Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padające wtryski po 100tys km?


thores

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Ostatnio Renia poszła do lepszego posprawdzania (miesiąc po zakupie) i poza drobniejszymi rzeczami, na które powiedzmy, że byłem gotowy, wyszło że korekty wtryskow są 'lekko poza norma', niestety nie dopytalem o wartości. Serwis (specjalizujący się we francuzach) twierdzi że trzeba pomyśleć powoli o wymianie. Tak czy tak będę chciał to potwierdzić jeszcze w innym miejscu. Pytanie moje,  to czy możliwe jest tak szybkie padanie wtryskow? Przebieg 104tys km, auto poleasingowe z 2014, więc raczej siemens, który powinien więcej wytrzymać. Można z tym coś pojeździć jeszcze bez szkody dla innych rzeczy i czy próbować bawić się dolewaniem czegoś do paliwa? Nie do końca uśmiecha mi się na dzień dobry wywalić 4 tys. ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thores napisał:

wyszło że korekty wtrysków są 'lekko poza norma', niestety nie dopytałem o wartości.

Warto dopytać o wartości, warto dodawać do paliwa olej 2T. 

Wymienić filtr paliwa i oleju na markowy ( mann, knecht, purflux ) a olej wymieniać co 10.000 km do 12.000 km, dać po garach ( wysokie obroty ) na odcinku 100 km do 150 km, obserwować zużycie paliwa, nie katować turbiny.

Jeżeli komputer nie wykazuje błędów, silnik równo pracuje a auto dobrze się zbiera  to wszystko jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thores napisał:

Nie do końca uśmiecha mi się na dzień dobry wywalić 4 tys. ;-) 

Witam. Nie przesadzajmy. Za 2,5 tyś. ogarniesz temat. Ja za wtryski i diagnostykę/zaprogramowanie zapłaciłem ~ 2300 zł. Co do poprawy korekt są lepsze dodatki, np: Archoil AR6900D-max.

Edytowane przez bacablue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, thores napisał:

Przebieg 104tys km, auto poleasingowe z 2014, więc raczej siemens, który powinien więcej wytrzymać.

 

Tam siedzi bosh nie siemens.Jakieś objawy poza korektami?

Zrób test przelewowy wtrysków.Więcej powie niż korekty na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym szukaniem dziury w całym to trochę prawda. Nie widzę innych objawów niż to, że trochę mi się wydaje, że za głośno często słyszę pracę silnika /wtrysków. Ze szperania po necie i forum wyszło mi, że ten typ tak ma, no ale po oddaniu samochodu do dokładniejszego sprawdzenia wyszło co wyszło. Nie mam porównania, ale wydaje mi się, że samochód  całkiem normalnie jeździ. Dam znać co do tych wartości jak je poznam i być może rzeczywiście spróbuję jakichś dolewek. Olej był zmieniany po zakupie (elf z odpowiednią normą renault),  filtr paliwa pójdzie do wymiany. Co do cen za wtryski, to nie chce mi wyjść inaczej niż 1tys. za sztukę VDO, czyli jak dobrze kumam to siemens. 

Edytowane przez thores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar trochę bezawaryjnie pojeździć autem, to wszelkie dodatki czyszczące (czytaj o właściwościach ściernych), nie są korzystne dla układu wtryskowego, mimo że niektórzy próbują to wmówić innym. Wtryski czyści się ultradźwiękami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, thores napisał:

Nie widzę innych objawów niż to

Odpuść, szukają naiwnego. 100 tys przebiegu to jest tyle co nic. Jak wspomniano wyżej tylko 2T do paliwa, żadnych innych dziwadeł czyszczących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie wtrysków Siemensa używanych w Megane III

Nie dają się zregenerować, najtańsze kosztują około 700 zł.

Przy przebiegu około 30 tys km padły mi dwa wtryski.

Sam zrobiłem testy przelewowe, diagnostykę i sam wymieniłem.

W korekty nie ma się co bawić, wystarczą testy przelewowe i dokładne sprawdzenie spalania.

Jeśli w identycznych warunkach spalanie jest >0.2 l/100km większe wtedy ewentualnie korekty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, czyli jednak mogą padać wcześniej. Miałeś jakieś objawy? Tak z ciekawości, gdzie można dostać te wtryski w takiej cenie? Mi nie udało się trafić poniżej 1tys. Jaki jest mniej więcej koszt testu? Wiem, że jest to proste do zrobienia samemu, jednak nie mam zbytnio czasu i chęci bawić się przy samochodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski padają, bo właściciele aut ;

-leją paliwo byle jakie,

-nie wymieniają filtra paliwa,

-nie dodają oleju 2T do paliwa, 

-sięgają po preparaty czyszczące wtryski,

-eksploatują auto mimo zapalonych kontrolek. 

A stąd jest już b.blisko do zniszczenia wtrysków i pompy wtryskowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( leją paliwo byle jakie,)

Andrzej -2010 jeszcze ,żeby na stacjach benzynowych właściciele wieszali baner "tu tankujemy byle jakie paliwo ", wtedy każdy by wiedział gdzie nie tankować.

Więc  daj sobie spokój z tym paliwem byle jakim i nie strasz ludzi !

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!