Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Roczny Megane niedawno po zakupie - usterki czy cechy?


Rekomendowane odpowiedzi

@altair4 Ok, ale to znaczy że jest to normalne czy to usterka?

 

Byłem w ASO. Nr 1, 3, 4 przyjęte do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy. Światła ustawione od ręki, natomiast nr 2 czyli klik pedału sprzęgła skwitowany krótkim "to normalne". Mądrzejszy będę za tydzień, bo takie mają terminy, oczywiście na samą diagnozę...

Edytowane przez marcar76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimatyzacji - mam ten sam problem, zgłosiłem przy okazji przeglądu rocznego - sprawdzili i powiedzieli, że układ sprawny i szczelny, ilość czynnika prawidłowa a odgłosy przelewania to normalna cecha zaworu rozprężnego. W jednym aucie jest to słyszalne, w innym nie i nic z tym nie zrobią. Z tego co widzę - nie jestem sam, zobaczymy czy komuś się uda rozgryźć temat. Acha, klima śmiga aż miło - oprócz tego nieszczęsnego przelewania nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jest Reno, czego oczekujecie? Każdy egzemplarz jest trochę inny. Mój np. wibruje na wolnych obrotach i poszarpuje na zimnym. Z pewnymi cechami tego auta trzeba się pogodzić i tyle. Do tego mam słaby słuch i założę się, że połowy dziwnych dźwięków po prostu nie słyszę :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO. I tak:

- klimatyzacja - sprawdzona, diagnoza wszystko sprawne i szczelne, a skoro pracuje prawidłowo to "ten typ tak ma" i trzeba się pogodzić ze zjawiskiem odgłosu przelewania.

- stuki w drzwiach - nasmarowano elementy drzwi, w tym zamki. O dziwo pomogło, mam nadzieję że na dłużej. Na razie problem rozwiązany.

- terkotanie po wciśnięciu pedału sprzęgła - podobno jest procedura serwisowa na ten problem, tylko że podczas mojej wizyty nie udało się połączyć z serwerem centrali i ściągnąć rozwiązania. Mechanik powiedział mi, że 2 lata temu był klient z tym samym dźwiękiem i problem rozwiązano, tylko za cholerę nie pamiętał jak. Ponieważ mam obowiązkowy przegląd w grudniu, umówiłem się że wtedy zajmą się też tym tematem, a do tego czasu ściągną sobie instrukcję. Samo sprzęgło pod kątem mechanicznym jest bez zastrzeżeń, problem jest "akustyczny".

 

Mimo wszystko warto było poświęcić chwilę czasu i zajrzeć do serwisu.

 

EDIT:

Zrobię edycję posta, bo trochę się podziało od ostatniego wpisu w sprawie problemu nr 1 oraz 4.

1. Dźwięk terkotania po wciśnięciu sprzęgła - ASO wymieniło najpierw przewód pompy sprzęgła, a później czujnik położenia pedału. Za pierwszą wymianą pomogło na jakieś 300 km. Potem problem wrócił, tyle że w tej chwili mam to dość wyraźnie słyszalne na zimnym silniku, a potem jest dużo lepiej (ciszej). Na razie olałem, bo nie ma żadnych innych problemów ze sprzęgłem. Gwarancję mam do kwietnia, jak znajdę czas to może podjadę do innego ASO i zapytam czy nie mają pomysłu. Które ASO w Katowicach lub okolicy jest Waszym zdaniem najlepsze?

4. Grzechotanie (stukanie) szyb w drzwiach - ASO wymieniło mi uszczelki szyb, te filcowe, jednak problem powrócił gdy po okresie opadów deszczu zrobiło się sucho. Jednak sam znalazłem rozwiązanie na forum BMW. Tam ludzie skarżyli się na to samo, włącznie z trzeszczeniem szyb podczas jazdy po wertepach. Okazuje się, że te filcowe uszczelki łapią wilgoć jeśli szyby są otwierane i potem po wyschnięciu właśnie tak tłuką. Rada jest prosta - nasmarować te uszczelki, tylko broń Boże nie silikonem (bo ten jak stwardnie to dopiero trzeszczy), ale czymś na bazie wazeliny (polecali Sonax sztyft do uszczelek). Ponieważ nie chciało mi się szukać tego sztyftu, użyłem zwykłej wazeliny technicznej kupionej w najbliższym sklepie. Pomogło całkowicie, wreszcie jest cisza, nawet jak jadę po dziurawym szutrze z garażu do ulicy. Jak to zrobić w razie gdyby ktoś miał taki problem? Opuszczamy szybę i smarujemy uszczelkę dookoła szyby stojąc na zewnątrz auta. Chodzi o tą filcową, do której szyba przylega po zamknięciu okna. Właściwie to wysmarowałem tylko na bokach i wystarczyło. Nie chciałem smarować od góry, żeby krawędź szyby po otwarciu nie była ufajdana tą wazeliną. Na bokach nie widać. Zdaję sobie sprawę, że ten "zabieg" trzeba będzie pewnie co kilka miesięcy powtarzać, ale przynajmniej wiem co to jest i jak sobie poradzić. Dodam tylko, że te dźwięki w 90% przypadały na drzwi kierowcy, a to dlatego że otwieram szybę przy czytniku karty na parkingu w pracy i to wtedy w czasie deszczu tam się dostaje trochę wilgoci.

 

Oprócz tego zrobiłem przegląd, kazałem dodatkowo wymienić olej i ponieważ oddano mi auto z adnotacją "brak uwag", cieszę się jazdą. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za udział w dyskusji.

Edytowane przez marcar76
Znalezienie rozwiązania problemu nr 4 - uszczelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!