Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 101kw piana w przewodach na powrocie z wtrysków


Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa najlepsze w tym wszystkim jest, że turbinę miałem ściągną i czyszczoną i kierownica chodziła dobrze. Walcze z tym ustrojstwem już chyba 3 lata, w czasie jazdy samochód nie traci na mocy, ale ten błąd jest denerwujący i na pewno nie wyskakuje bez przyczyny :( Zacząłem od turbiny, później wymiana przepływki, filtra powietrza, filtra paliwa, podmiany czujników o których wspomniałem wcześniej, przerobienie przewodów paliwa, aby zlikwidować piane na powrocie, test przelewowy. A ta uparta Renia dalej wywala mi błąd, zapomniałem też wspomnieć o błędzie, przy mocnym dociśnięciu gazu "STOP - injection fault", ale tu trzeba mocno mu przywalić, aby wyrzucił ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.12.2019 o 17:05, mary22 napisał(a):

przy mocnym dociśnięciu gazu "STOP - injection fault", ale tu trzeba mocno mu przywalić, aby wyrzucił ten błąd

Rozwiń  

To ewidentnie wina zaworków przelewowych, przy tego typu usterce zawsze wyrzuca "injection fault".  "Check injection" przeważnie spowodowane jest z nieodpowiednim doładowaniem. Też walczyłem w swoim poprzednim scenicu z podobnym komunikatem i wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawór turbiny a problem definitywnie rozwiązało czyszczenie kierownicy w turbinie. W Twoim przypadku może masz już zużytą pompę podciśnienia lub nieszczelne wężyki podciśnienia. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.12.2019 o 16:12, aniewa napisał(a):

Jak nie masz piany to nie ma sensu kombinować z przewodami i gruszką bo to nie jest przyczyną komunikatu check injection. 

Rozwiń  

Nie lekceważył bym ;

  - pęcherzy powietrznych pomiędzy filtrem paliwa a pompą,

 -  zabrudzonym paliwem z dużą ilością wody , benzyny,

 -  nie markowym filtrem paliwa,

 -  zaśniedziałymi złączami na regulatorze wydatku paliwa czy na wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.12.2019 o 17:21, aniewa napisał(a):

W Twoim przypadku może masz już zużytą pompę podciśnienia lub nieszczelne wężyki podciśnienia. 

Rozwiń  

 

Wężyki też mam wymienione na sylikonowe, możliwe za pompa Vacuum nie ogarnia, ale tu nie mam doświadczenia z wymianą niestety :(

Kiedyś ktoś wspominał na forum, że może takie błędy też powodować potencjometr pedału gazu :41_pensive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 16.12.2019 o 18:16, mary22 napisał(a):

Kiedyś ktoś wspominał na forum, że może takie błędy też powodować potencjometr pedału gazu :41_pensive:

Rozwiń  

 

Nie sądzę by to był pedał gazu, pewnie silnik by przerywał. Jak masz tempomat to możesz spróbować jazdy na tempomacie, wówczas pedał gazu nie bierze udziału w sterowaniu silnikiem.

Wymiana pompy vacu jest banalnie prosta. 

Możesz też odłączyć przepływomierz, błędu na desce nie będzie a sprawdzisz czy on nie powoduje problemów. 

Przy zaślepianiu egr sprawdzałeś czy rurka w kształcie fajki od egr do kolektora ssącego nie jest zawalona nagarem? Kiedyś spotkałem się z przypadkiem, że miała prześwit o średnicy dwugroszówki.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę też wymieniałem i z tym kombinowałem, bez efektu lub efekt był tylko na parę dni i błąd znowu się pojawiał. Rurkę od EGR dokładnie wyczyściłem, wiec to tez odpada, sprawdzę tak jak radzisz tempomatem dodając gaz z panelu na kierownicy i zobaczę czy wywali błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  W dniu 16.12.2019 o 16:51, aniewa napisał(a):

Przelewy nie są rewelacyjne ale da się z nimi jeździć. Nie powinny powodować błędów ale pomału szykuj kasę na wymianę zaworków.

Rozwiń  

 

@aniewa ile powinno być w zbiorniczkach, aby uznać że przelewy są ok?

Przypomnę ze test trwał 4min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naprawdę dobrych wtryskiwaczach nie nakapie więcej niż 6-10 ml po dwóch minutach. Albo i mniej. Norma renault przewiduje do 30 ml po dwóch minutach specjalnego cyklu uruchamianego clipem. Jest tam zaprogramowany wzrost obrotów i praca na biegu jałowym.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale przy mocniejszym "depnieciu" jest STOP+Injection fault, nie bede inwestował we wszystkie wtryski skoro jeden moze wyeliminować błąd. Zaworek wymienię sam, bo nie jest to skomplikowane, wtryski były wcześniej wyciągane do czyszczenia, wiec z wyciągnięciem nie będzie problemu. @aniewa zaworek oryginalny, czy pokusić sie o zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz w życiu kupiłem dwa chińskie i od razu się z tego wyleczyłem. Wtryskiwacze nawet nie zagadali a gwarancja na zaworki miała dwie strony formatu A4 różnych obwarowań. Kupuj tylko oryginał, wymiana naprawdę prosta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 5 lat temu kupowałem zaworki jak jeszcze zajmowałem się  regeneracją układów paliwowych delphi po opiłkach. Teraz tym się nie zajmuję i nie wiem który sprzedawca co oferuje. 

Przejrzałem oferty i i to co kupowałem wyglądało jak np. w TEJ ofercie. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!