Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymienic rozrzad? Co z kzfr?


pepens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nabylem dopiero co megi 2006 1,6 16v. 

Wszystko gra i hula bez najmniejszych problemow. Przebieg wdg. dok. i stanu to 128000. Pod maska oczywiscie naklejki z dat. wymiany , olejow, rorzadu gdzie rozrzad wymieniany przy 115 tys. Jednak nie chce mi sie wierzyc, ze autko nie mialo kreconego przebiegu (Notka w dokumentach na 3 lata w stecz na 124 tys.) I tu pada moje pytanie, zmieniac rozrzad ? Czy wymienic odrazu kolo zmienych faz rozrzadu ? Oraz oleje? Dodam, ze renatka ma gaz zalozony od 2008, wszystkie badania przeszla bez problemu. Do tej pory poza jednorazowego przymulenia na gazie, wszystko jest jak najbardziej oki. Cos mi to wszystko za dobrze wyglada i zaczynam sie cykac ze cos jest nie tak. 

Pozdrawiam. PepeNS

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że po zakupie auta z wątpliwą historią serwisową (brak faktur lub potwierdzeń ASO) i niepotwierdzonym przebiegiem zaleca się wymianę wszystkiego co eksploatacyjne i potencjalnie niebezpieczne: olej, filtry, płyn hamulcowy i chłodniczy, świece, rozrząd (można prewencyjnie z KZFR jeśli występuje), elementy napędu akcesoriów. W Twoim przypadku dodatkowo serwis i regulacja LPG.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki. Papiery z aso ostatnie na koniec 2014 z przebiegiem 114 tys chyba. I do tego w tym roku w czerwcu kontrola instalacji lpg na potrzeby hmm tlumaczenia papierow ? Ale i tak wszystko co trzeba zrobie, chociazby dlatego, ze brak wzmianek po kontroli vin. 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, pepens napisał:

Papiery z aso ostatnie na koniec 2014 z przebiegiem 114 tys chyba

Jak to możliwe skoro piszesz

17 minut temu, pepens napisał:

Notka w dokumentach na 3 lata w stecz na 124 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wiele się pisze na różnych forach o rozrządzie, ja przytoczę swój przypadek. Auto rok produkcji 2007, pierwszy właściciel wymienił rozrząd jak twierdzi po niecałych 6 latach (kwiecień 2013) mimo nie wyjechania kilometrów, przy przebiegu 39 000. W tej chwili auto ma 77 000 km, czyli przejechało 38 000 km od pierwszej wymiany i teraz jest niecałe 5 lat od wymiany. Pojeździć jeszcze, czy wymienić już teraz?. Niby przebiegi nieduże, ale czas mija, dane są na 100 % prawdziwe i pewne. Nie wiem czy wraz z rozrządem wymieniane było KZFR, ale jak na razie nie widzę nic szczególnie niepokojącego w pracy silnika. Wraz z wymianą rozrządu był wymieniany pasek wielorowkowy, ale wymieniłem go wczoraj bo wydawał dziwne świergoczące dźwięki.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, prezes72 napisał:

Pojeździć jeszcze, czy wymienić już teraz?

Ja bym wymienił.

2 minuty temu, prezes72 napisał:

Nie wiem czy wraz z rozrządem wymieniane było KZFR, ale jak na razie nie widzę nic szczególnie niepokojącego w pracy silnika.

Zaleca się co 2 wymianę rozrządu.

3 minuty temu, prezes72 napisał:

Wraz z wymianą rozrządu był wymieniany pasek wielorowkowy, ale wymieniłem go wczoraj bo wydawał dziwne świergoczące dźwięki.   

A co z rolkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanicy stwierdzili, że rolki o.k. bo pojechałem zdiagnozować przyczynę tego co nazwałem świergotaniem i wskazali na pasek. Po krótkiej wymianie informacji na temat rozrządu stwierdzili że warto wymienić, więc się zapisałem na wymianę na 8 grudnia, co do KZFR to powiedzieli, że jeżeli nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy to nie będą wymieniać, bo nie ma żadnej pewności czy nowe nie padnie za np. 10 000 km, a może stare jeszcze pochodzić i 30 000 km. Nie jest to serwis ASO ale warsztat specjalizujący się w marce Renault, wiele rzeczy u nich naprawiałem w swojej Lagunie i wydaje się, że mogę mieć do nich zaufanie, tym bardziej, że nigdy nie robili tego co nie wymagało interwencji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prezes72 napisał:

co do KZFR to powiedzieli, że jeżeli nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy to nie będą wymieniać, bo nie ma żadnej pewności czy nowe nie padnie za np. 10 000 km, a może stare jeszcze pochodzić i 30 000 km

Loteria. Jak wymienisz u nich i kupisz u nich części to powinni Ci dać gwarancję, a nie mówić, że może paść za 10 000 km. Stare może jeszcze pochodzić, a może nie pochodzić i wtedy kolejna zmiana rozrządu Cię czeka tylko razem z kołem. To trudne wybory i ciężkie dylematy. Nie ma dobrej odpowiedzi bo może być różnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancję dadzą, a to była luźna rozmowa, zobaczymy, jak się uprę to wymienią, nie wiem jaki to dodatkowy koszt z tym kołem, może i warto, no nie wiem, zastanowię się, termin mam umówiony więc myślę, że do tego czasu nic się nie wydarzy, trochę mnie niepokoją takie małe przebiegi pomiędzy wymianami rozrządu, a 5 lat, które będzie dopiero za prawie pół roku to też nie jest jakiś tam czasowy kosmos, czy w dzisiejszych czasach nie ma już nic trwałego? Z jednej strony 10 letnie auto z przebiegiem 77 000 km to auto mało użytkowane, a z drugiej strony można powiedzieć, że już stare

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o właściwości fizyczne gumy z której zrobione są paski, a ona się starzeje. 5 lat to optymalny czas na wymianę rozrządu, a przebieg nie 120 tysięcy jak książka pisze tylko jakieś 80k km. Koszty robocizny nie powinny być o wiele wyższe ponieważ to w większości ta sama robota co wymiana samego rozrządu, dochodzi cena KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie więc powinienem być spokojny przynajmniej przez najbliższy tydzień, bo do 80 000 jeszcze daleko, choć 5 lat już tuż tuż, no ale to tylko teoria, nigdy nie przewidzisz niektórych wydarzeń, dzięki za pomoc, odezwę się po wymianie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbyś przejechał od wymiany rozrządu 30 tysięcy to po 5 latach i tak należy go wymienić. Jak przejedziesz w 2 lata odpowiednią ilość km to również. Tu obowiązuje zasada lata lub kilometry w zależności od tego co upłynie szybciej i nie ma dyskusji. ASO zaleca wymianę (przynajmniej w moim przypadku) 150 000 km lub 6 lat, a będę pierwszy raz wymieniał przy 5 latach i około 80-90k km. W tym samym czasie należy wymienić pasek akcesoriów z rolkami.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym kfz to różnie jest w serwisach. Jednak większość nie widzi większej potrzeby jeśli jest się pewnym licznika i stanu / przebiegu. Z kolei rozrząd powinien być zawsze traktowany jako pasek + rolki. Nigdy osobno. Ja na pierwszej wymianie rozrządu kfz nie wymieniałem. Dopiero na drugiej pewnie. Płyn hamulcowy i chłodniczy raczej można wymienić. Ale sam wiem, ze nikt tego nie robi bo może koszt płynów nie duży ale większości mechaników nie chce się tego robić. Jak hamulce hamują i się nie przegrzewa to można wymienić. Jak samochód się nie grzeje, wentylator chłodnicy się nie włącza to na razie daj sobie spokój Ale jak już masz 100-150 to można coś takiego zrobić. hmmmm. Ja się pogubiłem ile w końcu masz zrobionych km.

Tak naprawdę płyn hamulcowy i chłodniczy dziś jest inaczej zrobiony niż kiedyś (wiem, wygląda jak brednie marketingowe, ale tutaj się zgodzę). Natomiast wymiana oleju co 30 tys km czy filtra powietrza co 60 tys to przesada. Ja skracam do połowy, czyli około ~15 tys. W przypadku megane 3 warto wlać olej zalecany przez producenta. Jedynie można zmienić ostatnią liczbę na 40 jeśli masz gaz lub jeździsz sporo w mieście. Nawet tego typu oleju jest więcej niż 5w30. 5w40 jest o wiele częściej spotykany. Należy pamiętać aby olej miał odpowiednie oznaczenie producenta. Przy starszym samochodzie który ma z 300 - 400tys km już ten olej (producent / oznaczenie) się nie liczy. W młodym warto się jednak stosować do tego co zaleca producent.

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2017 o 22:26, pbet napisał:

A co z rolkami?

no i własnie temat powraca. Jak już pisałem mechanicy stwierdzili,  że rolki o.k, ale chyba jednak nie o.k bo świergotanie znowu się odezwało pomimo wymiany paska. To że pasek jest nowy to dobrze, ale trzeba będzie się im baczniej przyjrzeć. Świergotanie dochodzi wyraźnie z osprzętu, ale teraz jak sprawdzić rolki żeby wskazać winną, skoro najpierw nic nie stwierdzili i postawili tylko na pasek. Za dużo tych rolek nie ma, napinacz, alternator czy ta od klimatyzacji bo na tym koniec. No ale w piątek jadę wymienić rozrząd to będziemy szukać, chyba że macie jakiś pomysł?

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!