Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biały dym z rury wydechowej


Rekomendowane odpowiedzi

Problemem jest biały (jasno szary) dym z rury wydechowej w Scenic II 1.9 dci 2005 r.

Dym pojawia się dopiero po kilku/kilkunastu minutach jazdy - zwykle po rozpędzeniu auta do 5 biegu i chwilowej jazdy na nim. Wydobywa się non stop przez około 2 minuty. (Jak puszczę gaz, to oczywiście przestaje dymić dopóki znowu go nie wcisnę). Po tych 2 minutach jazdy przestaje dymić, ale za jakieś 20-30 minut sytuacja się powtarza. Zapach spalin czuć w kabinie.

Nie jestem mechanikiem i nie znam się jakoś wybitnie. Z tego co sprawdziłem...

Oleju nie obywa. Wycieków nigdzie nie zauważyłem. Odma nie jest zapchana. Odpływ odmy drożny. Membrana w zaworze odmy cała. Korek zbiorniczka wyrównawczego czysty (brak tzw. majonezu).

Mam clipa MaxiEcu, więc mogę posprawdzać parametry silnika, ale nie za bardzo wiem co sprawdzać w tym wypadku i jakie powinny być prawidłowe wartości.

Co to może być? Gdzie szukać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto   masz   od    nowości ?    Czy   silnik  ma  120 KM  czy 130 KM  mocy ??   Przebieg   wg.licznika   masz   już    konkretny .

Warto   przeglądnąć  tematy   w  dziale  ;  1.9 diesel  .

 Clip   podpięty   nie   pokazuje   żadnego   błędu ?

Powodów   białego  dymu   może   być   kilka ;

- turbinka   puszcza   delikatnie   olej ,

- zawór  EGR   zanieczyszczony,

- pierścienie  olejowe   zaczynają   przepuszczać ,

- uszkodzona   świeca   żarowa ,

- przycinają   się   wtryski ,

- mikrouszkodzenia   uszczelki   pod   głowicą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód mam od miesiąca, 120 KM. Dymił od razu jak kupiłem.

Historii serwisowej niestety nie znam. "Podobno" były regenerowane wtryski.

 

Zawór EGR rozkręcałem - jest czysty.

Wcześniej jedna ze świec była uszkodzona, pojawiał się na desce komunikat "Sprawdź wtrysk", ale po wymianie (wszystkich świec) komunikat zniknął.

 

Clip na silniku pokazuje mi dwie SPORADYCZNE usterki:

- DF025 / Linia diagnostyczna modułu wstępnego-późniejszego podgrzewania

- DF053 / Funkcja regulacji ciśnienia w rampie

Nie wiem, czy to pozostałości po tamtej uszkodzonej świecy?

 

Dziwi mnie, że nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego, bo z tego co czytam po forach, to od tego wszystko się zaczyna. Może to jakieś początkowe stadium.

W rurze kolektora ssącego było troszkę oleju jak dzisiaj sprawdzałem. Do intercoolera się nie dobierałem (nie za bardzo wiedziałem jak). Tak się teraz zastanawiam, czy "mechanik" (miesiąc temu) nie zalał za dużo oleju do silnika, bo miarka cały czas pokazuje full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece od razu odpuść, bo dym miałbyś od razu po odpaleniu i to nie przy tych temperaturach. To jedyny wyjątek jaki ja znam dla białego dymu (wtryskiwacze czy olej = dym czarny i niebieski). Skup się mimo wszystko na UPG, szczególnie że problem jak piszesz pojawia się po chwili jazdy (termostat). Kup sobie zestaw to testowania, na allegro za 15 zł. Od tego najlepiej zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że w kolektorze dolotowym było trochę oleju. Ja bym zdjął zderzak ( dużo roboty nie ma ) i dobrał się do intercoolera. Być może poprzedni właściciel wymieniał turbinę i nie wyczyścił dolotu. Stara turbina puszczała olej który nagromadził się w intercoolerze. Zobacz czy nie masz w nim, oleju, odrazu wyczyść. Sprawdź luzy na turbinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2017 o 21:55, upsss napisał:

Samochód mam od miesiąca, 120 KM. Dymił od razu jak kupiłem.

Po zakupie auta z silnikiem 120 KM należy ;

-wymienić rozrząd,

-wymienić  pompę  olejową  na  nową  lub   mocniejszą  z   wersji 130 KM ,  panewki ;   Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800) ,

-przeczyścić  układ  olejowy  silnika,  turbiny , magistrali   olejowej  turbiny -  korzystnie  jest   wymienić  na  nową ,

-zalać  silnik   olejem  full  syntetic,  wymienić  filtr  oleju  i   paliwa   na  markowy   ( mann,  purflux,  knecht ),

-wymieniać  olej   z   filtrem  co  ok. 10.000 do 12.000 km , 

-tankować  markowe   paliwo   plus   olej  2T  do  paliwa , 

- odpowiednio   delikatnie   traktować   turbinę ,

Odnośnie  błędu  DF053  -  Funkcja  regulacji  ciśnienia paliwa  w  rampie.  Może   być   problem ; 

- z  paliwem  o  dużej  ilości  wody,  benzyny,  syfu   w   zbiorniku  paliwa ,

- pęcherzy   powietrza   w   paliwie,  przecieki,  nieszczelności ,

- przez  lejące  na   przelewach  zaworki ;  zrobić  test  przelewowy  wtryskiwaczy,

- uszkodzone   końcówki   wtrysków , 

- uszkodzony   regulator   ciśnienia   paliwa  ( sprawdzić   jego  stan , szczelność  ) ,

- ciśnienie   paliwa   na    wolnych   obrotach   powinno   być   ok. 230 bar  do  250 bar ; 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!