Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Roczny Megane niedawno po zakupie - usterki czy cechy?


Rekomendowane odpowiedzi

@altair4 Ok, ale to znaczy że jest to normalne czy to usterka?

 

Byłem w ASO. Nr 1, 3, 4 przyjęte do zdiagnozowania i ewentualnej naprawy. Światła ustawione od ręki, natomiast nr 2 czyli klik pedału sprzęgła skwitowany krótkim "to normalne". Mądrzejszy będę za tydzień, bo takie mają terminy, oczywiście na samą diagnozę...

Edytowane przez marcar76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimatyzacji - mam ten sam problem, zgłosiłem przy okazji przeglądu rocznego - sprawdzili i powiedzieli, że układ sprawny i szczelny, ilość czynnika prawidłowa a odgłosy przelewania to normalna cecha zaworu rozprężnego. W jednym aucie jest to słyszalne, w innym nie i nic z tym nie zrobią. Z tego co widzę - nie jestem sam, zobaczymy czy komuś się uda rozgryźć temat. Acha, klima śmiga aż miło - oprócz tego nieszczęsnego przelewania nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jest Reno, czego oczekujecie? Każdy egzemplarz jest trochę inny. Mój np. wibruje na wolnych obrotach i poszarpuje na zimnym. Z pewnymi cechami tego auta trzeba się pogodzić i tyle. Do tego mam słaby słuch i założę się, że połowy dziwnych dźwięków po prostu nie słyszę :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO. I tak:

- klimatyzacja - sprawdzona, diagnoza wszystko sprawne i szczelne, a skoro pracuje prawidłowo to "ten typ tak ma" i trzeba się pogodzić ze zjawiskiem odgłosu przelewania.

- stuki w drzwiach - nasmarowano elementy drzwi, w tym zamki. O dziwo pomogło, mam nadzieję że na dłużej. Na razie problem rozwiązany.

- terkotanie po wciśnięciu pedału sprzęgła - podobno jest procedura serwisowa na ten problem, tylko że podczas mojej wizyty nie udało się połączyć z serwerem centrali i ściągnąć rozwiązania. Mechanik powiedział mi, że 2 lata temu był klient z tym samym dźwiękiem i problem rozwiązano, tylko za cholerę nie pamiętał jak. Ponieważ mam obowiązkowy przegląd w grudniu, umówiłem się że wtedy zajmą się też tym tematem, a do tego czasu ściągną sobie instrukcję. Samo sprzęgło pod kątem mechanicznym jest bez zastrzeżeń, problem jest "akustyczny".

 

Mimo wszystko warto było poświęcić chwilę czasu i zajrzeć do serwisu.

 

EDIT:

Zrobię edycję posta, bo trochę się podziało od ostatniego wpisu w sprawie problemu nr 1 oraz 4.

1. Dźwięk terkotania po wciśnięciu sprzęgła - ASO wymieniło najpierw przewód pompy sprzęgła, a później czujnik położenia pedału. Za pierwszą wymianą pomogło na jakieś 300 km. Potem problem wrócił, tyle że w tej chwili mam to dość wyraźnie słyszalne na zimnym silniku, a potem jest dużo lepiej (ciszej). Na razie olałem, bo nie ma żadnych innych problemów ze sprzęgłem. Gwarancję mam do kwietnia, jak znajdę czas to może podjadę do innego ASO i zapytam czy nie mają pomysłu. Które ASO w Katowicach lub okolicy jest Waszym zdaniem najlepsze?

4. Grzechotanie (stukanie) szyb w drzwiach - ASO wymieniło mi uszczelki szyb, te filcowe, jednak problem powrócił gdy po okresie opadów deszczu zrobiło się sucho. Jednak sam znalazłem rozwiązanie na forum BMW. Tam ludzie skarżyli się na to samo, włącznie z trzeszczeniem szyb podczas jazdy po wertepach. Okazuje się, że te filcowe uszczelki łapią wilgoć jeśli szyby są otwierane i potem po wyschnięciu właśnie tak tłuką. Rada jest prosta - nasmarować te uszczelki, tylko broń Boże nie silikonem (bo ten jak stwardnie to dopiero trzeszczy), ale czymś na bazie wazeliny (polecali Sonax sztyft do uszczelek). Ponieważ nie chciało mi się szukać tego sztyftu, użyłem zwykłej wazeliny technicznej kupionej w najbliższym sklepie. Pomogło całkowicie, wreszcie jest cisza, nawet jak jadę po dziurawym szutrze z garażu do ulicy. Jak to zrobić w razie gdyby ktoś miał taki problem? Opuszczamy szybę i smarujemy uszczelkę dookoła szyby stojąc na zewnątrz auta. Chodzi o tą filcową, do której szyba przylega po zamknięciu okna. Właściwie to wysmarowałem tylko na bokach i wystarczyło. Nie chciałem smarować od góry, żeby krawędź szyby po otwarciu nie była ufajdana tą wazeliną. Na bokach nie widać. Zdaję sobie sprawę, że ten "zabieg" trzeba będzie pewnie co kilka miesięcy powtarzać, ale przynajmniej wiem co to jest i jak sobie poradzić. Dodam tylko, że te dźwięki w 90% przypadały na drzwi kierowcy, a to dlatego że otwieram szybę przy czytniku karty na parkingu w pracy i to wtedy w czasie deszczu tam się dostaje trochę wilgoci.

 

Oprócz tego zrobiłem przegląd, kazałem dodatkowo wymienić olej i ponieważ oddano mi auto z adnotacją "brak uwag", cieszę się jazdą. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za udział w dyskusji.

Edytowane przez marcar76
Znalezienie rozwiązania problemu nr 4 - uszczelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!