Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Roczny Megane niedawno po zakupie - usterki czy cechy?


Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja - latem kupiłem rocznego Megane 3 Grandtour od dilera z przebiegiem 43 tyś. Pojeździłem dotąd bardzo niewiele, bo około 2 tyś km, ale zauważyłem kilka niepokojących drobiazgów i zastanawiam się czy kwalifikują się na naprawę do ASO w ramach gwarancji, czy raczej "ten typ tak ma". Po kolei:

 

1. Podczas postoju auta (np. w oczekiwaniu na zielone światło) po wciśnięciu pedału sprzęgła słychać ciche terkotanie w rytm pracy silnika. Odgłos jest naprawdę cichy, ale jest. Po puszczeniu sprzęgła znika całkowicie (oczywiście silnik pracuje, start/stop wyłączony), po ponownym wciśnięciu sprzęgła znowu się pojawia. W czasie jazdy tego nie słyszę, ale prawdopodobnie szum opon i silnika zagłusza. Na pedale nie ma żadnych drgań ani "mrowienia". Czy ktoś z Was może tak miał lub ma? To wibracje od jakiegoś plastiku czy jednak np. łożysko oporowe sprzęgła? Przypomnę silnik 1,5 dCi Energy 110.

2. Podczas puszczania sprzęgła słychać pojedyncze brzdęknięcie sprzężny. Niby nic, ale irytuje. Wzrokowo wszystko wydaje się być z nią ok, nie wpadł tam żaden kamyk ani nic takiego.

3. Gdy jest ciepło na zewnątrz i klimatyzacja chłodzi, z kratek środkowych wydobywa się dziwny szelest, dość głośny, jakby się woda w rurach przelewała. Gdy działa ogrzewanie, tego szelestu nie ma. Jeździłem autami przeróżnych marek, ale takiego czegoś nie spotkałem jeszcze nigdy.

4. Podczas jazdy po nierównej drodze np. szutrowej z okolic drzwi przednich (szczególnie lewych) dobiega stukanie jakby szyba była luźna lub coś w nią uderzało pod tapicerką. Na dotyk szyba jest dobrze zamocowana, luzów nie ma.

5. Lewe światło mam ustawione wyżej niż prawe (widać np na bramie garażowej), ale to domyślam się kwestia regulacji i stosunkowo najłatwiejsza rzecz do poprawy.

 

Jak myślicie, czy to są rzeczy z którymi powinienem zawracać sobie głowę i jechać na serwis, czy raczej usłyszę że to typowe cechy i nic nie zrobią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci diesel skoro tak mało jeździsz? Jak masz gwarancję to jedź na serwis z każdą pierdołą jaka Cię niepokoi. Ja bym jechał z punktem 1, 2, 4, może 5 (najwyżej wyregulują). Punkt 3 może wskazywać na zbyt małą ilość czynnika chłodzącego w układzie i niedostateczne smarowanie sprężarki klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pbet napisał:

Po co Ci diesel skoro tak mało jeździsz?

Miałem jeszcze stare auto i nim jeździłem zanim go sprzedałem. Teraz już jeżdżę Renatą codziennie 30 km do pracy w jedną stronę. Zadowolony?

 

@tomekrus 4. - pomogło?

Edytowane przez marcar76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :-) Pytałem z ciekawości myśląc, że taka będzie tendencja :-) Wracając do Twojego pytania to po przemyśleniu pkt. 3 też bym zgłosił przy okazji reklamacji. Nie masz nic do stracenia więc cokolwiek Ci nie powiedzą to warto. Jeśli jest gwarancja to trzeba z niej korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Ogólnie auto mi się podoba, tylko to radio a właściwie głośniki. No ale to już wiesz z innego wątku ;)

Wracając do tematu - podjadę do ASO i zobaczymy co powiedzą. Najbardziej mnie martwi to sprzęgło.

Edytowane przez marcar76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, marcar76 napisał:

Miałem jeszcze stare auto i nim jeździłem zanim go sprzedałem. Teraz już jeżdżę Renatą codziennie 30 km do pracy w jedną stronę. Zadowolony?

 

@tomekrus 4. - pomogło?

 

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Kolega @marcar76 ma dokładnie do samo co ja: kombi, 1.5 :-) i jak mniemam, to wersja Limited. Przeszliśmy dokładnie tę samą drogę, ja kupiłem swojego w lipcu, z tym że mój miał wówczas 36 kkm.

 

A stricte odnośnie tematu:

  1. Wydaje mi się, że też tak mam, ale się przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi. Spróbuję dzisiaj to jeszcze stwierdzić. Tzn. sprzęgło lekko drga jak się je dotknie nogą - jak jest wyciśnięte, ale jak rozumiem nie o to chodzi.
  2. To chyba nie jest duży problem, u mnie w MIII nie występuje, ale nie jestem pewny czy czasem coś takiego nie występuje w Megane II, którym jeździłem wcześniej (teraz przejęła żona, więc dawno go nie widziałem :-) ).
  3. Mam tak samo, i jak @tomekrus również nic z tym nie robię. Słuchać to naprawdę cicho i faktycznie dobre porównanie - jakby się woda przelewała. Uznałem to za prawidłową pracę, zwłaszcza, że klima chłodziła w lecie aż miło (kupiłem auto 20 lipca).
  4. Tego nie miałem, zgłosiłbym w ASO.
  5. Jeżeli różnica poziomów jest nieznaczna, to pewnie nic to nie szkodzi - mam tak w Megane II i mechanik mówił, żeby tego nie ruszać, zwłaszcza że po sprawdzeniu na maszynie (tej co na SKP) wychodzi, że jest wszystko w porządku. Ale samochód jest w końcu na gwarancji, więc spokojnie możesz z tym jechać. Pytanie na ile są w stanie to poprawić.

Pozdrowienia i zadowolenia z użytkowania samochodu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, konwil napisał:

Widzę, że Kolega @marcar76 ma dokładnie do samo co ja: kombi, 1.5 :-) i jak mniemam, to wersja Limited. Przeszliśmy dokładnie tę samą drogę, ja kupiłem swojego w lipcu, z tym że mój miał wówczas 36 kkm.

Tak, Limited :-) Wydaje mi się, że nawet kolor mamy ten sam (srebrny)? Trochę się ich naoglądałem, bo szukałem egzemplarza z ładnie utrzymanym wnętrzem. Trafiłem też taki co przy okazji był "niemalowany powtórnie" nigdzie, więc się zdecydowałem.

 

Wracając do meritum:

1. U mnie nie ma drgań pedału, tylko właśnie coś mi cichutko terkocze. Wyczytałem gdzieś w necie, że to może być łożysko oporowe sprzęgła, dlatego chcę to sprawdzić w ASO. Dam znać co zdiagnozowali, może Tobie @konwil akurat się ta informacja przyda.

2. Oczywiście to drobiazg, słychać taki właśnie klik jak to opisał @niebianskaskurwoala jednak ... trochę mnie wkurza.

3. Z klimą u mnie jest to dość głośne "przelewanie". Nawet pasażerowie pytali "co to za ukryte życie w tej instalacji". Radio załatwia sprawę, no ale skoro inni też to mają to pewnie serwis mnie z tym spławi. Tak jak u Was klima chłodzi bardzo wydajnie i nic nie śmierdzi.

4. Zgłoszę na pewno, zwłaszcza że już mam od @tomekrus info że chodzi o uszczelkę.

5. wiadomo, do kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do wyboru 2 czarne i 1 srebrny, a jakbym się uparł, to był też 1 szary/grafitowy (jeździł nim akurat kierownik komisu), a kupiłem u Pietrzaka. Wybrałem czarny - srebrny miał akurat >50 kkm, a drugi czarny 25 kkm, ale był malowany błotnik PP i słupek A, i chyba też drzwi. Też mam oryginalny lakier i zadbane wnętrze (jeden z nich miał rozerwany podłokietnik i rozgryzioną osłonę pod maską, a srebrny połamane mocowanie rolety). Mam gwarancję do maja 2018, a do stycznia muszę pojechać na przegląd (za ok. 4000 km), wtedy też mi go - mam nadzieję - sprawdzą. Będzie to pewnie ostatni przegląd w ASO. Jeździłeś wcześniej innymi samochodami, więc może patrzysz pod innym kątem :arrow: ja mam za sobą staż prawie 100 kkm i 5 lat jazdy Megane II z 1.5 dCi i generalnie nowy samochód mnie zaskoczył na plus (cichszy, mniejsze spalanie, klima sprawniej chłodzi), nie zauważyłem niczego niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Pietrzaka oglądałem Tce, bo początkowo chciałem kupić benzynę. Po jeździe próbnej stwierdziłem, że jednak po 8 latach z peugeotami HDI wolę diesla :-)

Z kolorami trochę kiszka, wybierać można było właściwie tylko w srebrnych i czarnych. Chciałem grafitowy, taki był w Oświęcimiu ale po wizycie z zaskoczenia (bez umawiania) nabrałem nieufności do tamtejszego salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!