Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dźwięk grzechotki silnika? Niepokojące odgłosy 1.2 TCe 130KM


mythqt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

poproszę Was o opinie, czy „ten typ tak ma”, czy coś z silnikiem jest nie halo.

Pacjent – Megane IV Grandtour 1.2 TCe 130KM, 9000 km przebiegu. Na zimnym silniku słychać dźwięk jakby grzechotki na 2. i 3. biegu w okolicach 2500-3000 obrotów. Pod górkę jest trochę głośniej. Po rozgrzaniu silnika dźwięk jest nadal słyszalny (choć zdecydowanie mniej) wewnątrz kabiny. Zmiana trybu jazdy nie ma żadnego wpływu. Dźwięk nie pojawiał się od nowości.

 

Poniżej link do filmiku, na którym słychać wspomniany dźwięk (proszę zignorować wiatr).

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Odgrzewam kotleta - czy komuś udało się rozwikłać tę zagadkę? U mnie słychać podobny dźwięk, coś jakby "charczenie" nawet przy zamkniętych oknach. Początkowo myślałem, że to dźwięk pędu powietrza wpada do środka przez uszczelki drzwi, ale potem sporadycznie zacząłem jeździć jako pasażer i siedząc na innych miejscach dźwięk nie jest już tak wyraźny, co oznacza, że jest najbardziej słyszalny siedząc za kierownicą. Gdy w trakcie jazdy wcisnę sprzęgło, to dźwięk nie pojawia się nawet przy dodawaniu gazu, co może sugerować, że jest on słyszalny tylko wtedy, gdy skrzynia pracuje pod obiążeniem. W najbliższym czasie udam się do ASO, ale może ktoś już zna diagnozę, którą mógłbym zasugerować magikom z serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłeś w tym serwisie? Wiesz już może co jest przyczyną tego charczenia? Mam identyczne charczenie, tylko pod obciążeniem skrzyni. Auto ma dopiero tydzień i przejechane 300km.

 
Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam "charczenie" od wyjazdu z salonu. Jak jadę ze stałą prędkością, załóżmy 1800 obrotów 4 bieg, wyłączę radio to słyszę z przodu gdzieś z lewej ( zza kratek) takie specyficzne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem ostatnio przygodę z kuną (rura dolotowa + mata do wymiany), liczyłem, że może dźwięk ustanie, jednak nic z tego.

Wybrałem się po raz kolejny do serwisu, tym razem w Będzinie (Renault Tandem), z przygotowanym uprzednio nowym nagraniem tych odgłosów. Podczas jazdy z głównym mechanikiem nic, na postoju nic. Już chcieli mnie spławić, ale zasugerowałem napinacz rozrządu, na co mechanik stwierdził, że musi jeszcze sprawdzić w jakiejś bazie czegoś tam. Wrócił po kilku minutach i przekazał serwisantowi: „Umów pana na przyszły tydzień, na cały dzień, musimy sprawdzić napinacz i rozrząd”.

Niby się cieszę, bo w końcu jakiś konkret, a z drugiej strony czemu muszę takie rzeczy sugerować mechanikom...

Także przyszły tydzień, środa, jestem dobrej myśli. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do ASO, wziąłem gościa z serwisu na przejażdżkę i stało się coś, co nazywam syndromem "bolącego zęba", tzn. jak ząb boli i idzie się do dentysty, to przestaje. Podobnie było w tym przypadku, wsiadamy do auta, jedziemy i cisza... Zostawiłem auto na jeden dzień, niby nim jeździli i nic nie stwierdzili. Pojechałem odebrać auto, wyjeżdżam z salonu i oczywiście dźwięk słychać... Nie wiem czy chce mi się coś z tym dalej robić, mam gwarancję jeszcze na 70000 km, więc najwyżej będę jeździł, aż coś się wykrzaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem wczoraj samochód przed końcem dnia.

Wymieniony rozrząd, napinacz, uszczelki, oczywiście na gwarancji. Problem terkotania zniknął.

11 godzin temu, bziku123 napisał:

...nic w aso w Kato nie stwierdzili silnik tak ma i tyle 

Jeszcze mi powiedz, że byłeś w Renault Pietrzak i obsługiwała Cię „gwiazda” disco polo niejaki Jarosław „Long” Grzesista :)

Niestety ale to nie samochód tylko to oni „tak mają”, że nie potrafią zlokalizować źródła problemu i trzeba im podawać wszystko na tacy.

No to jeszcze problem skrzypiącego fotela kierowcy do rozwiązania i samochód będzie prawie taki, jaki powininen być od nowości! /koniecsarkazmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotel mam akurat ok;p 

Kurczę z całym szacunkiem nie sądziłem że to aż taki problem;( mam ten sam problem charczenia od lewej strony , 2 dni po odebraniu auta zglaszalem to i szarpanie na spokojnej jeździe ale niestety nic aso nie stwierdzili , czy komuś jeszcze wymienili to co koledze mythqt?, teraz mam mętlik czy zgłaszać,  wiem w Kato to porażka,  a jak w Rybniku serwis ? Dziwne każdy tak ma ?czy olewa temat charczenia że ten typ tak ma ?

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!