Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.9dci 88kw 120km szarpie.


Mjakobs

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Niedawno zauważyłem w swojej Megance niepokojące objawy. Mianowicie podczas jazdy, po puszczeniu sprzęgła (hamowanie silnikiem) ma miejsce szarpnięcie oraz wyraźnie słyszalne głuche uderzenie z okolic silnika. Podczas postoju na włączonym silniku wciskane sprzęgło nie daje żadnych niepokojacych objawów. Podobną sytuacja ma miejsce podczas energicznego puszczenia padału gazu jednak tylko na 1,2 i 3 biegu. 2 miesiące temu wymieniane były 2 poduszki silnika w związku z tym moje podejrzenia padają na skrzynie, sprzęgło lub dwumase. Dodam, że objawy zdecydowanie  dają o sobie znac na zimnym silniku. Czy ktoś z obecnych na forum spotkał się z podobnym problemem? MEGANE II 1.9 DCI 88KW 120KM 2003.

Edytowane przez Mjakobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam również, że gdy wbijam wsteczny dam odrobinę gazu i puszczę to również słychać stuk i szarpnięcie. Objawy te mogą dawać poduszki/wsporniki silnika jednak tak jak pisałem wcześniej - 2 wymieniłem niedawno. Być może dolna poszła. Ma się wrażenie jakby cały silnik "gonił" podczas tych szarpniec. Niestety w najbliższym czasie nie jestem w stanie odwiedzić mechanika w związku z tym zastanawiam się nad powagą tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Mjakobs napisał:

Niestety w najbliższym czasie nie jestem w stanie odwiedzić mechanika w związku z tym zastanawiam się nad powagą tej usterki.

To nie jeździj. Nie jestem w stanie pojąć takiej logiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wolisz jeździć i czekać czy Ci silnik spod maski wyskoczy albo auto stanie na drodze i wtedy pomyślisz o mechaniku? Mojej żonie też kiedyś auto było potrzebne na codzienne dojazdy do pracy po 40 km w jedną stronę. Do pracy, w której nie możesz sobie wziąć urlopu na żądanie. Nie raz zdarzały się sytuacje awaryjne ale nigdy nie pozwoliłem jej jechać uszkodzonym autem do pracy. Są sposoby i trzeba sobie radzić. Znajomi, wypożyczalnie, taksówki, PKS, MZK, a najcenniejszy jest znajomy mechanik który bedzie robił do 24 żebyś miał sprawny samochód. Trzeba tylko chcieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie poducha pod silnikiem była mocno zerwana ale żadnych stuków nie było. Może faktycznie warto wejść pod auto, pobujać trochę. Niech ktoś przygazuje a ty popatrz jak się silnik zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Sam tego nie sprawdzę. Nie mam dostępu do kanału, do tego dochodzi jeszcze zdjęcie osłony. Jeszcze  w tym tygodniu auto oddam do mechanika, który sam w lipcu wymieniał mi 2 poduszki (te po prawej stronie) być może tym razem poszła ta od skrzyni lub z dołu silnika albo te wymienione już zdążyły się wystrzaskać.  Dam znać jak padnie jakaś diagnoza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie. Powodem szarpania silnika okazała się dolna poduszka (łapa), profilaktycznie mechanik wymienił również poduszkę skrzyni. Niestety, jak na złość, szarpanie ustało, ale pojawiły się drgania na biegu jałowym. Poduszkę prawą (olejową) wymieniłem w sierpniu tamtego roku, ponieważ pojawiły się drgania budy, które po wymianie ustały. Wszystkie obecnie zamontowane poduszki mam firmy Hutchinson. Drgania pojawiają się kiedy silnik się zagrzeje i obroty spadają w okolicę 800. Telepie dosyć mocno, słychać plastiki. Podczas jazdy jest wszystko okej. Skontaktowałem się z mechanikiem, który stwierdził, że poduszki się ułożą po przejechaniu kilkuset km. Zrobiłem około 300km od czasu wymiany i niestety nie ma żadnej poprawy. Czy jest szansa, że poduszki rzeczywiście się ułożą? Czy może mechanik coś sknocił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - obroty spadają ponieważ odłącza się "ssanie" gdy silnik się zagrzeje (spada z 950 na 800). Takie obroty są prawidłowe dla tego silnika (wcześniej również tak było jednak po wymianie dolnej poduszki budą zaczęło telepać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!