Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak moc, / P0110 P0100 P0235 P2226


Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku dniach spędzonych na użeraniu się z samochodem - Megane II ph I cc 1.9 dci 120 km , postanowiłem poszukać pomocy na forum..

Samochód działał normalnie, ale co jakiś czas po wciśnięciu pedału gazu przyśpieszał ospale (jakby bez turbiny) – pomagało wówczas popuszczenie gazu i wciśnięcie go ponownie. Zrobiłem test przy pomocy ELM i wyskoczyły mi takie o to błędy:

 

1.thumb.png.6123d2b2ae88e3774ee056b900d0768b.png

 

Zacząłem od wymiany czujnika doładowania turbiny (używany ale oryginalny) – nic to nie dało.

Następną rzeczą jaką zrobiłem była wymiana przepływomierza (na używany oryginalny) – jak się okazało jeden z pręcików był ułamany.

To również nie pomogło a z samochodem jest tylko gorzej. W ogóle nie można się nim rozpędzić, zachowuje się tak jakby silnik miał 30 km, aż strach w mieście jeździć – potrzebuje kilku minut i 3 biegu by rozpędzić się do 50 km/h. Obecnie ELM pokazuje takie błędy:

 

2.thumb.png.43bd9a858fd1952a89f986fbb8a7eaed.png

 

Doszedł więc P0110.

Sytuacja zmienia się w chwili odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia doładowania – wówczas samochód ma ok 60 -  70 % mocy – tzn. przyśpiesza ale jakby bez turbiny. Po podpięciu czujnika objawy wracają (towarzyszy temu dziwny dźwięk – jakby świst / gwizd). Dodam jeszcze, że wszystkie styki przeczyszone (w tym kostka w zaworze sterowania turbiną) i wymieniona został na nową kostka przepływomierza..

 

Panowie – czy ktoś ma jakieś sugestie ?

Edytowane przez urbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ostatnio dużo było jazd po mieście? Kierunek poszukiwania prawidłowy, z tym że na 100 % użyty przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania muszą być oryginał. Nic nie napisałeś jak reaguje silnik po odpięciu wtyczki z przepływomierza. Zalecam sprawdzić filtr powietrza, EGR, czystość i szczelność układu dolotowego oraz stan świec żarowych, wymienić profilaktycznie filtr paliwa na markowy ( mann, knecht, purflux)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- EGR wyczyszczony

- odpięcie wtyczki od przepływomierza - brak reakcji

- czujnik ciśnienia i przepłymowierz założone oryginalne,

- Filtr powietrza wyczyszczony (był w dobrej kondycji);

- układ dolotowy przepatrzony - nie widać nieszczelności, wszystkie łącznie są ok

 

Stanu świec zarowych przyznam się nie sprawdzałem - odpala na dotyk. Nie sprawdzałem ich bo prawpodobonie nie w nich problem (nie byłoby chyba różnicy w w pracy silnika przy podpiętym / odłączonym czujniku ciśnienia doładowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg auta? Warto zaślepić wyczyszczony EGR.

Przepływomierz musi być oryginał i o takim samym numerze jak ten stary. Jeżeli auto nie reaguje na odpięcie kostki od przepływomierza to masz; uszkodzony/niewłaściwy przepływomierz, uszkodzoną wiązkę elektryczną przepływomierza, uszkodzone uszczelnienie. Po odpięciu przepływomierza, auto powinno jeździć znacznie lepiej, gdyż komputer ustawia się na wartości domyślnej. Błędy zarejestrowane, świadczą o uszkodzonym przepływomie-rzu, czujniku ciśnienia i świecach żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Po odpięciu przepływomierza, auto powinno jeździć znacznie lepiej, gdyż komputer ustawia się na wartości domyślnej. Błędy zarejestrowane, świadczą o uszkodzonym przepływomie-rzu, czujniku ciśnienia i świecach żarowych.

 

Napisał, że po odpięciu przepływki nie ma różnicy, więc obstawiam, że przepływka jest ok, miałem takie same błędy ostatnio w 1,9 jtd, tez pokazywało przepływkę, a okazało się, że EGR był zacięty.

 

@urbnPisałeś, że EGR czyszczony, ale czy sprawdzone było czy on w ogóle działa poprawnie? u mnie nie pokazywało błędy EGR tylko własnie błąd przepływki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechałem ok 100 km z odpiętą przepływką i czujnikiem doładowania, objawy są następujące:

- moc ok 50 %, turbina się nie włącza 

- przy mocnym wciśnięciu gazu słychać jakby chrobotanie (przy podłączonej przepływce tego nie ma) oraz kiedy obroty silnika dojdą do ok 2100 zaczyna mocno kopcić z wydechu (ciemno siwy dym) 

- na odłączonej przepływce check iniection raz się pojawia a innym razem (po ponownym zapłonie) nie. Na podłączonej błąd ten występuje prawie cały czas

- na odłączonej przepływce podczas jazdy cały czas wyświetla się symbol grzania świec żarowych (cały czas)

 

Przy odłączonym przepływomierzu i podłączonym czujniku doładowania - moc prawie zerowa - ciężko sie rozpędzić. 

 

Dziś powinienem otrzymać nowen świce bo wczoraj je zamówiłem.

Czy wskazane objawy nie świadczą czasem o tym, że turbnina się posypała ?

 

Przebieg pojazdu 210 tys., w grudniu planowałem wymianę rozrządu. EGR sprawdzałem mechanicznie - zawór się przesuwa. 

Edytowane przez urbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie węże, którymi idzie powietrze od turbo masz całe? Ja miałem podobne objawy w 1,9jtd jak był pęknięty wąż Turbo - IC, auto miało mniej mocy, dymiło na czarno, przechodziło w tryb awaryjny

 

Ok, doczytałem, że masz wszystko całe. Do usunięcia

Edytowane przez Tiagra4700
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Przy mocnym wciśnięciu gazu słychać jakby chrobotanie (przy podłączonej przepływce tego nie ma) oraz kiedy obroty silnika dojdą do ok 2100 zaczyna mocno kopcić z wydechu (ciemno siwy dym). Rozumie, że wyniki te są przy użyciu części sprawnych i w 100 % oryginał.Czy można określić, zamiast chrobotania/terkotanie -to by potwierdzało tezę kolegi Tiagra4700 o niesprawnym EGR, który uszkodzony terkocze. Wyczyszczony EGR, nie znaczy sprawny. 

-Uszkodzony EGR to ; spadek mocy silnika, słaba reakcja na gaz, zwiększone zużycia paliwa, nierówna praca silnika, kopcenie. Rozłącz kostkę z EGR-a, zobacz jak turbina chodzi? Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji EGR. W większości przypadków EGR blokuje się w pozycji otwartej. Zabrudzony EGR otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie. Uszkodzony EGR może wpływać na błędy przepływomierza i czujnika doładowania. Dla Twojego dobra, w większości przypadków, przy tym przebiegu albo nowy EGR albo zaślepiony.

czujnik-cisnienia-doladowania.thumb.jpg.46632688c82fc36c466e7f4210a89bfa.jpg    czujnik   doładowania 

-Natomiast check injection, może być na skutek; awarii świec, niewłaściwego filtra paliwa, zapchanego katalizatora, zapchanej turbiny, uszkodzonego zaworu odmy olejowej, włącznika ŚWIATŁA STOP, paliwa o nieprawidłowej jakości .

-Co do turbiny - to trzeba zobaczyć i przekonać się naocznie-dotykowo, podobnie jak z EGR. 

-Przy tylu danych, kumaty mechanik szybko postawi właściwą diagnozę.

-Warto zapoznać się z tematem; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś czy kierownica w turbinie chodzi lekko? Elektrozawór sterujący doładowaniem sprawny? Wężyki podciśnienia szczelne i czy któryś nie spadł? Świece sobie daruj, nie mają związku z objawami które masz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po wielu samodzielnych bojach poddałem się. Samochód zaprowadziłem do serwisu pod Kaliszem (France - Servis POLECAM). Diagnoza prosta - uszkodzona turbina. Samochód odbieram w środę. Regeneracja + robocizna wyniesie mnie ok 1.100 zł. 

 

Temat do zamknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!