Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie 1.5 dCI


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba podpiąć clipa, pojeździć i zobaczyć.

Polecam opinie i uwagi kolegi asedio " Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy, trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP." 

Im masz większy przebieg auta ( > 150.000 km ) duży udział w jeździe po mieście, tym masz b.zapchany katalizator

i fap i tym większe kłopoty z rozruchem, wypalenia coraz częstsze.

Albo zmienisz styl i sposób jazdy lub najkorzystniej zmienić auto na benzynę aby śmigać po mieście.      

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.10.2017 o 15:07, Andrzej-2010 napisał:

Głównym problemem kolegi bacablue jest b.duży udział jazd po mieście i na krótkich odcinkach

Co to ma do kłopotliwego odpalania, skoro akumulator to nie problem.

U mnie też 3 obroty zrobi nim zaskoczy mimo że silnik ciepły. Podejrzewam raczej niedomaganie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lufa . Proszę prześledzić wypowiedzi kolegi bacablue ;

-Wypalanie FAP: Wypala się dość często ( dużo jazdy miejskiej - co 300 km około). Zdarzyło się wypalanie i na postoju.

70 % tryb miejski, 30 % trasa.

Co pewien czas wypad na trasę, co dwa tygodnie. Wypalanie nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju.

- Po wymianie oleju współczynnik rozcieńczenia oleju wynosi 0,2 a po przebiegu 20.000 km wynosi 2,0 ( to wg.asedio )

- U mnie po przejechaniu 30 kilometrów z 5 g sadzy zrobiło się 11 g. Czy to możliwe, że tak szybko? Wtryskiwacze mam nowe, po wymianie zresetowana adaptacja silnika. Wtryski zaprogramowane. Ostatnio też miałem 16 g sadzy, około godzinę jeździłem nawet dość dynamicznie i po podłączeniu kompa było już 28 g sadzy. Wypad na trasę, przegonione auto do 4 tys. obr. DPF dopiero zaczął się wypalać. I spadł do 3 g. 

-Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze fap jest sporo poniżej 1 g  na 100 km ( wg.asedio ) jeżeli auto jeździ w trasy

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wyczytałem, że świece żarowe pracują jeszcze chwilę by wspomóc silnik przy rozruchu (mówimy o dłuższym postoju) - robię tak. Wrzucony bieg, wciskam pedał hamulca i zapłon. Czekam chwilę od momentu zgaśnięcia kontrolki świec żarowych i dopiero odpalam. I jakoś tak inaczej, krócej i lepiej odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzanie komory spalania przed rozruchem ma sens i zastosowanie w zimie przy ujemnych temperaturach. Zdecydowanie ułatwia rozruch zimnego silnika. Przy obecnych temperaturach świece żarowe jeszcze się raczej nie odpalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe włączają się przed rozruchem, w trakcie i po rozruchu ze względu na ekologię. Uzależnione to jest od temperatury płynu chłodzącego. Stan świec żarowych ma wpływ na proces wypalania fap-a. Kontrolka świec informuje, że świeca włączyła się przed rozruchem.

 

Pamiętaj o kropkach w zdaniu - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!