Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 101kw piana w przewodach na powrocie z wtrysków


Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa najlepsze w tym wszystkim jest, że turbinę miałem ściągną i czyszczoną i kierownica chodziła dobrze. Walcze z tym ustrojstwem już chyba 3 lata, w czasie jazdy samochód nie traci na mocy, ale ten błąd jest denerwujący i na pewno nie wyskakuje bez przyczyny :( Zacząłem od turbiny, później wymiana przepływki, filtra powietrza, filtra paliwa, podmiany czujników o których wspomniałem wcześniej, przerobienie przewodów paliwa, aby zlikwidować piane na powrocie, test przelewowy. A ta uparta Renia dalej wywala mi błąd, zapomniałem też wspomnieć o błędzie, przy mocnym dociśnięciu gazu "STOP - injection fault", ale tu trzeba mocno mu przywalić, aby wyrzucił ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mary22 napisał:

przy mocnym dociśnięciu gazu "STOP - injection fault", ale tu trzeba mocno mu przywalić, aby wyrzucił ten błąd

To ewidentnie wina zaworków przelewowych, przy tego typu usterce zawsze wyrzuca "injection fault".  "Check injection" przeważnie spowodowane jest z nieodpowiednim doładowaniem. Też walczyłem w swoim poprzednim scenicu z podobnym komunikatem i wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawór turbiny a problem definitywnie rozwiązało czyszczenie kierownicy w turbinie. W Twoim przypadku może masz już zużytą pompę podciśnienia lub nieszczelne wężyki podciśnienia. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Jak nie masz piany to nie ma sensu kombinować z przewodami i gruszką bo to nie jest przyczyną komunikatu check injection. 

Nie lekceważył bym ;

  - pęcherzy powietrznych pomiędzy filtrem paliwa a pompą,

 -  zabrudzonym paliwem z dużą ilością wody , benzyny,

 -  nie markowym filtrem paliwa,

 -  zaśniedziałymi złączami na regulatorze wydatku paliwa czy na wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, aniewa napisał:

W Twoim przypadku może masz już zużytą pompę podciśnienia lub nieszczelne wężyki podciśnienia. 

 

Wężyki też mam wymienione na sylikonowe, możliwe za pompa Vacuum nie ogarnia, ale tu nie mam doświadczenia z wymianą niestety :(

Kiedyś ktoś wspominał na forum, że może takie błędy też powodować potencjometr pedału gazu :41_pensive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mary22 napisał:

Kiedyś ktoś wspominał na forum, że może takie błędy też powodować potencjometr pedału gazu :41_pensive:

 

Nie sądzę by to był pedał gazu, pewnie silnik by przerywał. Jak masz tempomat to możesz spróbować jazdy na tempomacie, wówczas pedał gazu nie bierze udziału w sterowaniu silnikiem.

Wymiana pompy vacu jest banalnie prosta. 

Możesz też odłączyć przepływomierz, błędu na desce nie będzie a sprawdzisz czy on nie powoduje problemów. 

Przy zaślepianiu egr sprawdzałeś czy rurka w kształcie fajki od egr do kolektora ssącego nie jest zawalona nagarem? Kiedyś spotkałem się z przypadkiem, że miała prześwit o średnicy dwugroszówki.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę też wymieniałem i z tym kombinowałem, bez efektu lub efekt był tylko na parę dni i błąd znowu się pojawiał. Rurkę od EGR dokładnie wyczyściłem, wiec to tez odpada, sprawdzę tak jak radzisz tempomatem dodając gaz z panelu na kierownicy i zobaczę czy wywali błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 16.12.2019 o 17:51, aniewa napisał:

Przelewy nie są rewelacyjne ale da się z nimi jeździć. Nie powinny powodować błędów ale pomału szykuj kasę na wymianę zaworków.

 

@aniewa ile powinno być w zbiorniczkach, aby uznać że przelewy są ok?

Przypomnę ze test trwał 4min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naprawdę dobrych wtryskiwaczach nie nakapie więcej niż 6-10 ml po dwóch minutach. Albo i mniej. Norma renault przewiduje do 30 ml po dwóch minutach specjalnego cyklu uruchamianego clipem. Jest tam zaprogramowany wzrost obrotów i praca na biegu jałowym.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale przy mocniejszym "depnieciu" jest STOP+Injection fault, nie bede inwestował we wszystkie wtryski skoro jeden moze wyeliminować błąd. Zaworek wymienię sam, bo nie jest to skomplikowane, wtryski były wcześniej wyciągane do czyszczenia, wiec z wyciągnięciem nie będzie problemu. @aniewa zaworek oryginalny, czy pokusić sie o zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz w życiu kupiłem dwa chińskie i od razu się z tego wyleczyłem. Wtryskiwacze nawet nie zagadali a gwarancja na zaworki miała dwie strony formatu A4 różnych obwarowań. Kupuj tylko oryginał, wymiana naprawdę prosta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 5 lat temu kupowałem zaworki jak jeszcze zajmowałem się  regeneracją układów paliwowych delphi po opiłkach. Teraz tym się nie zajmuję i nie wiem który sprzedawca co oferuje. 

Przejrzałem oferty i i to co kupowałem wyglądało jak np. w TEJ ofercie. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!