Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 DCI 86KM objawy źle ustawionego rozrządu + za duże spalanie ?


wad3r

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 25.08.2017 o 21:43, jabrze napisał:

 

Odnośnie megane 1,5/90KM - regulacja gruszki z podczepionym wakuometrem powinna przesunąć obroty do maksymalnego momentu. Coś one się rozjeżdżają po czasie.

 

Jaką to niby wydałem opinię o sobie???

 

Ty wydałeś opinie że nie wiesz o czym piszesz.Chcesz pomóc okej po to jest forum ale trzeba mieć wiedzę a nie poczytałeś parę artykułów w internecie i dajesz dobre rady.

86PS i 90PS nie mają turbiny ze zmienną geometrią.Sterowanie jest przez elektrozawór którym steruje ECU.

 

I w którym miejscu niby Cię skrytykowałem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór zamyka się przy wciśnięciu pedału przyśpieszenia odcinając dopływ przez filtr w nim zawarty. Oscyloskopem obserwowałem szerokości umpulsów nim sterujące.

To jest regulacja podciśnieniowa od sterownika ECU. Dopasowaniem jest regulacja mechaniczna

Nie musi być zmiennej geometrii, żeby regulować pracą turbiny. Zmienna geometria pozwala na uzyskanie wyższego sprężania turbiny.

Rady mam oparte również na doświadczeniu i niejednokrotnie widziałem jak to się robi. Dawno temu świadczyłem usługi dla ASO nie tylko z pod znaku romba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2017 o 21:43, jabrze napisał:

Odnośnie megane 1,5/90KM - regulacja gruszki z podczepionym wakuometrem powinna przesunąć obroty do maksymalnego momentu. Coś one się rozjeżdżają po czasie.

 

Jeszcze Ci wytłuszczę co napisałeś "gruszki z podczepionym wakuometrem powinna przesunąć obroty do maksymalnego momentu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczę

Przesunąć (ustawić) obroty turbiny do otrzymania nominalnego ciśnienia wtłaczanego powietrza, w celu uzyskania maksymalnej mocy silnika, a tym samym maksymalnego momentu mierzonego na hamowni.

Całość dotyczy przedstawionego powyżej wykresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem na pobliską hamownię, zdaniem serwisanta z obsługi wszystko jest w porządku. Rezultat pomiarów dołączam do postu.

Porównując z wykresami samochodów, które można znaleźć na stronach "chip tunerów" w Internecie, z tym lub b. podobnym silnikiem, to wyglądają bardzo podobnie, a dane "producenta" mówiące o max. momencie obrotowym przy 1750 obr/min. (w przypadku akurat tego silnika), wydają się być chyba wyssane z palca i tylko wprowadzają w błąd :(

 

IMG_20170828_142724.jpg

IMG_20170828_142656.jpg

Edytowane przez wad3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli  były  silniki  z  mocą   max   86 KM /1750 obr.  

Jeżeli  Twój  silnik  odpala   od  strzału,  pracuje  równiutko,  nic   nie  szarpie,  nie  drga, itd., to  wszystko  jest  jak  należy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!