Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie w układzie chłodzenia?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

mam takie pytanko do szanownych forumowiczów. Załatałem ostatnio układ chłodzenia. Mianowicie jeździłem do tej pory bez termostatu. Założyłem w końcu termostat ale kilka dni później wywaliło mi zbiornik wyrównawczy. Kupiłem jakąś używkę przez allegro za 10zł ale okazało się że ma ona dokładnie w tym samym miejscu również pęknięcie od środka. No to kupiłem nowy zbiornik razem z korkiem w sklepie. Wszystko ładnie uzupełniłem ale przy odpowietrzaniu układu (śrubka przy termostacie + ogrzewanie) zostawiłem odkręcony korek zbiornika. Zagrzałem silnik. Zdziwiłem się nieco jak tuż przed włączeniem się wentylatora chłodnicy ze zbiornika wyrównawczego zaczęło chlapać i wypychać płyn. W sumie wywaliło go ok 3 litrów. Nie wiem jaką miał temperaturę ale  solidnie parowało z niego.  I tutaj mam pytanie czy jest to normalne zachowanie. Dodam ze samochód jest na gazie i jego chłodzenie jest prawidłowo poprowadzone a termostat się otwiera. Węże oba gorące i miękkie (można ścisnąć bez problemu 2 palcami). 

 

Czy jest to normalne czy sprawdzić trzeba temp. płynu i zobaczyć czy wentylator nie za późno się włącza? w płynie nie ma oleju a sam olej nie jest mleczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od temperatury silnika wytworzyło się olbrzymie ciśnienie. Pewnie przy odpowietrzaniu nie otworzyłeś ogrzewania na ful i nie odpowietrzyłeś prawidłowo silnika. Najpierw się to robi grawitacyjnie, a później włączasz silnik.

Termostat pracuje prawidłowo tylko w płynie. W powietrzu otworzy się pod naporem olbrzymiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2017 o 11:10, manveeru napisał:

Wszystko ładnie uzupełniłem ale przy odpowietrzaniu układu (śrubka przy termostacie + ogrzewanie) zostawiłem odkręcony korek zbiornika. Zagrzałem silnik. Zagrzałem silnik. Zdziwiłem się nieco jak tuż przed włączeniem się wentylatora chłodnicy ze zbiornika wyrównawczego zaczęło chlapać i wypychać płyn. W sumie wywaliło go ok 3 litrów. Nie wiem jaką miał temperaturę ale  solidnie parowało z niego.

A podczas uzupełniania (napełniania) układu miałeś odkręcony odpowietrznik przy termostacie? Podczas napełniania układu powinien być odkręcony do momentu pojawienia się w nim płynu.

Jeżeli nie (ja przy pierwszym napełnianiu też zrobiłem ten błąd), to po uruchomieniu zimnego silnika, należało jeszcze raz go odpowietrzyć, to płynu by wtedy nie wyrzuciło. Uruchomienie silnika przegoniło pęcherze powietrza w rejon termostatu i odgrodziło termostat od kontaktu z gorącym płynem, przez co termostat się nie nagrzał i nie otworzył. Gdybyś obserwował temperaturę silnika na desce to byś zaobserwował, że temperatura pojechała wyżej niż normalnie. Ja obserwowałem temperaturę i jak widziałem, że wskazówka minęła normalne położenie, to od razu na gorącym silniku ponownie odkręciłem odpowietrznik, wypuściłem powietrze i termostat od razu się otworzył - płynu mi nie wyrzuciło, a też miałem korek na zbiorniku wyrównawczym odkręcony.

Nie wiem jak jest w Scenicu, ale przypuszczam, że tak samo jak w megance, że przez nagrzewnicę jest cały czas przepływ płynu, a wtedy włączanie ogrzewania przy napełnianiu i odpowietrzaniu układu nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!