Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Geometria po wymianie przekładni kierowniczej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W ostatnich dniach wymieniałam przekładnie kierowniczą, po czy pojechałam na geometrię 3D. W załączniku przedstawiam jej wynik. Nie jest szczególnie zachwycający zapewne bo sporo danych  czerwonych. Pan, który robił geometrię zasugerował, żeby za 10 tys. km podjechać i sprawdzić czy się pogorszyło. Samochód prowadzi się dobrze, nie widać by opony były ścięte, nie ściąga go w żadnym kierunku, nie myszkuje po drodze. W zawieszeniu wcześniej były wymieniane sworznie, a teraz kompletna nowa przekładnia TRW z drążkami i końcówkami. Zastanawiam się czy te odchyłki poza zakresem są mocno złe (nie potrafię samodzielnie poradzić sobie z analizą tych wartości) czy to początek końca mojej radości z tego samochodu i trzeba będzie pomyśleć o zmianie samochodu. Będę wdzięczna za pomoc.

20171111_065713.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety prawy tył masz źle. Szkoda tej opony bo pół minuty to już na oko widać. Robią to na geometrii za dodatkową opłatą, ale pewnie nie było porządnego mechanika.

Resztę masz bardzo  dobrze i nie trzeba myśleć o zmianie samochodu. Zbieżność całkowita 0,00 to rewelacyjny wynik.

Podjedź jeszcze raz i porozmawiaj o tym tyle. Wystarczy, że podłączy prawą stronę.

Tam coś było wcześniej robione lub się dzieje na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy tył masz blisko  zera, bo 0,03 stopnia błędu, to pomimo, że jest na czerwono jest dobrze. Na prawym ledwie się zmieścił w normie.

Sprawdziłem, że nic z tym zrobić nie idzie, czyli  tak trzeba jeździć,. Może któraś sprężyna jest krótsza. Dopóki  tył nie hałasuje na nierównościach nic z tym nie rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużego pola manewru nie masz.

Jedyna regulacja, w całym zawieszeniu, jaka jest możliwa w Megane 2 to regulacja zbieżności.

Pozostaje jedynie szukać luzów. Ale pewnie diagnosta zanim zaczął pracę, dokładnie to sprawdził, przynajmniej powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nie bardzo sprawdził. Cała operacja trwała 10 minut łącznie z założeniem sprzętu na koła, zdjęciem, regulacją na drążkach/końcówkach, zrobieniem wydruku i skasowaniem stówki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo podczas pomiaru przednie koła stały na takich metalowych okrągłych elementach umieszczonych na kanale, potem przetoczył samochód o jakies 30 cm żeby przednie koła nie stały na tych elementach (nie bardzo wiem jak mam to określić;)). Nie dźwigał przodu do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!