy  o  przedostawaniu  się  płynu chłodzącego do  komory  spalania. Czy  nie  ubywa  płynu ???    Co   konkretnie  powiedział  mechanik ??? 

Auto  masz  od   nowości ?  

Który  rok  produkcji ,  oraz  jaką   ma   moc  ??

Czy  auto  dobrze   zapala ?  Ile   pali   paliwa ?  Czy  nastąpił  wzrost   zużycia   paliwa ?  

Czy  auto  ma  tzw. Kopa  ???  

Czy   są    przedmuchy ;   na   korku   wlewu   oleju ??    z   otworu    po   wyjęciu   bagnetu   poziomu   oleju ???

Celem  sprawdzenia   trafności    decyzji,  można  ;

 -  podjechać  do   innego   mechanika    i   zrobić  ;

 -  pomiar   ciśnienia    sprężania , 

-   pomiar   ciśnienia    oleju   na   gorącym   silniku ,

-   pomiar   szczelności   zaworów ,

Mechanika  znajdziesz ;   śląskie

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany masz albo uszczelkę pod głowicą albo pierścienie tłokowe. Jeżeli masz tak jak w opisie 1.5 dCi i Turbine robiłeś to jestem w 80% przekonany, że to pierścienie. Przy tym przebiegu. Co polecam zrobić?  Dla świętego spokoju aby wyeliminować turbinkę, zdejmij intercooler zobacz czy tam oleju nie ma. Jak sucho idziesz dalej. Zostaw samochód na noc, niech się dokładnie wychłodzi. Po nocy, odpal go na 10 sekund. Otwórz maske, wykręć świece żarowe, zobaczysz. Jeżeli jedna z nich będzie w oleju ( Na 90 % ta od strony rozrządu ) a reszta sucha. To masz odpowiedź, jeden cilinder - jeden tłok - pierścienie. Uszczelka pod głowicą tak z siebie nie puszcza, a jak już to na kanałach z cieczą. Jeżeli jest to 1.5 dci 80 km to one właśnie miały problem przy około 300kkm z cylindrem od strony rozrządu. Tłok ( wypalał się ), albo po prostu pierścienie padały. Jest sporo silników używanych z tym problemem. Po prostu jakaś wada fabryczna, nei wiem jak to nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega  igorz  , widzę  jeszcze  jeździ swoją  niezawodną  meganką ?  Ile  tego  oleju  spalał ??  Proszę  napisz  coś od siebie , z którego roku auto , wrażenia z  jazdy,  eksploatacji ,  gdyż  wielu  nie  wierzy  że warto w taki  model inwestować

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oj przepraszam ,że nie odpisywałem ale miałem inne problemy, a uto rzadko jeździ ( żona nim się buja na wychowawczym , więc tylko do sklepu i po mieście)

Więc do rzeczy, 

- auto nie od nowości ale wcześniej było w porządku.

- co do oleju to nie przedostaje się do płynu chłodniczego

- Scenic  rok prod 09/2004

- 1,5DCi 74 kW czyli z tego co kojarzę 101 konny

- auto teraz pali w okolicach 7l/100km i jest duży wzrost ale rosło to stopniowo, poczatkowo było około 5l ale juz nie pamiętam

- auto zapala bez problemu, może w zimie dłużej kręci ale zapala za pierwszym razem.

- no z tym kopem to raczej problem ma, i dodatkowo jak długo trzymam gaz w ziemi to wyskoczy błąd wtrysków, a zwolnię to znika.

- nie wiem  jak sprawdzić te przedmuchy, ale jeśli chodzi czy gdzieś tam nie wyrzuca oleju to nie.

Mechanik za dużo nie powiedział tylko tyle co na pisałem, obawiał się o turbinę i czy olej jest w odmie ale jak sprawdził stwierdził że nie,  słowo kapitalka to ja użyłem, on powiedział że trzeba rozebrać i sprawdzić dokładnie jak to wygląda i co będzie z tym robić. 

MechanikAmator dzięki za wskazówki w tym tygodniu powinienem mieć trochę czasu to sprawdzę czy jest olej w świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile  km  zrobiłeś  od  momentu  zakupu?

Skoro  auto  teraz  pali  w  okolicach 7 l/100 km  (  i  jest  duży  wzrost  zużycia),  a   początkowo  było  zużycie  na  poziomie  około  5 l  oraz  olej  nie  przedostaje  się  do  płynu  chłodniczego, turbina, odma  jest  OK, to  wszystko  wskazuje  na  zużyte  pierścienie  tłokowe  oraz uszczelniacze  zaworów .  Przy  tym  przebiegu  warto  zainteresować  się  problemem  opiłków  metali  w  paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej

Wracam po długiej przerwie i walce z moim Scenic.

Sytuacja wygląda następująco:

- w zeszłym roku zdecydowałem się na kapitalny remont silnika co wyszło mnie nie mało bo 

- zregenerowałem  turbinę

- wymieniłem sprzęgło

Jednak nie do końca od tamtego roku auto jest sprawne, nadal mało nim jeżdżę więc przymykałem na to oko ale  problem nadal jest.

 

Dokładnie w braku mocy, auto jedzie ale jakby ciągnęło 5 tonową przyczepkę. Oddałem ponownie o mechanika że chyba coś z turbina jest nie tak ale stwierdził że auto muli ale to nie turbina. sprawa się ciągnie już chyba miesiąc i nadal nie mamy przyczyny. Mechanicznie auto jest dobre sprawdzał ponownie rozrząd czy coś nie przeskoczyło czy coś ale nie.

Jednak nie wiem czy to nie wina jakiejś elektroniki. Na komputerze nic nie pokazuje , ale ostatnimi czasy zdarzyło się ,że pojawił się błąd Electric Fault  ale znikał sam od siebie a ja nie zauważyłem nic dziwnego. Jednak kilka razy stało się tak ,że jadąc na sprzęgle ( wiem że tak się nie robi) auto mi zgasło w czasie jazdy. 

Podsumowując :

- od jakiegoś czasu ma zdecydowanie mniej mocy mimo że pedał gazu wciskam do dechy a średnie spalanie pokazuje 27 l (spalanie według kompa też wzrosło do średniej 9l)

- na wciśniętym  sprzęgle  parę razy mi zgasł w czasie jazdy

- pojawiał się co jakiś czas  Electronic FAULT

- mechanik twierdzi, że mechanicznie auto jest w porządku ( sprawdzany układ paliwowy, turbina, egr)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Birdos napisał:

- pojawiał się co jakiś czas  Electronic FAULT

 

Dnia 24.09.2017 o 19:03, Andrzej-2010 napisał:

 Przy tym przebiegu warto zainteresować się problemem opiłków metali w paliwie.

- przestudiowałeś temat;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 ,

- sprawdziłeś czy w układzie paliwowym nie masz opiłków metalowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 

- przestudiowałeś temat;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006 ,

- sprawdziłeś czy w układzie paliwowym nie masz opiłków metalowych?

Tym razem nie sprawdzałem ale przy poprzednich problemach ale i nie było z tym  problemów.Dodatkowo teraz był u innego mechanika który specjalizuje sie w układach paliwowych i stwierdził że jest wszystko w porządku a zna problem opiłków.

Czytałem na forum że może to być problem potencjometru pedału gazu aleja jestem laikiem w tych sprawach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Birdos napisał:

Dodatkowo teraz był u innego mechanika który specjalizuje sie w układach paliwowych i stwierdził,

że jest wszystko w porządku a zna problem opiłków.

Należy, raczej sprawdzić na 100 % a nie stwierdzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2017 o 16:17, Birdos napisał:

- auto nie od nowości ale wcześniej było w porządku.

 

12 godzin temu, Birdos napisał:

- pojawiał się co jakiś czas  Electronic FAULT

Auto masz nie od nowości,

Poczytaj o błędzie Electronic FAULT, który to w większości przypadków pojawia się wraz z pojawianiem się opiłków metalowych w paliwie,

Dla Twojego dobra, ( remont kapitalny ) przy tym przebiegu ( nawet przy braku opiłków) zalecam;

 -  przestudiowanie ze zrozumieniem zalecanego tematu,

  - regeneracje pompy wtryskowej,

  - lub jej wymiana na nową,

 - co zapewni Tobie bezproblemową jazdę na ok.250.000 km,

12 godzin temu, Birdos napisał:

- od jakiegoś czasu ma zdecydowanie mniej mocy mimo, że pedał gazu wciskam do dechy a średnie spalanie pokazuje 27 l

Proponuje przeczyszczenie;

 - czujnika ciśnienia doładowania, oraz zapewnienie szczelności jego montażu,

 - przepływomierza oraz wymianę oringów,

-  egr-u. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Poczytaj o błędzie Electronic FAULT, który to w większości przypadków pojawia się wraz z pojawianiem się opiłków metalowych w paliwie,

Ten akurat błąd nigdy nie pojawia się wskutek uszkodzenia układu paliwa przez opiłki z pompy wtryskowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Electronic fault + Service, pojawia się z powodu ;

   - wilgoci,

   - zaśniedziałych kabli lub styków,

a/  sprawdzić drożność odpływów podszybia, czy nie stoi tam woda?

b/  czy masz szczelną obudowę bezpieczników ?

c/  czy akumulator sprawny, wystarczająco naładowany??

d/  czy jest dobre połączenie z masą?? 

e/ sprawdzić i przeczyścić bezpieczniki na klemie "+", 

f/  przeczyścić każdy jeden styk w UCH oraz UPC ( Kontakt 60 ),

g/ do przeglądu również wiązka kabli, gdyż ściśnięte przewody to może być przebicie, zwarcie przy udziale wilgoci,

Dnia 4.06.2019 o 19:09, Birdos napisał:

- na wciśniętym sprzęgle parę razy mi zgasł w czasie jazdy

 

Kontrola/wymiana czujników pedału hamulca i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!